Gå til innhold

Penger og status har stor betydning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ikke hadde status og penger så ble jeg ofte avvist av damer av ymse årsaker. Jeg var god nok som venn, men ikke som kjæreste. Jeg var lord friendzoned. Èn klagde til og med over min øreflipp!

Etter at jeg gjennom god porsjon flaks og hardtarbeid har klart å bygge opp en god formue, eier jeg nå dyr toppleilighet og kjører i såkalt statusbil, så merker jeg at interessen fra kvinner er en helt annen.

Plutselig blir jeg omtalt som catch og merker at de samme som friendzona meg tidligere gir meg typiske komplimenter som kvinner gir til beilere de liker.

Status betyr dessverre mye i dagens verden.

Anonymkode: 77a81...a7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen ja. Folk er forskjellige. Jeg er av typen som syns det er pinlig med flashy bil og merkeklær. 

Anonymkode: b7c17...519

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på hvem du omgir deg med. Jeg kjenner knapt noen som er opptatt av penger og status.

Min mann har aldri hatt noe, kommer fra et fattig land, har jobbet i lavtlønnsyrker, men har dog alltid vært omsværmet... Go figure...

Anonymkode: 4aa15...5cb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessverre er det slik at den dag i dag så prioriterer folk mest penger og luksus, som fører til usunne forhold videre. 

De som blir interessert kun fordi du har mer penger og eier mer luksuriøse eiendeler, er som regel de som er umodne og ikke sunt å ha med seg videre i livet. Hva skal de gjøre når du en dag plutselig ikke har så mye penger? Gå fra deg? Dette er bare galskap for å være ærlig. 

Jeg er en person som aldri har brydd meg om hvor mye penger vedkommende har, aldri brydd meg om hvilke merkeklær han har. Jeg setter alltid personlighet først og hvordan mennesket er, hvilke verdier han har og om han er en bra partner for meg. Stadig ser jeg jenter rundt meg som nevner at mannen bør ha penger, og disse er som regel de som er veldig veldig umodne, ikke eier selvrespekt og er ekstremt toxice. Dette er av min erfaring. Jeg kjenner de fra før og vet hvordan de er. 

Livet er mer enn penger, men er du selv en person som er veldig opptatt av penger, så synes du kanskje ikke selv at en partner med samme tankegang er feil heller. Jeg for eksempel hadde aldri klart å være med en person som bare er opptatt av penger, siden jeg selv ikke er det. Noen liker kontraster i forhold og hadde kanskje likt det, men jeg personlig klarer ikke å være med noen som er for annerledes enn meg. 

Jeg hadde vel vært mer obs på de som går etter meg nå som jeg har penger og hadde sett på dette som et stort red flag. Se heller etter de som vil bli kjent med deg, ikke de som vil bli kjent med pengene dine. Dere skal jo tross alt leve sammen. Og for all del, ikke tro at du må nå "flexe" for å få deg damer, du kan jo prøve det og se selv hvilke type damer du får etter deg. En ordentlig, oppegående og smart kvinne vil ikke falle for materialisme og penger, hvis det er en slik kvinne du vil ha. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg er ikke dette viktig,men det er viktig at man har orden på økonomi og fast jobb

Anonymkode: 28bac...d22

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har gått etter status og ressurser siden tidenes morgen. Av en eller annen grunn fornekter moderne kvinner dette tvert.

Anonymkode: d225c...2b2

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer nok an på hvem du omgir deg med. Jeg kjenner knapt noen som er opptatt av penger og status.

Min mann har aldri hatt noe, kommer fra et fattig land, har jobbet i lavtlønnsyrker, men har dog alltid vært omsværmet... Go figure...

Ja, på KG sier alle damer det, men virkeligheten fortoner seg annerledes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ikke hadde status og penger så ble jeg ofte avvist av damer av ymse årsaker. Jeg var god nok som venn, men ikke som kjæreste. Jeg var lord friendzoned. Èn klagde til og med over min øreflipp!

Etter at jeg gjennom god porsjon flaks og hardtarbeid har klart å bygge opp en god formue, eier jeg nå dyr toppleilighet og kjører i såkalt statusbil, så merker jeg at interessen fra kvinner er en helt annen.

Plutselig blir jeg omtalt som catch og merker at de samme som friendzona meg tidligere gir meg typiske komplimenter som kvinner gir til beilere de liker.

Men nå kommer renta til å eksplodere, du klarer ikke betjene lånene og du må selge unna den dyre toppleiligheten og den fancy bilen din. Kjøpe deg en sliten toroms og en gammel Toyota corolla. Ingen fitte på deg mer…

Anonymkode: b098f...e7a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men nå kommer renta til å eksplodere, du klarer ikke betjene lånene og du må selge unna den dyre toppleiligheten og den fancy bilen din. Kjøpe deg en sliten toroms og en gammel Toyota corolla. Ingen fitte på deg mer…

Er du sikkert på at NAV-lønna di takler det da? Prisene på alt går opp, støtten du får fra staten gjør ikke 🤣

Skrevet

Det er ikke disse kvinnene du bør satse på. De som da kommer er lykkejegere og skal bare spise av lasset. Hadde ikke orket å pule dem engang faktisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, Toyota Corolla er en alt for dyr bil. Du må nøye deg med en Toyota Carina fra 1985, TS. 

Anonymkode: ed854...511

AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på hvilke typer kvinner det er du faller for, som bare er ute etter status og penger. Syns det er litt trist med menn som bare faller for kvinners utseende, og ikke personlighet. 

Anonymkode: afa0c...74e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sikkert på at NAV-lønna di takler det da? Prisene på alt går opp, støtten du får fra staten gjør ikke 🤣

Jeg er gjeldfri så lider ingen nød. Men det kommer mange nordmenn til å gjøre om renta går opp til 4-5 %. Nordmenn har høyest gjeldsbelastning i hele Europa. Utrolig mange nordmenn som er veldig materialistiske og SKAL ha det flotteste dyreste huset, dyr fancy bil og dyr hytte på fjellet. Det koster. Belånt opp til pipa. 

Skrevet

For meg er ikke dette viktig,men det er viktig at man har orden på økonomi og fast jobb

Anonymkode: 28bac...d22

Da er det jo viktig, bare på et annet og mer praktisk nivå.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er gjeldfri så lider ingen nød. Men det kommer mange nordmenn til å gjøre om renta går opp til 4-5 %. Nordmenn har høyest gjeldsbelastning i hele Europa. Utrolig mange nordmenn som er veldig materialistiske og SKAL ha det flotteste dyreste huset, dyr fancy bil og dyr hytte på fjellet. Det koster. Belånt opp til pipa. 

Der er vi ikke uenige, men hvorfor så smålig mot TS?

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Penger og status er uinteressant for meg.

Eksen var student med forbruksgjeld da vi møttes. Vi var sammen i mange år og jeg tjente mest hele veien.

Min nåværende samboer har langt mindre utdanning enn meg og tjener også mindre enn meg og vi har også vært sammen i mange år.

Anonymkode: 64885...494

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, på KG sier alle damer det, men virkeligheten fortoner seg annerledes.

Vel, nå er det virkeligheten jeg forteller om, så... Kanskje det er virkelighetsoppfatningen det skorter på?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Status og penger betyr dessverre mye for en del mennesker.

Samtidig er det mange menn som også er overfladiske, og internalisererer samfunnets holdninger. De tror selv at de må ha mye penger og "status" for å få lov til ha selvtillit og synes bra om seg selv. Dette gjør jo at mangelen på dette gjør at visse menn går rundt med selvforakt og hat for seg selv og alle andre, og det er IKKE attraktivt.

Jeg har en bror som er sykepleier. Aldri vært rik, eller hatt "status" i form av jobb, men han har hatt mange flotte kjærester, og nå ei flott kone. Han er snill, omsorgsfull og pålitelig. Det er faktisk førstevalget til mange! 

Anonymkode: ff4d0...f66

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner har gått etter status og ressurser siden tidenes morgen. Av en eller annen grunn fornekter moderne kvinner dette tvert.

Mente du "benekte"? De betyr ganske forskjellige ting. Med "fornekte" sier du at moderne kvinner forsøker å finne en mann uten status og ressurser, mens med "benekte" sier du at moderne kvinner ikke innrømmer at det er det de går etter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det betydde mye for jenter DU valgte. Insta babes, ikke sant? For meg betyr status absolutt ingenting. 

Anonymkode: 4b829...72c

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...