Gå til innhold

Hvorfor blir noen menn så sinte på damer som er over 165 høy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at enkelte menn forventer at alle damer skal være 165 eller lavere. Og er man høyere blir man hetset her inne. Da er man ikke en «ordentlig» dame. Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge er vel 167? Så disse mennene kan ikke ha vært mye ute i samfunnet hvis de ikke har sett at mange norske kvinner er 167+. 

Anonymkode: 01a63...7fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som noen menn her på KG ikke liker damer over en viss høyde. Vet ikke hva det kommer av 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e38e9...e31

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte menn blir sinte på alle damer de ikke er tiltrukket av. Tror ikke det er like vanlig at damer forventer at alle menn er attraktive etter deres smak. 

Anonymkode: f2d15...b90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde damer som meg på 165 var for lave… poengteres gjerne at jeg er liten og søt, ingen vil vel være det.

Anonymkode: d19c5...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Det virker som..."

Kilde? 

Anonymkode: 9e814...058

• Liker 10
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg er høyere enn 165, men har aldri opplevd at noen har blitt sinte på meg av den grunn. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som noen menn her på KG ikke liker damer over en viss høyde. Vet ikke hva det kommer av 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e38e9...e31

Høye damer er jo kjempe flott! Har du eksempler på at damer over 165 "hetses" og "hates på" av menn her på KG?

AnonymBruker
Skrevet

Sint nei, men skuffet absolutt

Anonymkode: 51c56...feb

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mest fordi de ikke er særlig høye selv, og heller drar fokuset over på den andre: det er hun som er for høy.

Anonymkode: f2d15...b90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva baserer du denne påstanden på? Jeg er 10 cm over den høyden, har vært over gjennomsnittet sosial gjennom livet og har aldri noensinne opplevd dette.

Heller det motsatte, har fått mye positiv oppmerksomhet og komplimenter for høyden min… også av mye lavere menn. 

Dersom det du snakket om er et fenomen er jeg veldig overrasket over at jeg aldri har opplevd det. 

Anonymkode: 9fa90...087

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og er man høyere blir man hetset her inne.

Det har jeg aldri sett. Men det vanlige er at du leser én persons mening, som treffer deg veldig, og dermed er det alt du klarer å tenke på. 

Anonymkode: 9acd5...b43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk kaller jo alt for hat og hets nå for tiden, så dette handler nok mer om TS sin måte å tolke på, enn hva som faktisk er realiteten. Så fort noen er uenig med deg, eller skriver noe du reagerer på, så er det "hat" eller "hets". Folk må lære seg den faktiske betydningen av ord, før de slenger rundt seg med dem. Det vanner ut språket vårt. 

Med mine ruvende 166 cm over bakken, har jeg aldri opplevd at menn er sinte på meg av den grunn, i hvert fall :P 

Anonymkode: d6a22...4f0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det virker som at enkelte menn forventer at alle damer skal være 165 eller lavere. Og er man høyere blir man hetset her inne. Da er man ikke en «ordentlig» dame. Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge er vel 167? Så disse mennene kan ikke ha vært mye ute i samfunnet hvis de ikke har sett at mange norske kvinner er 167+. 

Har du noen eksempler? Detter høres jo veldig rart og avvikende ut.

• Liker 1
Skrevet

Kompleks for sin egen høyde. 

Skrevet

Det har jeg ikke lagt merke til hverken her inne eller irl. Og jeg er "kjempehøye" 172 cm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Feil, kvinner forventer at alle menn skal være 1.80 eller høyere. 

Anonymkode: e5183...0f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva snakker du om? Er 170 og får stort sett komplimenter over mine lange flotte bein. Har aldri fått høre noe negativt om høyden min. Selv om jeg ellers er mobbet for det meste andre ting man kan finne på å mobbe for

Anonymkode: 1611e...94e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at enkelte kvinner forventer at alle menn skal være 180 eller høyere. Og er man lavere blir man hetset her inne. Da er man ikke en «ekte» mann. 

Fikset det for deg. I motsetning til HI er dette over helt sant. Bodyshaming er fullt ut akseptert på KG når det kommer fra kvinner og retter seg mot lave menn, og får få eller ingen reaksjoner. Påstanden i HI er derimot rimelig søkt, men skaper diskusjon. Når det nettopp har vært en tråd her hvor nesten alle menn var enige om at kvinners høyde ikke er viktig. Alt er ved det normale. 

Anonymkode: 2f235...ed2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker høye kvinner, da får man høye barn :)

Anonymkode: 8e87e...294

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

What? Hæ? Hahahaha 😆 

Nei, dette må være kødd...

Anonymkode: cf362...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...