Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #41 Skrevet 31. oktober 2005 Det er ikke snakk om hva man gjør med sin egen kropp når man utsetter så mange andre for dette helt ufrivillig. hvis jeg hadde likt å spraye meg selv med blå maling, så hadde det vært helt ok å stå i et busskur og spraye meg? (det var litt stor stråle på denne sprayflaska og jeg sølte jo litt, så de 4-5 nærmeste ble dessverre helt fulle av blå maling, men det viktigste er jo at jeg får bestemme over min egen kropp?). ← Samme med de som er fulle. De er ofte sjenerende og noen av dem er direkte farlige for omgivelsene i tillegg til at de også skader seg selv.
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2005 #42 Skrevet 31. oktober 2005 Samboern min står forresten aldri sånn og røyker - han fjerner seg fra "køen" fordi han ikke vil plage andre med vanen sin. ← Hvorfor kan ikke alle røykere tenke sånn? Hvis vi skal holde oss til temaet her, som er busskur og røyking (ikke parfyme eller utdannelsen til de som røyker...) må jeg si JA til røykeforbud i busskur!! Røykere skal ta hensyn til andre på lik linje med måten de ønsker å bli tatt hensyn til selv (når det gjelder feks parfyme, piper). Og forresten: Det irriterer meg at røykere blir sure og fornærma fordi folk ikke lar være å si fra at røykingen deres plager dem! Det får dere jaggu meg tåle når (noen av) dere oppfører dere direkte motbydelig.
Gjest Violetta Skrevet 31. oktober 2005 #43 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har ikke sluttet, og ikke faen om jeg skal slutte heller, når jeg kan få ikke-røykere sååå provosert som man ser de blir her. Moro! ← Er det ikke rart at dette er den gjengse holdningen blant veldig mange røykere? Utrolig barnslig spør du meg. Jeg gjør hva jeg vil, og du bestemmer ikke over meg!
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2005 #44 Skrevet 31. oktober 2005 Og forresten: Det irriterer meg at røykere blir sure og fornærma fordi folk ikke lar være å si fra at røykingen deres plager dem! Det får dere jaggu meg tåle når (noen av) dere oppfører dere direkte motbydelig. ← Jeg blir ikke sur så lenge folk sier i fra på en ordentlig måte! Men kommer det noen sure og uhøflige kommentarer, ja da blir jeg pisst. Forøvrig så går jeg alltid unna de andre dersom jeg tar en røyk på en t-banestasjon etc. Det koster meg lite. At det lukter røyk av meg etterpå når jeg sitter på t-banen, ja det kan jeg ikke gjøre noe med. Plager det noen så får de flytte seg.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #45 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har ikke sluttet, og ikke faen om jeg skal slutte heller, når jeg kan få ikke-røykere sååå provosert som man ser de blir her. Moro! ← Jeg har lyst til å begynne igjen
Gjest Violetta Skrevet 31. oktober 2005 #46 Skrevet 31. oktober 2005 Synes det er et morsomt og pussig fenomen at det som blir mest provosert av røykere ofte er dem som har sluttet selv.
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #47 Skrevet 31. oktober 2005 Piper og dere andre røykere: Ødelegg kroppen deres med hva dere vil. Samme for meg. Men når du har røykt inne i busskuret jeg skal oppholde meg i så risikerer jeg at jeg sitter og hoster til jeg spyr på bussen etterpå. Om det er deg jeg spyr på så ikke klag, det er din egen feil! Vet dette ble ekkelt, men blir bare så utrolig provosert av empatiløse og egoistiske, sutrete røykere! Stå for valget deres og ta det som hører med av ulemper og ikke bare fordeler! ← Har jeg sagt jeg røyker inne i skuret? Og skal jeg sette det på spissen, , så håper jeg virkelig at du ikke bruker parfyme, for det blir jeg dårlig av.
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #48 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Når jeg mener at røykerne skal ta hensyn mener jeg jo selvfølgelig at de OGSÅ skal ta hensyn. Selvfølgelig er for mye parfyme også plagsomt, og promping osv. Jeg mener at alle skal ta hensyn. Men du mener at røykerne skal få slippe å ta hensyn? Normal folkeskikk kaller jeg det, og det gjelder for både røykere og andre stinkere! ← Jeg skrev jeg var lei, men jeg har da virkelig IKKE skrevet at vi ikke skal ta hensyn. Vi gjør pokkeren meg ikke annet enn å ta hensyn. Endret 31. oktober 2005 av Piper
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #49 Skrevet 31. oktober 2005 Er det ikke et samfunn vi lever i, da? Vi er NØDT til å tåle andre mennesker rundt oss! Nå er det 'lov' å rakke ned på røykere. Når skal det bli lov til å si til en person man synes er stygg at han forsøpler utsikten ens? Be en med dårlig ånde gå ut av busskuret? Rynke på nesa til en dame eller mann fullsprayet av aftershave eller parfyme og si høyt: Æsj, det stinker! Kjefte på en med walkman som ikke er lydtett, eller en som snakker i mobiltelefonen? Saksøke naboen for at han el hun har malt huset i en stygg farge eller plantet stygge blomster i hagen? Vi lever nå engang i et samfunn med andre mennesker. Den som ikke tåler det kan selv velge å flytte på en øde øy.
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #50 Skrevet 31. oktober 2005 Er det ikke et samfunn vi lever i, da? Vi er NØDT til å tåle andre mennesker rundt oss! Nå er det 'lov' å rakke ned på røykere. Når skal det bli lov til å si til en person man synes er stygg at han forsøpler utsikten ens? Be en med dårlig ånde gå ut av busskuret? Rynke på nesa til en dame eller mann fullsprayet av aftershave eller parfyme og si høyt: Æsj, det stinker! Kjefte på en med walkman som ikke er lydtett, eller en som snakker i mobiltelefonen? Saksøke naboen for at han el hun har malt huset i en stygg farge eller plantet stygge blomster i hagen? Vi lever nå engang i et samfunn med andre mennesker. Den som ikke tåler det kan selv velge å flytte på en øde øy. ←
Gjest Gulltopp Skrevet 31. oktober 2005 #51 Skrevet 31. oktober 2005 Vi gjør pokkeren meg ikke annet enn å ta hensyn. Det er vel en sannhet med modifikasjoner at røykere ikke gjør annet enn å ta hensyn...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #52 Skrevet 31. oktober 2005 Du vil nok aldri få oppleve det selv Men kanskje du skulle bekymre deg litt mer for de tingene som er verre, som for eksempel narkotika, alkohol ol, for det er ting som virkelig kan skade. ← Tobakk er ansett som det verste rusmiddelet vi har. Deretter kommer alkohol. Så noen tyngre stoffer. Til slutt cannabis, og deretter kaffe.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #53 Skrevet 31. oktober 2005 Synes det er et morsomt og pussig fenomen at det som blir mest provosert av røykere ofte er dem som har sluttet selv. ← Kanskje fordi de har lettere for å se saken fra begge sider?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #54 Skrevet 1. november 2005 Er det ikke et samfunn vi lever i, da? Vi er NØDT til å tåle andre mennesker rundt oss! Nå er det 'lov' å rakke ned på røykere. Når skal det bli lov til å si til en person man synes er stygg at han forsøpler utsikten ens? Be en med dårlig ånde gå ut av busskuret? Rynke på nesa til en dame eller mann fullsprayet av aftershave eller parfyme og si høyt: Æsj, det stinker! Kjefte på en med walkman som ikke er lydtett, eller en som snakker i mobiltelefonen? Saksøke naboen for at han el hun har malt huset i en stygg farge eller plantet stygge blomster i hagen? Vi lever nå engang i et samfunn med andre mennesker. Den som ikke tåler det kan selv velge å flytte på en øde øy. ← For ikke å snakke om alle med store neser eller utstående ører som skygger for utsikten...
Gjest Piper Skrevet 1. november 2005 #55 Skrevet 1. november 2005 Det er vel en sannhet med modifikasjoner at røykere ikke gjør annet enn å ta hensyn... ← Ok, fordi jeg røyker? Vel de som bruker parfyme da, tar i alle fall ikke hensyn. Ei heller de som dynker håret med hårspray ol. Så beklager, men jeg tror faktisk røykere tar mer hensyn enn det mange andre gjør. Men folk tenker ikke så mye over at parfymelukt ol kan være like gale om ikke verre.
Gjest cecilia Skrevet 1. november 2005 #56 Skrevet 1. november 2005 Irriterer meg også at enkelte røykere er så lite hensynsfulle. Det verste er på bussholdeplasser, i store folkemengder, mens også på jobben. Jeg er gravid, og orker ikke å bli utsatt for passiv røyking. Jeg måtte faktisk si ifra på jobben at jeg var gravid, slik at de skulle forstå. Hvis jeg ikke har sagt det, har de fortsatt med den stygge røykinga oppi ansiktet mitt. Enkelte gjør det enda. De tenker ikke langt. Nei, jeg synes enkelte røykere er så utrolige selvsetriske. Jeg er drittlei å måtte flytte meg hver eneste gang det kommer en røyker og blåser denne jævelskapen oppi ansiktet mitt.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #57 Skrevet 1. november 2005 Se til helvete å slutt med sytet nå da!!!
Brunhilde Skrevet 1. november 2005 #58 Skrevet 1. november 2005 (endret) Synes det er et morsomt og pussig fenomen at det som blir mest provosert av røykere ofte er dem som har sluttet selv. ← Jeg er eksrøyker, men har ingen problem med hverken å besøke folk som røyker hjemme eller med at folk røyker ved siden av meg når vi er utendørs. Jeg syns det lukter godt med nytent røyk, jeg. Det jeg derimot kan ha problemer med er når folk som nettopp har røyk puster rett på meg. Jeg er redd det skyldes at jeg har fått bedre luktesans og jeg regner med at jeg i min tid som storrøyker virket slik på andre, så jeg snur meg litt bort og lever greit med det... Irriterer meg også at enkelte røykere er så lite hensynsfulle. Det verste er på bussholdeplasser, i store folkemengder, mens også på jobben. Jeg er gravid, og orker ikke å bli utsatt for passiv røyking. Jeg måtte faktisk si ifra på jobben at jeg var gravid, slik at de skulle forstå. Hvis jeg ikke har sagt det, har de fortsatt med den stygge røykinga oppi ansiktet mitt. Enkelte gjør det enda. De tenker ikke langt. Nei, jeg synes enkelte røykere er så utrolige selvsetriske. Jeg er drittlei å måtte flytte meg hver eneste gang det kommer en røyker og blåser denne jævelskapen oppi ansiktet mitt. ← Hvor i all verden jobber du som har røyking på jobb? Jeg må si at du for meg blir protptypen på "alt-jeg-ikke-liker-eller-bifaller-er-fryktelig-feil"mennesket - uff, det er ikke godt å ha det så vondt på vegne av andre, men jeg har ingen medfølelse med deg. Beklager. Endret 1. november 2005 av Brunhilde
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #59 Skrevet 1. november 2005 Men folk tenker ikke så mye over at parfymelukt ol kan være like gale om ikke verre. ← Joda, jeg blir også kvalm og får hodepine dersom jeg havner i nærheten av noen som dynker seg med parfyme, men det er liksom ikke helt det samme som feks lungekreft.. (ja, passiv røyking kan føre til lungekreft)
Gjest Milah Skrevet 1. november 2005 #60 Skrevet 1. november 2005 Er det ikke et samfunn vi lever i, da? Vi er NØDT til å tåle andre mennesker rundt oss! Nå er det 'lov' å rakke ned på røykere. Når skal det bli lov til å si til en person man synes er stygg at han forsøpler utsikten ens? Be en med dårlig ånde gå ut av busskuret? Rynke på nesa til en dame eller mann fullsprayet av aftershave eller parfyme og si høyt: Æsj, det stinker! Kjefte på en med walkman som ikke er lydtett, eller en som snakker i mobiltelefonen? Saksøke naboen for at han el hun har malt huset i en stygg farge eller plantet stygge blomster i hagen? Vi lever nå engang i et samfunn med andre mennesker. Den som ikke tåler det kan selv velge å flytte på en øde øy. ← Jeg bøyer meg i støvet for denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå