AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Leste den andre tråden om når man skal introduser barn til ny kjæreste. Jeg bor på en liten plass og har tenåringsbarn. Å skulle vente 1 år før jeg forteller dem om min nye kjæreste hadde ikke gått. Hvis vi skal kunne dra på byen, på butikken, på restaurant når han er her (han bor et annet sted), så vil vi bli sett og det er da bare et spørsmål om tid før noen andre spør barna mine om min nye kjæreste. Hadde vi bare vært der han bor, en bare litt større plass, hadde det også vært et spørsmål om tid, og det hadde garantert ikke vært så mye som 1 år. De vet om han, som en venn (for det var det han var først), men de har ikke møtt han. Jeg forteller ikke barna mine alt, men hadde vært rart å skulle lyve i 1 år om hvor jeg dro og hvor jeg sov osv. Hvordan gjør man det da? Hadde de vært små hadde det vært noe annet. Alle andre jeg vet om med barn har ikke ventet så lenge. Er det en by ting? Anonymkode: 3f233...aea
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Nei, det er ikke en byting. Det handler jo bare om en anbefaling om å kjenne seg sikrere på at forholdet er langvarig, det er ikke en regel. Er det ikke praktisk gjennomførbart, så får du jo bare snakke med barna om det tidligere. Nå er det jo også litt forskjellig hvordan barn reagerer på dette og også forskjell på yngre barn og store tenåringer. Anonymkode: 7d976...a56 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Andre som bor på bygda? Småsteder hvor alle vet av alle og bygdedyret stortrives? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 3f233...aea
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Synes det er helt greit å fortelle barn om kjærester tidlig, spesielt store barn. Hadde jeg vært singel nå, hadde det føltes som å leve på en løgn dersom jeg hadde hatt kjæreste i et år, men ikke fortalt det til mine barn på 11 og 13. Det er heller ikke noe farligere at barn møter en kjæreste enn at de møter en av dine venner. Det man derimot bør vente med, er å tilbringe veldig mye tid sammen (f.eks. at kjæresten nærmest nærmest bor hos dere hver helg) og selvsagt å flytte sammen. Men å si at mamma/pappa har kjæreste og la barna møte vedkommende er absolutt ikke farlig for ungene. Det man bør unngå er å la dem knytte sterke bånd før man er sikre på forholdet.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Anonymus Notarius skrev (16 minutter siden): Synes det er helt greit å fortelle barn om kjærester tidlig, spesielt store barn. Hadde jeg vært singel nå, hadde det føltes som å leve på en løgn dersom jeg hadde hatt kjæreste i et år, men ikke fortalt det til mine barn på 11 og 13. Det er heller ikke noe farligere at barn møter en kjæreste enn at de møter en av dine venner. Det man derimot bør vente med, er å tilbringe veldig mye tid sammen (f.eks. at kjæresten nærmest nærmest bor hos dere hver helg) og selvsagt å flytte sammen. Men å si at mamma/pappa har kjæreste og la barna møte vedkommende er absolutt ikke farlig for ungene. Det man bør unngå er å la dem knytte sterke bånd før man er sikre på forholdet. Helt enig! Anonymkode: fdb22...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Anonymus Notarius skrev (1 time siden): Synes det er helt greit å fortelle barn om kjærester tidlig, spesielt store barn. Hadde jeg vært singel nå, hadde det føltes som å leve på en løgn dersom jeg hadde hatt kjæreste i et år, men ikke fortalt det til mine barn på 11 og 13. Det er heller ikke noe farligere at barn møter en kjæreste enn at de møter en av dine venner. Det man derimot bør vente med, er å tilbringe veldig mye tid sammen (f.eks. at kjæresten nærmest nærmest bor hos dere hver helg) og selvsagt å flytte sammen. Men å si at mamma/pappa har kjæreste og la barna møte vedkommende er absolutt ikke farlig for ungene. Det man bør unngå er å la dem knytte sterke bånd før man er sikre på forholdet. Bør jo ses i sammenheng med når bruddet var også da. Nylig brudd mellom foreldrene og rett på ny kjæreste for mor eller far oppleves ikke nødvendigvis så enkelt for barna, uavhengig av alder. Anonymkode: 7d976...a56 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bør jo ses i sammenheng med når bruddet var også da. Nylig brudd mellom foreldrene og rett på ny kjæreste for mor eller far oppleves ikke nødvendigvis så enkelt for barna, uavhengig av alder. Anonymkode: 7d976...a56 Det har du selvfølgelig rett i.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bør jo ses i sammenheng med når bruddet var også da. Nylig brudd mellom foreldrene og rett på ny kjæreste for mor eller far oppleves ikke nødvendigvis så enkelt for barna, uavhengig av alder. Anonymkode: 7d976...a56 Her har det bare gått nesten 7 måneder. Men faren deres venta bare litt over 4 mnd før ungene møtte nye kjæresten (fra det ble slutt mellom oss, hvor lenge de har vært sammen vet jeg ikke, men minst 4 mnd eller mer) Vi har akkurat blitt kjærester, så har ikke tenkt å fortelle dem det enda. Men han eldste leser meg som en åpen bok, så det blir nok vanskelig å holde skult for han hvertfall. Lettere med de to yngste. Ts. Anonymkode: 3f233...aea
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Hva legger du i det å introdusere? Er det å la barna hilse på, eller er det at kjæresten overnatter, spiser middag og involveres i familien slik, eller? Jeg synes det er mange grader her. Det er åtte år siden vi ble skilt. Barnas mor forsto aldri at det kunne være noe galt i at ungene hilste på kjæresten hennes og at han overnattet. Vi bor på et mindre tettsted, men barna var da i barnehagealder, så de forsto lite. Siden er det blitt flere kjærester og to brutte samboerforhold. Barna har forstått at moren ikke er til å stole på. Selv har jeg hatt korte forhold hvor jeg ikke involverte barna. Kunne si at jeg skulle på date, men det var alt. Da jeg møtte henne jeg satser på ventet vi lenge før vi lot hverandres barn hilse på. Tok det også gradvis og forsiktig. Vi er særbo og kommer ikke til å flytte sammen før om tre år. Det er av hensyn til mine og dine barn. Anonymkode: 4078b...558
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 7 måneder.. Det er kort tid! Jeg ville ventet. Du kan jo eventuelt fortelle at du dater, men at du ikke enda vet om det blir seriøst. Ikke introduser dem. Faren høres jo koko ut Anonymkode: 34ae6...106
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva legger du i det å introdusere? Er det å la barna hilse på, eller er det at kjæresten overnatter, spiser middag og involveres i familien slik, eller? Jeg synes det er mange grader her. Godt spørsmål! Introdusere, da tenker jeg først fortelle om kjæreste, at de hilser på, og etter hvert treffes litt mer. Anonymkode: 3f233...aea
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Godt spørsmål! Introdusere, da tenker jeg først fortelle om kjæreste, at de hilser på, og etter hvert treffes litt mer. Anonymkode: 3f233...aea Det er tempoet her som teller. Hvor fort vil du gå fram? Hvor sikker er du på at det er et stabilt og varig forhold? Har man barn må man se lengre enn til seg selv. Min ex har vært overbevist om at hun var i et seriøst og varig forhold hver gang hun involverte barna. Hun håper på den store familielykken, men tar feil gang på gang. Kan det være så vanskelig å være tålmodig og vente, se an? Anonymkode: 4078b...558
Hr. Aktiv Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 Her går det flere år før det blir introdusert noe som helst til barna. Jeg skal forvisse meg om at dette kan vare før jeg drar de inn i dette.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Jeg traff min nåværende samboer for 2.5 år siden. Da var datteren. min 7.5 år. Jeg fortalte det veldig fort fordi jeg var SÅ sikker på at dette var den rette mannen, og det viktigste for meg da var at de kom overens. Hadde de ikke gjort det så hadde jeg tatt hensyn til min datter. Heldigvis gikk dette veldig bra, de fikk møte hverandre etter jeg hadde kjent han i bare 2 mnd. Det har et veldig godt forhold i dag og hun har fått en lillebror. Noen ganger må man bare ta en sjanse. Jeg var HELT sikker på at dette var riktig for oss. Anonymkode: 7f47a...f8f
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Hvorfor skal barn skjermes for alt som kan være kjipt? Barn forstår mer enn mange tror, og sålenge det ikke flytter inn nye kjærester hele tiden så ser jeg ikke noe galt i å fortelle om en kjæreste og vise frem. Nøler dere også med å introdusere vennene deres, i tilfelle dere plutselig blir uvenner? Anonymkode: 9cea8...c47
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal barn skjermes for alt som kan være kjipt? Barn forstår mer enn mange tror, og sålenge det ikke flytter inn nye kjærester hele tiden så ser jeg ikke noe galt i å fortelle om en kjæreste og vise frem. Nøler dere også med å introdusere vennene deres, i tilfelle dere plutselig blir uvenner? Anonymkode: 9cea8...c47 Fordi barn skal føle seg trygge. Mor og far er klippene i livet deres, og blir det forandringer for fort og for ofte blir de utrygge. Barn trenger tid til å venne seg til en skilsmisse. Det tar mer enn noen måneder. Anonymkode: fe3c8...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå