Gå til innhold

Skatt - når betalingen ligger under mine krav og utbetalinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd da å IKKE få skattepengene innen et par dager selv om de ligger under mine krav og utbetalinger?

Anonymkode: afc89...690

AnonymBruker
Skrevet

Summen ligger der så lenge skattemeldingen din er klar, tror jeg. 

Anonymkode: 0db5b...965

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Summen ligger der så lenge skattemeldingen din er klar, tror jeg. 

Anonymkode: 0db5b...965

De kom der ca 1 uke etter jeg fikk og leverte skattemeldingen, men har forstått det slik at da utbetales de snart. I følge forumet her i hvert fall. 

Fikk og leverte forrige fredag 18/3. I går kveld kom summen opp på krav og utbetaling. Men klar som i klar etter jeg sendte inn og at skattetaten har sjekket det de skal?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er som i fjor er det bare en utbetalingsdag i uka (var torsdag i 2021). Da kom pengene på konto påfølgende torsdag etter at de var kommet under mine krav og betalinger. 

Anonymkode: 64c69...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Anonymkode: fab1c...4f8

AnonymBruker
Skrevet

Men blir det bare utbetalt en dag i uken?

Anonymkode: 6fc7a...b65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg mener folk har sagt forskjellige dager?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det kryr av poster her der folk skriver at "jeg fikk i dag", "jeg fikk i går" osv, og det er alle hverdager, ikke bare torsdager, som noen virker å tro.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener folk har sagt forskjellige dager?

Million skrev (3 minutter siden):

Nei. Det kryr av poster her der folk skriver at "jeg fikk i dag", "jeg fikk i går" osv, og det er alle hverdager, ikke bare torsdager, som noen virker å tro.

Tror folk bare går ut fra at det et likt som i fjor, da kom skatteoppgjøret på som regel torsdager. Men i år virker det som folk har fått alle 3 dagene det har vært mulig til nå. Får se når mailen kommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror folk bare går ut fra at det et likt som i fjor, da kom skatteoppgjøret på som regel torsdager. Men i år virker det som folk har fått alle 3 dagene det har vært mulig til nå. Får se når mailen kommer.

Bare for å krydre det littegranne... jeg fikk pengene på konto en torsdag i fjor! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Bare hørt om folk som har fått pengene på onsdag. Beskjed om at skatteoppgjøret var klart, og at pengene ligger klare inne på mine utbetalinger har hvert tilfeldige dager.. men ikke selve utbetalingen? 🤔

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (6 timer siden):

Det at de skriver " jeg fikk i dag, jeg fikk i går" osv er vel skattemeldingen? Ikke at de har fått pengene? Utbetalingene er vel natt til torsdager, er det ikke? Eller kan noen som allerede fikk penger denne uken si noe om hvilken dag de fikk dem på?  Nå står i hvert fall min utbetaling under "mine betalinger" på skatteetaten sine sider, så da håper jeg at de kommer nå på torsdag. 

Anonymkode: 620bf...b9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det at de skriver " jeg fikk i dag, jeg fikk i går" osv er vel skattemeldingen? Ikke at de har fått pengene? Utbetalingene er vel natt til torsdager, er det ikke? Eller kan noen som allerede fikk penger denne uken si noe om hvilken dag de fikk dem på?  Nå står i hvert fall min utbetaling under "mine betalinger" på skatteetaten sine sider, så da håper jeg at de kommer nå på torsdag. 

Skatteoppgjøret var klart rett ettermidnatt, natt til onsdag. Da lå utbetalingen i krav og utbetalinger, og pengene var på konto noen timer senere. Altså på onsdag :)

Anonymkode: 905c4...ee4

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fikk skattepengene på konto forrige onsdag. Så var ikke torsdag i år. Kom mellom 11.00 - 13.00 tror jeg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I fjor var det natt til torsdag, men ikke sikkert det er slik i år. Foreløpig har det vært onsdag i år i hvert fall men hva det blir fremover er ikke godt å si. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket mine krav og betalinger etter at jeg leste innlegget her på lørdag. Da lå summen under mine krav og betalinger. Og som antatt kom skatteoppgjøret og pengene på konto i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sjekket mine krav og betalinger etter at jeg leste innlegget her på lørdag. Da lå summen under mine krav og betalinger. Og som antatt kom skatteoppgjøret og pengene på konto i dag. 

Hvor på Skatteetaten sine sider ligger «mine krav og betalinger». Jeg finner det liksom ikke. Leverte på fredag. 

Anonymkode: 9ef31...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i dag

Anonymkode: 4f552...062

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Rart at beløpet vises på krav og utbetalinger før man har fått skatteoppgjøret 😅 Nå håper jeg bare pengene kommer på onsdag!

Anonymkode: f1f54...953

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...