Gå til innhold

Grav og stell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ansvar for graven til min farmor og farfar ( tante og onkel og, de døde i ung alder) 

Jeg er ikke flink å stelle graven, maks 1 gang i året. Men jeg tenker ofte på de, og savner d mye. De var alltid der for meg og mine søsken. Men akkurat graven betyr ikke noe. Men får dårlig samvittighet. 

Så spm mitt er: Er dere flinke å stelle gravplass? 

Anonymkode: 25089...4bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En gang i året var ikke mye. Vi setter ned nye blomster to ganger og stikker innom og ser til graven noen ganger i tillegg. For vår del ligger ikke minnene eller andre ting der graven er men vi steller fordi vi har respekt for personen og for at andre som kommer dit skal se at vi ikke har glemt.

Anonymkode: d865f...cba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En uflidd grav er nitrist. 

Anonymkode: 056b8...662

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

En gang i året var ikke mye. Vi setter ned nye blomster to ganger og stikker innom og ser til graven noen ganger i tillegg. For vår del ligger ikke minnene eller andre ting der graven er men vi steller fordi vi har respekt for personen og for at andre som kommer dit skal se at vi ikke har glemt.

Anonymkode: d865f...cba

Ts her:

Jeg er enig, men jeg får mer bare ikke til å gjøre det. Men tro meg, tenker ofte på det.

kanskje jeg skal betale for at graven blir stelt

• Hjerte 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Ja det er jeg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 0.14):

Jeg har ansvar for graven til min farmor og farfar ( tante og onkel og, de døde i ung alder) 

Jeg er ikke flink å stelle graven, maks 1 gang i året. Men jeg tenker ofte på de, og savner d mye. De var alltid der for meg og mine søsken. Men akkurat graven betyr ikke noe. Men får dårlig samvittighet. 

Så spm mitt er: Er dere flinke å stelle gravplass? 

Kan du ikke leie inn noen som gjør det for deg? 

En pynt til våren, en på sommeren og en på høsten. 

Klarer du tre besøk i året, kan du starte med stemor rundt påsketider. Betulia til sommeren og calluna til høsten. 

Anonymkode: 85560...b38

AnonymBruker
Skrevet

Du har ansvar for denne graven og er der 1 gang i året? 
Du bør i hvertfall se til graven 1 gang pr måned, minst.

Anonymkode: e874b...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Er innom graven ett par ganger i måneden, har blomster som står seg over lengre tid, men "kantklipper" rundt gravsteinen og vanner hvis det er tørt.

Anonymkode: e79d0...234

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet min far for noen år tilbake. Farmor er ansvarlig for gravplassen og hun er veldig flink til å stelle; blomster og lys.

Jeg har vært innom graven 3-4 ganger i året, og har da tent lys. Jeg prøver å legge "sorgtiden" min til når jeg er på gravplassen, slik at jeg ikke går å har det tungt over tapet av min far hele tiden - da det blir veldig slitsomt. 

Når jeg tar over ansvaret for gravplassen håper jeg å kunne i det miste få stelt en gang hver måned, eventuelt hver andre måned. 

Anonymkode: 527ca...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...