AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Venter i disse dager mitt tredje barn. Hadde termin forrige mandag, og skal på kontroll på føden i morgen. Tipper det går mot ny igangsettelse da også. De to andre ble igangsatt på maks overtid, og da var jeg overhodet ikke moden. Barn nummer to kom 19 dager etter termindato. Begge igangsettelsene tok flere dager. Er ellers frisk, normalvektig, trent lett gjennom alle svangerskapene. Har masse kynnere, masse nedpress, men det skjer altså ikke mer. Er det noen her som vet hvorfor det er slik, altså at noen aldri går i fødsel naturlig? Det er så slitsomt med disse ekstradagene, med stor mage og dårlig søvn, og det spiser opp permisjonen min (har allerede mistet en uke med babyen). Blir så deprimert av det Anonymkode: 146fb...999
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Man vet ikke sikkert akkurat hva som gjør at en fødsel starter, da kan man heller ikke vite hvorfor noen aldri går i fødsel. Man leser bare om generelle ting som et samspill mellom barnet og mors kropp, hovedsaklig hormoner. Kanskje de har lite av disse hormonene. Anonymkode: f4bfc...507
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Nå skal man senest settes igang på dag 10 eller 11, husker ikke helt, så 19 dager over blir det jo ikke nå uansett😊 Anonymkode: f4bfc...507
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Også kan du jo tenke på det positive, noe føder dagen etter de går ut i permisjon, dvs de må ha tre ekstra uker ulønnet permisjon. Anonymkode: f4bfc...507
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Også kan du jo tenke på det positive, noe føder dagen etter de går ut i permisjon, dvs de må ha tre ekstra uker ulønnet permisjon. Anonymkode: f4bfc...507 Ulønna? Anonymkode: c679d...25c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Ts, du må bestemme over egen kropp også. Sett deg selv i førersetet. 19 dager over er ikke normalt, sånn kan du ikke ha det igjen. Anonymkode: c679d...25c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Venter i disse dager mitt tredje barn. Hadde termin forrige mandag, og skal på kontroll på føden i morgen. Tipper det går mot ny igangsettelse da også. De to andre ble igangsatt på maks overtid, og da var jeg overhodet ikke moden. Barn nummer to kom 19 dager etter termindato. Begge igangsettelsene tok flere dager. Er ellers frisk, normalvektig, trent lett gjennom alle svangerskapene. Har masse kynnere, masse nedpress, men det skjer altså ikke mer. Er det noen her som vet hvorfor det er slik, altså at noen aldri går i fødsel naturlig? Det er så slitsomt med disse ekstradagene, med stor mage og dårlig søvn, og det spiser opp permisjonen min (har allerede mistet en uke med babyen). Blir så deprimert av det Anonymkode: 146fb...999 Du har overhodet ikke mistet en uke med babyen din. Anonymkode: e6cd0...9b2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har overhodet ikke mistet en uke med babyen din. Anonymkode: e6cd0...9b2 Jo, en uke av fellesperioden er allerede borte. Anonymkode: 146fb...999 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts, du må bestemme over egen kropp også. Sett deg selv i førersetet. 19 dager over er ikke normalt, sånn kan du ikke ha det igjen. Anonymkode: c679d...25c Nei, de startet igangsettelsen på dag 16, men brukte 2, 5 døgn (ble født like over midnatt på den 19.dagen) Anonymkode: 146fb...999
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, de startet igangsettelsen på dag 16, men brukte 2, 5 døgn (ble født like over midnatt på den 19.dagen) Anonymkode: 146fb...999 Det er ingen som går så lenge over lenger. Nå starter de fødselen på dag 10. Anonymkode: f4bfc...507 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Og dersom du blir 38 eller eldre det året du føder, så startes det på dag 7. Anonymkode: e97f9...b0c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Aner ikke hvorfor det er slik, men det kan jo hende du kommer i gang av deg selv. Jeg ble satt i gang med de to første på overtis. Var fullstendig umoden, trengte mye hjelp og tid for å få o gang fødslene og fødslene var svært vonde og tunge. Med tredjemann kom jeg i gang selv på dagen for overtidskontroll. Det kom veldig overraskende på meg, for jeg var innstilt på en tredje lang, smertefull og utmattende igangsatt fødsel. Det ble en kjempefin fødsel, så fin at jeg gjerne føder igjen. Håper du også opplever å komme i gang selv. Anonymkode: aa909...e7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå