Gå til innhold

Røykere på buss- og t-baneholdeplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er ute røyker jeg hvor jeg vil!! Men jeg blåser ikke røyk i ansiktet på noen. men regner det, står jeg i busskuret og koser meg. Plager det deg, får du gå utenfor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å flytte litt på seg. Jeg gjør det stadig vekk, også når folk kommer med stinkende parfyme og hamburgere :kvalm:

Så får jeg litt trim også og blir enda sunnere.

Skrevet

Nå handler vel ikke denne debatten om hva som er skadelig for folk, men hvorvidt det er til plage for andre at noen røyker i deres nærvær. Da jeg røykte passet jeg godt på å ikke plage andre med noe JEG valgte å forpeste meg med, gikk alltid bort fra buss-skuret for å røyke. Nå er det engang slik at røyk lukter ille og kan gi folk hodepine, noe vanlig pusting absolutt ikke gjør, så da synes jeg godt de som røyker kan ta hensyn og la resten få slippe. Gjelder ikke vanlig hensyn for røykere??

Skrevet
Når jeg er ute røyker jeg hvor jeg vil!! Men jeg blåser ikke røyk i ansiktet på noen. men regner det, står jeg i busskuret og koser meg. Plager det deg, får du gå utenfor!

:roll:

MÅ du virkelig røyke, så er det vel nesten røykeren som bør gå utenfor. Skal andre folk "lide" for at du absolutt MÅ ha røyken din og ikke klarer å vente 5 minutter på bussen?

Skrevet
Nå handler vel ikke denne debatten om hva som er skadelig for folk, men hvorvidt det er til plage for andre at noen røyker i deres nærvær. Da jeg røykte passet jeg godt på å ikke plage andre med noe JEG valgte å forpeste meg med, gikk alltid bort fra buss-skuret for å røyke. Nå er det engang slik at røyk lukter ille og kan gi folk hodepine, noe vanlig pusting absolutt ikke gjør, så da synes jeg godt de som røyker kan ta hensyn og la resten få slippe. Gjelder ikke vanlig hensyn for røykere??

Jeg får vondt i hodet av parfyme, skal folk ta hensyn til det også? Eller er det bare røykerne hele tiden som skal ta hensyn?

Jeg er faktisk lei av å hele tiden ta hensyn, for det gjør jeg faktisk. Jeg røyker sjelden inne i busskuret, ei heller i nærheten av andre om de da ikke stiller seg rett ved siden av meg. Men jeg er lei av sutringen om oss røykere, for alle kan liksom klage så mye de vil på oss, for det er liksom greit.

Jeg har fått klare melding fra folk på bussholdeplassen at jeg ikke skal røyke der, og da står jeg faktisk langt fra de andre. Uansett hvor vi røyker er det gale, for selv naboer klager når vi røyker på våre egne altaner. Så hvor skal vi få lov til å røyke?

Og det er ingen spøk heller med parfymen for min del, for jeg blir faktisk kvalm og får vondt i hodet av den. Men jeg nekter ikke folk å bruke parfyme for det. Jeg lager heller ikke en tråd for å klage på de som bruker parfyme, for det er valg folk må få ta selv om de vil bruke det eller ikke. Verden er faktisk ikke bare til for meg og mitt

Skrevet
Det er lukta jeg ikke takler. Jeg brekker meg.

Jeg klarer ikke gatekjøkkenmat så jeg håper det blir forbudt å spise i uskyldige menneskers nærvær.

Skrevet

Angående buss-skur er det en ting som irriterer meg langt mer enn at folk røyker der: Hvorfor i all verden må folk på en regnværsdag med paraply OPPSLÅTT stå inne i skuret?!? :overrasket:

En oppslått paraply bruker opp halve plassen i skuret og tvinger folk uten paraply til å stå ute å bli søkkvåte og hva skal de der inne i det hele tatt når de allerede har tak over hodet i form av paraply?!?

Skrevet
Jeg får vondt i hodet av parfyme, skal folk ta hensyn til det også? Eller er det bare røykerne hele tiden som skal ta hensyn?

Jeg er faktisk lei av å hele tiden ta hensyn, for det gjør jeg faktisk. Jeg røyker sjelden inne i busskuret, ei heller i nærheten av andre om de da ikke stiller seg rett ved siden av meg. Men jeg er lei av sutringen om oss røykere, for alle kan liksom klage så mye de vil på oss, for det er liksom greit.

Når jeg mener at røykerne skal ta hensyn mener jeg jo selvfølgelig at de OGSÅ skal ta hensyn. Selvfølgelig er for mye parfyme også plagsomt, og promping osv. Jeg mener at alle skal ta hensyn. Men du mener at røykerne skal få slippe å ta hensyn?

Normal folkeskikk kaller jeg det, og det gjelder for både røykere og andre stinkere! ;)

Gjest Violetta
Skrevet

Piper og dere andre røykere: Ødelegg kroppen deres med hva dere vil. Samme for meg. Men når du har røykt inne i busskuret jeg skal oppholde meg i så risikerer jeg at jeg sitter og hoster til jeg spyr på bussen etterpå. Om det er deg jeg spyr på så ikke klag, det er din egen feil!

Vet dette ble ekkelt, men blir bare så utrolig provosert av empatiløse og egoistiske, sutrete røykere! Stå for valget deres og ta det som hører med av ulemper og ikke bare fordeler!

Skrevet
:roll:

MÅ du virkelig røyke, så er det vel nesten røykeren som bør gå utenfor. Skal andre folk "lide" for at du absolutt MÅ ha røyken din og ikke klarer å vente 5 minutter på bussen?

Klarer å vente 5 min på bussen? Er da ikke lov å røyke der heller.

Dessuten; det plager røykerne at du er så vanskelig å ha med å gjøre også vet du. Kan ikke du gå ut da, hvis du tar sånn skade av det?

Skrevet
Det er stor korrelasjon mellom røyking og utdannelse. Jo høyere utdannelse, jo færre røykere. På landsbasis ser man dermed at land med gjennomsnittelig høy utdannelse (vestlige land), så røykes det stadig mindre.

At røyking vil bli regnet som lavstatus-bedrift har jeg ingen tvil om, det ser man allerede begynnelsen på. Og DET vil forhindre fremtidige ungdom til å begynne med røyking.

(Slike "sultne barn i Afrika" argumenter er ikke helt fruktbare forresten. Selvfølgelig er det verre ting man kunne beskjeftiget seg med, men skal man da ignorere alle småtingene? Småting som er ansvarlig for veldig mange alvorlige sykdommer..)

hva har dette med busskur å gjøre? :klø:

Skrevet
Så irriterende! Jeg hater røyklukt, og det blir ikke bedre om man står eller sitter på holderplassen at 4-5 røykere står rundt deg og damper rett i fjeset ditt, eller to presser seg rett ved siden av deg og tenner en røyk og damper i vei.

Er det virkelig så vanskelig å gå lenger vekk der det ikke står så mange mennesker? :frustrert:  :frustrert:

Enig med deg, det er forpestende motbydelig.

Trøst deg med at slike som de er harry, mens vi ikke er det. ;)

Skrevet

eg syns at det e greit om den som røyka prøva å blåse røyken litt ut mot sida, eller tar så masse avstand som mulig.. men syns ikkje dei må gå ut i regnet for å røyke!!!

det eg derimot syns e verre, e om eg skal på en lengre busstur, så sette røykeren seg ved sida av meg.. da blir eg orntli buss-sjuk.. om dei i tillegg tar vare på halvrøyka sneipa.. :kvalm:

Skrevet
Klarer å vente 5 min på bussen? Er da ikke lov å røyke der heller.

Dessuten; det plager røykerne at du er så vanskelig å ha med å gjøre også vet du. Kan ikke du gå ut da, hvis du tar sånn skade av det?

Det er stor forskjell på å gå ut og forbi en røyker, enn å stå tett i tett med flere og bli blåst på rett i trynet.

Skrevet

Dere anti-røykere som bor i Norge ANER ikke hvor godt dere har det...... ;)

En ting er at jeg bor i et land hvor det pt. er lov å røyke på utesteder og at røykeloven ikke er så streng (det er bl.a. lov å røyke på de fleste arbeidsplasser). Ikke er røyken så fryktelig dyr heller.

Men - jeg har i løpet av det siste året vært på turer til tre forskjellige mellom-europeiske land, og der er dte ikke mye hensyn til ikke-røykere! Det røykes i hotellobbyer, det røykes på jernbanestasjoner (inne i stasjonshallen) det røykes de aller fleste steder. Det å røyke anses ikke å være en dødssynd, og røykere anses normale borger, ikke lovlige mobbeoffre for andre. Man er klar over at det ikke er sunt, men man er ikke hysterisk.

Man kan bli nokså sær av å bo i Norge.

Personlig mener jeg at skal man først få bukt med røyken så får man forby det totalt, inklusive salg. Er det så farlig så er det så farlig, og da må det vel være bedre å fjerne det helt og holdent, enn den evinnelige "ha-så-dårlig-samvittighet-fordi-en-er-så-dum-at-en-røyker" holdningen som Norge er preget av. Men - siden det trekker inn en del penger til staten, så blir vel det neppe resultatet ;)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Vil det si at du mener ingen skal få lov til å bestemme, hva de vil gjøre med sin egen kropp?

Det er ikke snakk om hva man gjør med sin egen kropp når man utsetter så mange andre for dette helt ufrivillig. hvis jeg hadde likt å spraye meg selv med blå maling, så hadde det vært helt ok å stå i et busskur og spraye meg? (det var litt stor stråle på denne sprayflaska og jeg sølte jo litt, så de 4-5 nærmeste ble dessverre helt fulle av blå maling, men det viktigste er jo at jeg får bestemme over min egen kropp?).

Gjest Violetta
Skrevet
Det er ikke snakk om hva man gjør med sin egen kropp når man utsetter så mange andre for dette helt ufrivillig. hvis jeg hadde likt å spraye meg selv med blå maling, så hadde det vært helt ok å stå i et busskur og spraye meg? (det var litt stor stråle på denne sprayflaska og jeg sølte jo litt, så de 4-5 nærmeste ble dessverre helt fulle av blå maling, men det viktigste er jo at jeg får bestemme over min egen kropp?).

:ler: Den var jammen god.

Skrevet
Jeg sluttet desverre å røyke for et halvt år siden, men angrer hver gang jeg se det selvgode trynet på han Høybråten  :frustrert:

Og DERE, dere ikke-røykere! Nå har dere tvunget røykerne ut i kulden også skal de FJERNES DERFRA OG??? Det er faen i meg helt utrolig hvor langt dere er villige til å gå!

JA til røyking på bussholdeplasser!

:klappe::klappe: Jeg har ikke sluttet, og ikke faen om jeg skal slutte heller, når jeg kan få ikke-røykere sååå provosert som man ser de blir her. Moro! :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...