Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt å pratet om ungene våre som går i barnehagen og hva dem forteller videre i barnehagen. Ble bare så nysgjerrig på om noen som jobber i bhg har noen morsomme eller flaue historier? Eller får dere ikke høre så mye? 

Anonymkode: 3f43f...ee6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Masse gullord fra barnemunn😄

Hadde en liten bok jeg noterte artige utsagn og episoder engang, men den er borte nå desverre.

-Min mannlige kollega var i svømmehallen med noen 3 åringer, og da de stod i dusjen ser den ene gutten opp på han og sier: "Du er sånn som mamma oppe på kroppen din og sånn som pappa nede"!🤭

-To 4 åringer som het Marte og Morten var inne på do sammen, og Morten var på do først og tisset mens Marte stod og så på og ventet på tur.

Da Morten var ferdig sa Marte: "Morten, du må tørke tissen din"!

"Jeg trenger ikke det jegfors jeg er jo gutt", sa Morten.

"Åå det hadde jeg glemt", sa Marte.

Jeg stod bak en halvvegg og byttet en bleie, og da jeg hørte det knakk jeg sammen i latter for det var så søtt og vittig😄

Anonymkode: 94ccf...103

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn gikk i barnehagen og sa at "pappa hadde skjegg i fjeset og mamma hadde skjegg på tissen"

Har ett par venninner som jobber i barnehagen som knakk sammen når de fortalte meg dette.

(Han hadde vært på do mens jeg tok meg en dusj)

Anonymkode: 98d60...c23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man hører mye. Ei jente fortalte at hun hadde dusja med mamma og pappa da hadde hun oppdaget at "Mamma har skjegg på tissen sin". 

Anonymkode: c43cf...e13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En gutt kom og fortalte stolt at pappaen var politi, for han hadde håndjern på soverommet. Jeg visste jo godt at den pappaen jobbet som rørlegger :ler:

Anonymkode: c7ff4...c44

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Diverse frisyrer der nede hører man da alltids om...

Min "verste" er da en av ungene skulle se på video (ja, VHS-faktisk) så dukket plutselig mamma og pappas rumper opp på skjermen...

Anonymkode: aa2dc...61a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste sønn presterte å si at: «Pappa tok meg på pikken!» 

😳

Det hørtes jo ille ut, men lillegutt kunne ikke si «R», og det han snakket om var en mollusk (= «prikken») :ler: 

Måtte litt forklaring til i barnehagen der, ja :ler: 

Anonymkode: f856a...687

• Liker 2
Skrevet

Ei venninne ble ringt opp av barnehagen. De ville bare si at datteren hadde tatt med noe de mente ikke passet i barnehagen og at hun kunne hente det på personalrommet. Da barnet skulle hentes gikk hun først til personalrommet og lurte veldig på hva det var lillejenta hadde hatt med seg…?

Dildoen fra mammas nattbordskuff hadde hun tatt med seg… 😂😱

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, helt fantastisk! 😂

Anonymkode: 3f43f...ee6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde at noen barn lekte at de var en familie, de var mor far og barn. I leken ville barnet sove mellom foreldrene hver natt. Mor var fortvilet og sa "jeg vet ikke hva jeg skal gjøre." De lekte også at mor kjeftet og sa til far at "du må se til å få deg en jobb." Var helt tydelig at dette var inspirert av barnas foreldre.

Anonymkode: f4c99...df1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Opplevde at noen barn lekte at de var en familie, de var mor far og barn. I leken ville barnet sove mellom foreldrene hver natt. Mor var fortvilet og sa "jeg vet ikke hva jeg skal gjøre." De lekte også at mor kjeftet og sa til far at "du må se til å få deg en jobb." Var helt tydelig at dette var inspirert av barnas foreldre.

Anonymkode: f4c99...df1

Sånne rolleleker er morsomt å observere, når du swe hvor tydelig de parodierer foreldrene😂. Og vi i barnehagen får gjennomgå når de leker barnehage og skole😂

Anonymkode: 2e30a...ec6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha jobbet i barnehage i over 20 år, kunne jeg sikkert skrive bok med alt det rare jeg har fått høre opp igjennom årene! 😅

Kan nevne noen eksempler:
En jente sa plutselig, helt ut av det blå: "Pappa`n min har stor tiss, han!" Du kan trygt si at jeg fniste innvending hver gang pappa kom for å levere/hente. 

En gang jeg deltok i rollelek med noen barn, skulle de arrangere bryllup for meg og en annen i bhg. De laget kjole og slør til meg, "sminket" meg, ordnet håret, plukket blomster og fant riktig musikk. Da alt var klart til "vielsen", sier den ene jenta til meg: "Har du vært vakker før"? Jeg trodde jeg skulle le meg i hjel :ler: 

En kollega og jeg var i svømmehallen med en gruppe skolestartere, og i dusjen sier plutselig det ene barnet: "Du har akkurat like pupper som mamma, bare at dine er lengre". Unger, altså :ler: 

Anonymkode: 9e25f...532

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Diskusjon mellom to gutter over lunsjbordet: Arne: "Min mamma har større pupper en din". Per: " Ja, men min mamma sine pupper er lange". Arne: "Min mamma sine pupper er så lange at de rekker helt her til (peker på knærne)."

😆🤩🔥

Anonymkode: c43cf...e13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mange 🙈 

- Gutt 2,5 år sitter på do, ser ned på penisen sin og sier at «tisseluren er stor, slik som pappa sin!» det var et bilde jeg egentlig ikke trengte å ha i hodet!

- Samme gutt som ovenfor ligger på stellebordet, og har tilfeldigvis på seg grønn truse. Han spør meg hvilken farge jeg har på min truse, og uten å egentlig tenke over det svarer jeg at jeg har svart truse på. Dagen etterpå kommer moren til gutten til meg i garderoben, og lurer på om jeg har VIST barnet trusa mi - da hadde han fortalt om det hjemme! Heldigvis kunne vi le bort hele greia når jeg forklarte situasjonen, men skjønner jo absolutt at hun lurte.

- Jente på 5 år sier at «mamma har malt stua rosa for pappa har flytta ut» jeg visste jo godt at det var slutt mellom mamma og pappa for over 6mnd siden, men hun hadde altså stålkontroll! 

- En 2-åring skulle snart bli storesøster, så jeg spurte henne hva lillesøster skulle hete. Hun skulle hete «apekatt»! 

Anonymkode: a4d55...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 23.54):

En gutt kom og fortalte stolt at pappaen var politi, for han hadde håndjern på soverommet. Jeg visste jo godt at den pappaen jobbet som rørlegger :ler:

Anonymkode: c7ff4...c44

😂

Anonymkode: 96c77...057

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fikk et artig spørsmål fra et barn. Hvorfor heter ikke rompa bæsjen? man bæsjer jo med den.  Måtte holde meg fra å le 😂

Anonymkode: 246e4...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...