AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Saken er egentlig kort fortalt at jeg er ufør og har samboer som er i full jobb. Jeg abonnerer på tv 2 sumo. Og for et år siden så spurte eller husker ikke helt hvordan det var om han inviterte de til å betalte 30 kr måneden til meg for at de skulle få se sumo de også. Sånn familie greie. Så kan de se samtidig som oss. Nora, faren og broren går også hjemme, og har ikke sånn kjempe god økonomi, men klarer seg. De har aldri spurt om å betale, kun en gang. Det koser meg 384 kr ca. Nå har jeg begynt å spørre samboer om jeg skal ta kontakt å høre om betaling, men han nei nei jeg kan betale til deg så får jeg igjen av de. Skjer jo aldri. Syns ærligtalt det blir litt teit, man skal nå enten tilby selv å betale, ellers så må jo jeg få lov å høre? Hva er problemet. De sa jo selv ja til dette... Anonymkode: 0683c...26d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Mora skulle det stå, ikke Nora. Haha skrive feil. Autokorekt Anonymkode: 0683c...26d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Synes det blir tåpelig at samboer skal betale for noe de skal betale, kun fordi han ikke klarer å spørre, eller bokstaveligtalt ikke ønsker at jeg skal spørre. Herregud 🤷♀️ Anonymkode: 0683c...26d 1
AprilLudgate Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Det er innafor å reagere ja. Bytt passord Går utfra dere ikke bor sammen? Om han betaler har ikke du noe som helst med det. Endret 26. mars 2022 av Fløff 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Mora, faren og broren hans? De er din svigerfamilie. Og hvis de har dårlig råd, og du uansett betaler samme pris for ha det abo. Hadde jeg droppet å kreve de. Med mindre jeg selv hadde dårlig råd Anonymkode: 952e7...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 Fløff skrev (Akkurat nå): Det er innafor å reagere ja. Bytt passord Går utfra dere ikke bor sammen? Ja ikke sant det skjedde at vi gjorde det engang, men de var snar på at de ikke fikk sett. Vi hadde jo tenkt å gi beskjed, men de var snar med å komme først. Dette pga vi glemte passordet og tilfeldig måtte bytte hehe. Anonymkode: 0683c...26d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja ikke sant det skjedde at vi gjorde det engang, men de var snar på at de ikke fikk sett. Vi hadde jo tenkt å gi beskjed, men de var snar med å komme først. Dette pga vi glemte passordet og tilfeldig måtte bytte hehe. Anonymkode: 0683c...26d En gang. Anonymkode: 0683c...26d
AprilLudgate Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja ikke sant det skjedde at vi gjorde det engang, men de var snar på at de ikke fikk sett. Vi hadde jo tenkt å gi beskjed, men de var snar med å komme først. Dette pga vi glemte passordet og tilfeldig måtte bytte hehe. Anonymkode: 0683c...26d Har dere felles økonomi, eller betaler han? Om dette ikke går av din lomme er det ikke din sak. Betaler DU bytter du passord og bare sier du har avsluttet 🤷♀️ 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 Ja, duver fryktelig sær! du betaler samme pris uansett? Eller må du betale mer for at de skal ha tilgang? Anonymkode: a81a7...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mora, faren og broren hans? De er din svigerfamilie. Og hvis de har dårlig råd, og du uansett betaler samme pris for ha det abo. Hadde jeg droppet å kreve de. Med mindre jeg selv hadde dårlig råd Anonymkode: 952e7...1b7 Kjære deg. Jeg er selv ufør, les hva jeg skrev! Man har ikke altfor god råd da vettu Svigerfamilie eller ikke, spiller ingen rolle. De bor 3 stk under samme tak. Faren er pensjonert, mora jobber ikke. Broren er snart 30 år å bor hjemme, uten å betale ei krone! Jeg betaler jo ikke det samme. Jeg betaler sumoen min, pluss at det koster meg 384 i året for å betalte ekstra for de. Anonymkode: 0683c...26d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, duver fryktelig sær! du betaler samme pris uansett? Eller må du betale mer for at de skal ha tilgang? Anonymkode: a81a7...c0d Man betaler mer for flere brukere. Anonymkode: 989a6...1a2 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 Hvis man må betale mer for flere bruker syns jeg de kan betale det som er ekstra. Hvis ikke man betaler mer syns jeg det er innafor å la det ligge. Anonymkode: 578e9...07e 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 De TRE kan la være snylte på andre. Ærlig talt. Normale er jo å dele abonnement, en betaler NetFlix, en annen HBO. Hvorfor skal ei ufør dame sponse tre andre voksne? Anonymkode: 8eb9c...9b1 4
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man må betale mer for flere bruker syns jeg de kan betale det som er ekstra. Hvis ikke man betaler mer syns jeg det er innafor å la det ligge. Anonymkode: 578e9...07e Enig i at de i alle fall bør betale det som er ekstra, men egentlig burde de ha betalt halvparten. Urettferdig at TS skal betale for at de skal se gratis, når hun attpåtil er uføretrygdet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #16 Skrevet 26. mars 2022 Du er sær... Jeg skjønner at det kan gnage litt å betale for andre, men jeg er også ufør og deler mine nettkontoer med mange. Så har de andre nettkontoer jeg kan få bruke hvis jeg vil, men jeg bruker de ikke fordi de kanalene ser jeg ikke på. Når du uansett betaler sumo for deg selv så ser jeg ikke noe galt i å dele uten å ta betalt for det fra de du deler med. Det ville vært veldig rart å kreve det. Hvis du ikke bruker sumo og de bruker den mer enn deg kan du heller bare si opp abonnementet ditt Anonymkode: 7c616...835
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #17 Skrevet 26. mars 2022 Hvis du vil ha igjen pengene så la typen din gi deg pengene og ikke be familien hans om det. Da fremstår du veldig gjerrig og sær Anonymkode: 7c616...835
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #18 Skrevet 26. mars 2022 Veldig sært, når dette er en utgift dere har uansett. Anonymkode: b2007...426
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #19 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er sær... Jeg skjønner at det kan gnage litt å betale for andre, men jeg er også ufør og deler mine nettkontoer med mange. Så har de andre nettkontoer jeg kan få bruke hvis jeg vil, men jeg bruker de ikke fordi de kanalene ser jeg ikke på. Når du uansett betaler sumo for deg selv så ser jeg ikke noe galt i å dele uten å ta betalt for det fra de du deler med. Det ville vært veldig rart å kreve det. Hvis du ikke bruker sumo og de bruker den mer enn deg kan du heller bare si opp abonnementet ditt Anonymkode: 7c616...835 Så veldig rart å kreve betalt når TS må betale ekstra for flere brukere er det vel ikke… Anonymkode: 50b12...bb1 4
Rhodiola Skrevet 26. mars 2022 #20 Skrevet 26. mars 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. -Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå