Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #1 Skrevet 31. oktober 2005 Så irriterende! Jeg hater røyklukt, og det blir ikke bedre om man står eller sitter på holderplassen at 4-5 røykere står rundt deg og damper rett i fjeset ditt, eller to presser seg rett ved siden av deg og tenner en røyk og damper i vei. Er det virkelig så vanskelig å gå lenger vekk der det ikke står så mange mennesker?
Mrs. K Skrevet 31. oktober 2005 #2 Skrevet 31. oktober 2005 Er det virkelig så vanskelig å gå lenger vekk der det ikke står så mange mennesker? ← Kan du ikke prøve det da?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #3 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg tvinger da ingen til å røyke. Man MÅ ikke stå opp i trynet på andre og røyke.
Arkana Skrevet 31. oktober 2005 #4 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg synes også det er fryktelig ekkelt og plagsomt, for ikke å snakke om at etter en lang og slitsom dag skal det gjerne ikke mer enn litt røyklukt på bussholdeplassen til før jeg har migrene resten av kvelden. Greit nok at de vil forpeste sin egen kropp, men de trenger ikke påtvinge andre det samme. Det er jo utendørs, så det er vel ikke så mye vi kan gjøre med det, selv om jeg gjerne skulle sett et forbud mot røyking på T-baneplattformer og bussholdeplasser. Men det koster meg egentlig lite å gå 5 skritt bort fra røykerne, så det går i grunnen ganske greit.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #5 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg spør vanligvis røykere om de kan stille seg utenfor bussholdeskuret, har ingen interesse av å stinke røyk. Noen røykere mangler essensielle sperrer. Har sett at en dame med barnevogn måtte flytte seg fordi en hyggelig røyker blåste røyk midt i ansiktet på den lille..
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #6 Skrevet 31. oktober 2005 Dere blir aldri fornøyd. Det er ikke lov til å røyke på utesteder, kafer ol steder, og nå skla ikke folk få lov til å ta seg en røyk når de venter på bussen heller. Tåler dere så lite, bør dere kanskje ta på dere oksygenmaske, for luften kan være farlig å puste inn. Beklager, men ejg er en av de som er møkka lei sutringen til ikke-røykere, og ja vi røykere vet forbanna godt at vi ødelegger oss selv. Det er pokkeren meg ikke mye røyk noen av dere får i dere om dere står ute i liften, men stakkars dere som må lukte litt røyk. Har dere tenkt på all eksosen dere puster inn hver eneste dag? Vel, den er utrolig skadelig den også, og dere får nok tusen ganger mer av den ned i lungene enn røuken fra de som står rundt dere ute. Og nei, jeg syns faktisk ikke synd på dere, for det er utrolig deilig å endelig kunne ta seg en røyk etter endt arbeidsdag når man kommer på bussholdeplassen. For ganske mange arbeidsplasser har også røykeforbud.
socruel Skrevet 31. oktober 2005 #7 Skrevet 31. oktober 2005 Helt enig med trådstarter, røyking i busskur er en uting. Ikke alltid like fristende å gå vekk fra 'damperen' (med andre ord stå utenfor skuret) når det regner/blåser/snør. Og det er gjerne akkurat i disse værforholdene at røykerne sniker seg innerst i skuret, for i det hele tatt å få fyr på røyken.. Og her jeg bor regner det MYE
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #8 Skrevet 31. oktober 2005 Eg hatar å stinke røyk etter å ha stått ved sida av nokon som har røykt i to min. For joda, det set seg i hår og klede med ein gong! Eg prøver å komme meg unna røykande personar som står og ventar på bussen el., men det e ikkje alltid det er like lett... Eg veit at eg syter, men eg gledar meg faktisk til den dagen røykarane blir utrydda....
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #9 Skrevet 31. oktober 2005 Eg veit at eg syter, men eg gledar meg faktisk til den dagen røykarane blir utrydda.... ← Kommer aldri til å hende, for staten tar inn for mange penger på det. Vil det si at du mener ingen skal få lov til å bestemme, hva de vil gjøre med sin egen kropp? Det skla bli forbudt å røyke overalt? Hva med alkoholen, skal vi fjerne den også da? Den er skadelig for mange den også. Biler, busser, hårsprayer, deodoranter, parfyme ol kan også være veldig farlig. Noen kan faktisk dø av lukten av parfyme, så skal vi forby det også? Hvor skal grensen gå? Eller er det bare røyken, fordi du ikke liker den?
Elanor Skrevet 31. oktober 2005 #10 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg forbeholder meg retten til å røyke i bussskur når jeg er der først - og det ikke regner. Ellers står jeg noen meter unna. Der har du meg. Men uansett er det fullt lovlig, og det er ikke noe i veien for at den som plages, kan flytte seg unna, akkurat. En gang var det lov til å røyke på bussen også. Syns heller ikke-røykerene kan fryde seg over at den tida er over, og la oss røykere røyke i fred ute.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #11 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg sluttet desverre å røyke for et halvt år siden, men angrer hver gang jeg se det selvgode trynet på han Høybråten Og DERE, dere ikke-røykere! Nå har dere tvunget røykerne ut i kulden også skal de FJERNES DERFRA OG??? Det er faen i meg helt utrolig hvor langt dere er villige til å gå! JA til røyking på bussholdeplasser!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #12 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er litt enig med trådstarter, jeg, selv om jeg faktisk er av de som "tåler litt". Er festrøyker selv og har røykende samboer (røyker ikke inne), likevel reagerer jeg når røykere sitter inne i busskuret (på en av tre sitteplasser selvsagt) og oser. For min del reagerer jeg vel mest fordi jeg oppfatter det som manglende hensyn/høflighet å ta så mye plass som man gjør når man røyker inne i skuret. Samboern min står forresten aldri sånn og røyker - han fjerner seg fra "køen" fordi han ikke vil plage andre med vanen sin. Ikke hiver han sneiper på bakken heller - det er jo en sideeffekt ved skur-røyking at skuret blir fullt av sure sneiper.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #13 Skrevet 31. oktober 2005 Hvor skal grensen gå? Eller er det bare røyken, fordi du ikke liker den? ← Berre ved røyken. Fordi eg ikkje likar den.. Hehe... Og joda, eg trur faktisk røykarane kjem til å blir utrydda ein gong. Anti-røykekampanjar fører kanskje ikkje at så veldig mange røykande sluttar, men det fører til at færre begynner å røyke. Trenden er på veg til å snu, og dersom ingen begynner å røyke, vil det jo til slutt ikkje vere fleire røykarar att!
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #14 Skrevet 31. oktober 2005 Berre ved røyken. Fordi eg ikkje likar den.. Hehe... Og joda, eg trur faktisk røykarane kjem til å blir utrydda ein gong. Anti-røykekampanjar fører kanskje ikkje at så veldig mange røykande sluttar, men det fører til at færre begynner å røyke. Trenden er på veg til å snu, og dersom ingen begynner å røyke, vil det jo til slutt ikkje vere fleire røykarar att! ← Du vil nok aldri få oppleve det selv Men kanskje du skulle bekymre deg litt mer for de tingene som er verre, som for eksempel narkotika, alkohol ol, for det er ting som virkelig kan skade. Og det kommer nok aldri til å bli helt slutt på røyken, for selv om vi i Norge røyker mindre, er vi bare en liten klatt på kartet.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #15 Skrevet 31. oktober 2005 Eg bekymrer meg for alkohol og narkotika også eg...
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #16 Skrevet 31. oktober 2005 Eg bekymrer meg for alkohol og narkotika også eg... ← fint
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #17 Skrevet 31. oktober 2005 fint ← Men eg likar ikkje røyk likevel!
Gjest Bellatrix Skrevet 31. oktober 2005 #18 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis vi skal forby alt vi ikke liker så tror jeg vi må sitte ensomme hver for oss alle sammen.
Gjest Piper Skrevet 31. oktober 2005 #19 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis vi skal forby alt vi ikke liker så tror jeg vi må sitte ensomme hver for oss alle sammen. ← Så sant som det er sagt, for alle er vi forskjellige.
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #20 Skrevet 31. oktober 2005 Det er stor korrelasjon mellom røyking og utdannelse. Jo høyere utdannelse, jo færre røykere. På landsbasis ser man dermed at land med gjennomsnittelig høy utdannelse (vestlige land), så røykes det stadig mindre. At røyking vil bli regnet som lavstatus-bedrift har jeg ingen tvil om, det ser man allerede begynnelsen på. Og DET vil forhindre fremtidige ungdom til å begynne med røyking. (Slike "sultne barn i Afrika" argumenter er ikke helt fruktbare forresten. Selvfølgelig er det verre ting man kunne beskjeftiget seg med, men skal man da ignorere alle småtingene? Småting som er ansvarlig for veldig mange alvorlige sykdommer..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå