Gå til innhold

Beskriv ferien deres i sommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor, hva, hvor lenge, alder på barn etc☀️☀️☀️

Anonymkode: 22409...ccc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med det blir tre uker som vikar hos en annen bedrift. 
Singel kvinne med to katter. 

Anonymkode: b90df...e72

AnonymBruker
Skrevet

To voksne, to barn (4 + 0.5). Fire uker ferie. En uke på fjellhytte, halvannen uke på sjøhytte, en halv til en uke på transport tur/retur sjøhytta. må overnatte da det er for langt for minstemann å kjøre på en dag, så kommer til å overnatte minst en natt hver vei. Tar kanskje noen dager et sted på veien for å gjøre ferien bedre for han, samtidig som vi da må finne interessante steder til eldstemann som HATER å stoppe når vi er på biltur - han kan sitte sju timer i strekk han om vi bare kommer frem 😂😂 eventuelle bonusdager forsvinner fort på en tur eller to til ei strand i nærheten. 

Hovedmålet er egentlig bare å være sammen oss fire og sammen med besteforeldrene som eier hyttene 🥰🥰

Anonymkode: e08fd...5f3

AnonymBruker
Skrevet

To voksne, vi skal være nesten to uker i Italia og to uker i Irland. Skal bare hjem et par dager i mellom der for å pakke om og vaske klær. Har litt ferie å «ta igjen» etter pandemien, så denne sommeren blir det brukt litt penger på ferie.

Anonymkode: fb0ed...78e

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte meg en måneds Interrail togbillet til 226€, 2172kr nå. Skal reise i slutten av mai til begynnelsen av juni for å unngå total kaos under sommern 😃 
Reiser alene.
Har reist med interrail 8 ganger før, både alene og med 1 og 3 andre. Like bra hver gang ❤️ Anbelaes virkelig! Du får se så mye for en rimelig penge.
+ PER VOKSEN KAN HA MED 2 BARN under 11år GRATIS!!!!!! SÅ LENGE DU HAR EN INTERRAIL PASS!!!

https://www.interrail.eu/en/plan-your-trip/interrail-railway-map
Her kan dere se hvor togene går, lettere å planlegge reisen.

Blir fly til Stansted London, være der i 2 dager, har sjekka flybilleter, kun 350kr i mai.
Så Tog til Paris, som tar 2t og 20min, bli der i 2 dager
Tog til Brussel og blir der i 2 dager
Tog til Amsterdam og blir der i 2 dager
Tog til Berlin og blir der i 2 dager
Tog til munchen og bli der i 1 dag
Tog til Milan og blir der i 2 dager
Tog til Nice og blir der i 2 dager
Tog til Barcelona og blir der til jeg er tom for penger eller lei og flyr hjem 😃 

Jeg pleier å reise mer til praha, gdansk, krakow, warsavwa, budapest, dubronik, split og zagreb. Men prøver å holde meg litt mer vestover pga. krigen. Disse landene er mye billigere, men føles ikke riktig å reise i disse landene akkurat nå pga. flyktninger.

Jeg har med meg 60000 delt på 3 forskjellige kort, skal og vil bruke opp alt før jeg kommer hjem 😃 
Kun 2 ryggsekker, 1 litt større og en mindre som jeg kan ha med rundt overalt og legge den store på bostedet.
Jeg har ikke helt planplagt hva jeg vil gjøre, men holder på med en bucket list. 
Kan også hende jeg blir på en av stedene mer enn 2 dager hvis jeg liker meg der.
Kommer til å bo på hostel, maks 4-manns rom i London og Paris da det er dyrt der, så vanlig hotel resten av turen.

Her er min bucketlist så langt:
Spise god mat i Chinatown London
Se på Mamma Mia London

Sitte på cafe i paris med en Crossaint og espresso og ser på/dømmer mennesker som går forbi 😃 
Disneyland i Paris

Aldri vært i Brussel før, så vil bli lost i byen og bare gå i et par timer.

Ta en joint i Amsterdam, fordi why not. 
Sykle i amsterdam, helt fantastisk å sykle der.
Sånn spøkelsehus

Gå rundt et par timer og se på gate kunst i Berlin
Spise en ordentlig tysk bratwurst
Drikke en liter øl og ser på/dømmer mennesker som går forbi 😃 (ja det er min hobby)

Munchen, ingen planer enn å gå rundt i et par timer.

Milan, spiser ekte italiensk pizza. Elsker Pasta, så det blir mye pasta. 
Nyte en gelato
Kjøre vespa rundt omkring

Nice, hørt og sett mye fint om Nice.
Blir nok å slappe av på stranden og gjøre minst mulig

Barcelona ❤️ 
Jeg elsker Barcelona. Fineste sol opp/ned gangen jeg har sett. 
Spille volleyball på stranden.
Yoga på Stranden
Joggetur på stranden.
Styrkeøkt på stranden
Ta meg en ordentlig thai massasje etter mange togturer.
spise masse god mat.

Ønsker alle dere en fin reise, hvor enn dere reiser. REIS MER! voks som person og nyt! ❤️ 

• Liker 4
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Interrail hørtes bra ut, synes du hadde en spennende reiserute :)
På meg blir det nok bare en norgesferie. Kan tenke meg å komme meg opp på en fjelltopp med god utsikt. Problemet er dårlig kondis, så får ta det rolig. Skal sitte på den fjelltoppen et par timer med en øl i hånda og tenke på alle de fine tingene i livet. Så skal jeg kanskje gå til innkjøp av en kajakk, det har jeg alltid ønsket å prøve :) Så blir det nok en del hagearbeid, noe som jeg synes er koselig. Skal prøve å holde meg litt i aktivitet, blir også raskere brun av det. Jeg trenger litt farge på kroppen, ser ut som en snømann!

Anonymkode: 58d1b...209

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tre uker, får barn og barnebarn på besøk, barnebarna plasseres her i en uke mens barn/svigerbarn drar på ferie for seg selv..... Jepp, sånn er det for besteforeldregenerasjonen (men om jeg ikke ønsket å stile opp, så hadde jeg sagt nei. Skal skape magisk barnebarn- og besteforeldre-ferie 🙂 )

Anonymkode: 09e7a...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Regner med det blir tre uker som vikar hos en annen bedrift. 
Singel kvinne med to katter. 

Crazy cat lady? 

Anonymkode: a5ae9...ded

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Crazy cat lady? 

Jepp. Kastet ut typen forrige uke da han var utro, vurderer å anskaffe meg en katt til for å være sikker på at ingen flere menn legger seg etter meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir hjemme. Kaaanskje en tur med campingvogna. Baby på vei, og vi skal snart bygge hus, så greit å spare pengene. 

Anonymkode: 7733f...a82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor, hva, hvor lenge, alder på barn etc☀️☀️☀️

Anonymkode: 22409...ccc

Hvor: Terrassen/campingvogna.

Hva: Grille pølser, drikke øl og spille Sudoko. 

Hvor lenge: 60 dager.

Hvem: Meg og mannen. 

tar kanskje en tur over grensa for litt shopping av kjøtt til jula.

Anonymkode: ff3fd...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Reise rundt på egenhånd i England, Irland, Skottland og Wales. 

Anonymkode: 7278b...452

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn med Asperger som har store vansker med alle rutineendringene i ferier. Resten av familien ELSKER å reise på tur, men klok av skade fra tidligere år, må jeg og mannen ta ferie på skift med søsknene, mens den andre er hjemme med barnet som ikke håndterer ferier. Gruer meg til sommeren hvert år, og å være hjemme med barnet, det eneste som fungerer for aspereren min er vanlige hverdager med å stå opp, gå på skole, komme hjem, gå på fritidsaktivitet, komme hjem og legge seg. Alt annet er KRISE. :(

Anonymkode: 34557...060

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har et barn med Asperger som har store vansker med alle rutineendringene i ferier. Resten av familien ELSKER å reise på tur, men klok av skade fra tidligere år, må jeg og mannen ta ferie på skift med søsknene, mens den andre er hjemme med barnet som ikke håndterer ferier. Gruer meg til sommeren hvert år, og å være hjemme med barnet, det eneste som fungerer for aspereren min er vanlige hverdager med å stå opp, gå på skole, komme hjem, gå på fritidsaktivitet, komme hjem og legge seg. Alt annet er KRISE. :(

Anonymkode: 34557...060

Får dere ikke søkt avlastning for det? Slik at resten av familien kan reise på tur sammen?
Absolutt ikke noe å få dårlig samvittighet over, Dere står på resten av året med barnet med alle utfordringene som følger med.
Håper dere finner en løsning som resten av familien kan dra på tur og lade batteriene godt opp igjen ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi kommer bare til å reise på hytta - hvis jeg er i form. Er høygravid når vi har ferie, så tar det veldig på formen 😊

AnonymBruker
Skrevet

1 uke på Daftø i Strømstad :)

Anonymkode: 01a85...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre ikke råd til noen ferie i år.

Anonymkode: 13cbf...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Et barn, åtte år. Vi skal fire døgn til Danmark, bo på Lalandia, dra i legoland, givskud og fårup. Ellers blir det hytteturer (har to, en ved havet og en på fjellet), teltturer, strandturer, byturer, sikkert en tur til dyreparken i Kristiansand. Bor i Arendal :) 

Anonymkode: 89d1e...235

AnonymBruker
Skrevet

To voksne med baby som kommer i månedsskiftet juni/juli. Så vi blir kun hjemme - gleder oss ❤️

Anonymkode: d928d...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Tre ukers øyhopping i Hellas 😊

Anonymkode: d0f00...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...