Mia Elisabeth Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Hei, Skal gå ned en del i vekt fremt til sommeren. Skal helst gå ned til 55 kg innen påsken (Fredag 08.04.22) og ned til 49 kg til sommeren (slutten av Mai/starten av Juni) Trener på SATS og skal øke treningsmengden så blir nok ca. 4 ganger i uken + litt annen aktivitet. Prøver å spise sunt, variert osv. men får i meg for mange kalorier alike vel da vekten ikke går spesielt mye nedover. Har kjøpt (for 1 år siden ca - våren 2021) protein.no sitt proteinpulver for vektnedgang (sjokoladesmak) og vurderer sterkt å kjøpe måltidsersatteren også. Men den koster litt mer penger enn proteinpulveret. Så bør jeg kjøpe måltidsersatteren også? Vil det hjelpe meg på veien til vekstmålet mitt? Eller kan jeg egt bare bruke proteinpulveret? Isåfall hvordan kan jeg bruke det?? TRENGER GODE OG EFFEKTIVE TIPS HER❤️🐥
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Jeg anbefaler deg å sjekke ut f.eks tdeecalculator.net sin kalkulator for å se hvor mange kalorier du faktisk trenger per dag (den må være på sedentary, kaloriene du forbrenner gjennom aktivitet legger du manuelt til fra dag til dag). Last deretter ned en kaloriteller, selv bruker jeg MyFitnessPal, men LoseIt er også bra. Loggfør ALT du spiser og drikker så nøyaktig som mulig og hold deg i kaloriunderskudd hele tiden. Personlig liker jeg å spise tilbake rundt 40% av kaloriene pulsklokka mi estimerer at jeg har forbrent etter trening, men ikke noe mer da den ofte overestimerer hvor mye jeg faktisk forbrenner. Så er det bare å være streng med seg selv, stole på prosessen og ikke gi seg eller "jukse" - hvis du måå spise den sjokoladebollen på vei hjem fra jobb en dag, er ikke det verdens undergang, du må bare loggføre den også Når jeg sammenligner de to pulverne, er de ikke så ulike i næringsinnhold. Det kan hende måltidserstatningen holder deg lenger mett, men proteinpulveret inneholder mer proteiner og det holder deg også lenger mett, så jeg ville kanskje ha prøvd å bruke den du har nå til du går tom og se om det funker for deg. Selv holder jeg meg lenge mett på en proteinshake. Anbefaler forresten å ha i litt ekstra kakaopulver i den med sjokoladesmak, den blir MYE bedre da synes jeg Det viktigste er uansett kalorier inn og kalorier ut, hvilke produkter og hva slags mat du bruker for det, er veldig individuelt. Rent magert kjøtt som svin og kylling i kombinasjon med salat, tomat, agurk (og andre ikke-stivelsesbaserte grønnsaker) er forøvrig også høyt i proteiner, metter godt og blir kanskje også litt mindre kjedelig i lengden. Anonymkode: f0028...73d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har prøvd begge typene. Proteinshake bruker jeg som et tilskudd, det er ikke noe jeg blir mett av. Tar gjerne en shake til frokosten min(da jeg trener før frokost). Måltidserstatteren er jo ment som det, en erstatter. Drikk den istedet for frokost eller lunsj feks. Den har vel også rundt 200 kalorier, kontra en proteinshake på rundt 100. Tjukkere i konsistensen sånn at man kanskje holder seg mett lenger(jeg blir på ingen måte mett av flytende mat uansett). Måltidserstatteren med jordbærsmak er veldig god! Anonymkode: 6264b...a06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå