Lurert Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg er en gift mann som elsker kona mi høyt, men det er noe som gjør at jeg like vel vurderer å gå. Vi har så å si ikke sex. Hun sier at hun ikke orker å ha sex når huset ikke er strøkent. Vi har begge en hobby vi tjener penger på, VI har blitt enig om at det vi tjener der er personlig i fjor tjente jeg en betydelig sum. Mye mer en henne så jeg bestilte en sydentur. Nå vurderer jeg veldig stekt å ta igjen med samme mynt. Hvis vi ikke har sex avbestiller jeg. Synspumkter?
Hr. Aktiv Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Dette hadde ikke jeg orket. Hvem har det helt strøkent hjemme? Jo de som holder på hele tiden med å rydde og sliten er de også og da orker man ihvertfall ikke noe sex. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Skjønner ikke helt menn som vil ha sex uten at kona er gira. Er det noe gøy å ha sex med noen som ikke har lyst da? Hvis strøkent hus er kriteriet og penger ikke er et problem, tenker jeg at fast vaskehjelp er en god investering. Hadde garantert ikke blitt mer sex på typen om han truet med å avbestille ferien, heller tvert imot 😂 Ferier er dessuten en tid der man ofte har mer overskudd og derfor mer sex. Tenker derfor at sydenturen også er en god investering for å få sex. Anonymkode: 4532f...cf7 22
Ohnonotagain Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Dere har et problem begge to. Sex skal verken være belønning eller noe man kan "få", eller noe man kan kreve. Å stille et slikt ultimatum (sex ellers avbestiller jeg) gjør nok egentlig bare vondt verre. At hun ikke orker ha sex før huset er strøkent er nok et symptom på at det er noe annet som er galt, er hun stresset for noe? Sliter dere med noe annet? Har inntrykk av at ofte kompenserer kvinner med at alt må være ryddet og vasket for å "få ned stressnivået" og slappe av. Har du prøvd over en liten periode (utover den dagen du vil ha sex) å hjelpe til med å holde det ryddig og rent? Prøvd å gjøre din del av husoppgaver, eller foreslå at til helga tar vi en rengjøring og ordner litt i huset. Kanskje du kan ordne middag, en flaske vin? Vis at du elsker henne, at du bryr deg om hennes velbefinnende, så burde det slå positivt tilbake på deg. Ofte er vi menn litt motsatt av kvinner, vi ønsker sex for å føle at forholdet fungerer, mens kvinner vil føle at forholdet fungerer for å ha sex (- gjelder selvfølgelig ikke alle). Dere må skape god stemning sammen, så under den foreslåtte middagen så kanskje ta en prat om hva dere tenker og føler, hva må til for at begge skal føle seg bra, og hvordan oppnå det? Hva kan dere bli bedre på begge to? 16 2
Lurert Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2022 (endret) Ohnonotagain skrev (14 minutter siden): Dere har et problem begge to. Sex skal verken være belønning eller noe man kan "få", eller noe man kan kreve. Å stille et slikt ultimatum (sex ellers avbestiller jeg) gjør nok egentlig bare vondt verre. At hun ikke orker ha sex før huset er strøkent er nok et symptom på at det er noe annet som er galt, er hun stresset for noe? Sliter dere med noe annet? Har inntrykk av at ofte kompenserer kvinner med at alt må være ryddet og vasket for å "få ned stressnivået" og slappe av. Har du prøvd over en liten periode (utover den dagen du vil ha sex) å hjelpe til med å holde det ryddig og rent? Prøvd å gjøre din del av husoppgaver, eller foreslå at til helga tar vi en rengjøring og ordner litt i huset. Kanskje du kan ordne middag, en flaske vin? Vis at du elsker henne, at du bryr deg om hennes velbefinnende, så burde det slå positivt tilbake på deg. Ofte er vi menn litt motsatt av kvinner, vi ønsker sex for å føle at forholdet fungerer, mens kvinner vil føle at forholdet fungerer for å ha sex (- gjelder selvfølgelig ikke alle). Dere må skape god stemning sammen, så under den foreslåtte middagen så kanskje ta en prat om hva dere tenker og føler, hva må til for at begge skal føle seg bra, og hvordan oppnå det? Hva kan dere bli bedre på begge to? Hvor innlegget leste du at jeg ikke hjelper til? Jeg kunne spesifisert det men har lese og skrivevansker så da blir noe av teksten vanskelig å forklare seg på. Jeg lager nesten alltid middag. Rydder opp etter middagen. Jeg setter på like mange vaskemaskiner som henne, Henger klærne på tørk. Bretter klærne til oss begge. Legger det på plass. Støvsuger, ikke så flink til å tørke støv. I 95% av tilfellene går jeg tur med hunden. Lei av ingen sex eller belønningsex. Elsker henne å ønsker ikke å gå, men ønsker å la henne få kjenne på en ”straff” som hun vil føle på. En ris til egen bak. Endret 27. mars 2022 av Lurert 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Finn deg en dame som verdsetter deg og ikke bruker sex som våpen. Ikke gå ned på hennes nivå heller, hev deg over slik smålig oppførsel og gå videre. Finnes mye bra damer i verden som elsker sex 😍 Anonymkode: 5dd90...15b 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Man blir mer avslappet når man har det ryddig og pent hos seg, jeg forstår henne godt 😅😅 Men da får du hjelpe henne med å rydde. kanskje det ser helt jævlig ut hos dere at hu har mistet energien og lysten når hu ser hvordan det ser ut rundt henne. Anonymkode: ba4f9...565 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Finn deg en dame som verdsetter deg og ikke bruker sex som våpen. Ikke gå ned på hennes nivå heller, hev deg over slik smålig oppførsel og gå videre. Finnes mye bra damer i verden som elsker sex 😍 Anonymkode: 5dd90...15b Enig! Anonymkode: 5546d...966
Lurert Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2022 Leser hva dere skriver er enig i mye, men jeg gjør mye for å holde det ryddig. Men denne gangen skal jeg være smålig, ”true“ med turen for å se reaksjonen. Forklare hva jeg tenker om belønningsexen.
Flintis Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Sexkjøp er ulovlig, så dette bør du ikke gjøre. Du er ikke attraktiv nok og holder på en måte, om en setter det på spissen, kona fanget i et forhold hun ikke trives nok i til å ha sex med deg. Dere kan åpne opp forholdet, men da må du regne med at kona har mer sex enn deg. Det kan jo være hun er utro nå også? Er det ikke barn med i bildet så kan og bør dere gå fra hverandre uten mere komplikasjoner. Tjene penger på hobbyen høres interessant ut, hvilken hobby er dette? 1
NiceOrNothing Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 Lurert skrev (24 minutter siden): Hvor innlegget leste du at jeg ikke hjelper til? Jeg kunne spesifisert det men har lese og skrivevansker så da blir noe av teksten vanskelig å forklare seg på. Jeg lager nesten alltid middag. Rydder opp etter middagen. Jeg setter på like mange vaskemaskiner som henne, Henger klærne på tørk. Bretter klærne til oss begge. Legger det på plass. Støvsuger, ikke så flink til å tørke støv. I 95% av tilfellene går jeg tur med hunden. Lei av ingen sex eller belønningsex. Elsker henne å ønsker ikke å gå, men ønsker å la henne få kjenne på en ”straff” som hun vil føle på. En ris til egen bak. Rar problemstilling , tenker at en sydentur er det dere trenger nå. Langt vekk fra tvangstanker om strøkent hus . Belønning/straff har ingenting med hverken sex eller kjærlighet å gjør . 11
mykemule Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 Flintis skrev (3 minutter siden): (...) Er det ikke barn med i bildet så kan og bør dere gå fra hverandre uten mere komplikasjoner. (...) Greit oppsummert. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 mykemule skrev (6 minutter siden): Greit oppsummert. Går man fra hverandre pga sexen er blitt kjedelig ? 😅😅😅 Anonymkode: ba4f9...565
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Går man fra hverandre pga sexen er blitt kjedelig ? 😅😅😅 Anonymkode: ba4f9...565 Ikke fordi den er kjedelig, men fordi den har blitt et maktmiddel dem i mellom. Anonymkode: 142c9...5a7 12
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 Hvor ofte er det du maser om sex ???? Altså sex blir jo så kjedelig i lengden uansett. Holder med å ha sex engang i måneden. Er det opptil mannen min så maser han om det hverdag. Man orker ikke det seriøst, er så mye stress i livet en del deprimert av alt man er jo bare ikke glad men man må jobbe gjennom det, betyr vel ikke at han ikke skal være der for meg og gjøre det slutt med meg fordi han er en kåt jævel. Tror nok kvinner mister litt mer fort lysten enn menn dessverre. Du får kjøpe deg «lommelykt» kjøpte til min mann, men men han brukte ikke mer enn en gang 😅😅😅 Anonymkode: ba4f9...565 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke fordi den er kjedelig, men fordi den har blitt et maktmiddel dem i mellom. Anonymkode: 142c9...5a7 Jo, den blir jo det tilslutt om man sier at han må fullføre oppgavene sine. Anonymkode: ba4f9...565
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #17 Skrevet 27. mars 2022 Er velkjent at fitta knipes igjen etter noen år i forhold. De hanker en inn med fitta, men så stenges sjappa 🤷♂️ Anonymkode: 68e3a...03c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): sex blir jo så kjedelig i lengden uansett. Holder med å ha sex engang i måneden. Er det opptil mannen min så maser han om det hverdag. Man orker ikke det seriøst... Anonymkode: ba4f9...565 Jeg hadde gått om det ble sex bare 1 gang i mnd. Og jeg er dame. Anonymkode: 8b029...03d 2
ClausSaus Skrevet 27. mars 2022 #19 Skrevet 27. mars 2022 (endret) Lurert skrev (2 timer siden): Jeg er en gift mann som elsker kona mi høyt, men det er noe som gjør at jeg like vel vurderer å gå. Vi har så å si ikke sex. Hun sier at hun ikke orker å ha sex når huset ikke er strøkent. Vi har begge en hobby vi tjener penger på, VI har blitt enig om at det vi tjener der er personlig i fjor tjente jeg en betydelig sum. Mye mer en henne så jeg bestilte en sydentur. Nå vurderer jeg veldig stekt å ta igjen med samme mynt. Hvis vi ikke har sex avbestiller jeg. Synspumkter? Du er altfor investert. Hun har kontrollen over sexlivet deres, og hun vet det. Da blir også sexlivet over tid mindre interessant for henne. Aldri – noen gang! – gi en kvinne kontroll over sexlivet deres. Vil hun ikke, så vil hun ikke – det er selvfølgelig helt greit. Så nei, du skal ikke "ta hevn", for du har ingenting å hevne. Hun er i sin fulle rett til å ikke ha sex med deg. Men vil hun ikke, så har hun heller ikke krav på deg – og såvisst ikke krav på noen enerett på deg. Feilen så altfor mange menn gjør er å forplikte seg ubetinget. Altså at de dedikerer seg 100% til en bestemt kvinne uavhengig om hun gjør det samme tilbake. Og merk forskjellen: Det er ingenting galt i å dedikere seg 100% til en bestemt kvinne. Dette er faktisk i seg selv positivt. Men det snur umiddelbart til noe negativt i det øyeblikket hun ikke er 100% dedikert til deg tilbake. Det må gå begge veier! For ellers gir du ikke bare fra deg styringen over ditt eget liv, dette er også i seg selv direkte uattraktivt. Rett og slett litt klengete. Og i verste fall opplever hun det som kvelende. Du må frigjøre deg fra dette. Grip tak i din egen tankeprosess, og bytt henne ut med deg selv som ditt mentale fokuspunkt. Du skal ikke være mer selvoppofrende enn det hun er. ikke gi henne mer enn hun gir deg. (Og for ordens skyld: Nei, vasking av dass eller lignende er ikke å gi noe til deg. Også single må vaske dassen sin, det har ingenting med å et forhold å gjøre i det hele tatt.) La meg til slutt bare legge til at det ikke hjelper en døyt å "gå" hvis du ikke endrer tankesett. For da ender du bare opp i et nytt forhold på et senere tidspunkt, der alt går galt på samme måte en gang til. Endret 27. mars 2022 av ClausSaus 5 1
Lurert Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #20 Skrevet 27. mars 2022 Flintis skrev (1 time siden): Sexkjøp er ulovlig, så dette bør du ikke gjøre. Du er ikke attraktiv nok og holder på en måte, om en setter det på spissen, kona fanget i et forhold hun ikke trives nok i til å ha sex med deg. Dere kan åpne opp forholdet, men da må du regne med at kona har mer sex enn deg. Det kan jo være hun er utro nå også? Er det ikke barn med i bildet så kan og bør dere gå fra hverandre uten mere komplikasjoner. Tjene penger på hobbyen høres interessant ut, hvilken hobby er dette? Sexkjøp er ikke lovlig. 😂 Det stemmer, men hvis jeg må ”jobbe» hjemme for sex. Er ikke det sexkjøp? Det kan henne hun er utro. 😁 Takk for støtte å oppmuntrende ord. Er barn i bilde. Den hobbyen er ikke noe jeg deler. Er giggolo.🤪
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå