Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal man sitte å vente de to timene? Kan man sitte i bilen, eller må man sitte inne på legekontoret? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte sitte på venterommet i to timer 🤢 Dette fordi at man skal sitte mest mulig i ro, og for at du skal være der i tilfelle noe skal skje underveis. 

Anonymkode: 4e966...77e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte sitte på venterommet i to timer 🤢 Dette fordi at man skal sitte mest mulig i ro, og for at du skal være der i tilfelle noe skal skje underveis. 

Anonymkode: 4e966...77e

Ahhh ja ok det høres veldig kjedelig ut😫🤢får prøve å ha med ei bok eller noe da😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hyperemesis og fikk ligge på en undersøkelsesbenk på et ledig rom. De ansatte ga meg pledd og jeg klarte å sove. Jeg ville ringt på forhånd og spurt om noe slikt er mulig. Fastlegekontoret jeg bruker har syv fastleger og jeg tror det aldri skjer at alle syv er der samtidig. 

Anonymkode: fa95c...e4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist graviditet ble jeg dårlig og måtte legge meg på et undersøkelserom. Viste seg at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Denne gangen håper jeg på at jeg ikke blir dårlig og klarer å sitte på venterommet. Har sikkert svangerskapsdiabetes denne gangen og. 

Anonymkode: c6030...373

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde hyperemesis og fikk ligge på en undersøkelsesbenk på et ledig rom. De ansatte ga meg pledd og jeg klarte å sove. Jeg ville ringt på forhånd og spurt om noe slikt er mulig. Fastlegekontoret jeg bruker har syv fastleger og jeg tror det aldri skjer at alle syv er der samtidig. 

Anonymkode: fa95c...e4d

Legekontoret har et eget sted for de som venter på å ta prøver, så jeg slipper å sitte på venterommet med alle de andre. To timer er veldig lenge å sitte å vente😅

Skrevet

Poenget er at man ikke skal forbrenne sukkeret man drikker. Så derfor får du ikke gå noen vei. Lurt å ha med noe å lese på! Lykke til 🤞🏼

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sist graviditet ble jeg dårlig og måtte legge meg på et undersøkelserom. Viste seg at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Denne gangen håper jeg på at jeg ikke blir dårlig og klarer å sitte på venterommet. Har sikkert svangerskapsdiabetes denne gangen og. 

Huff da. Så man kan bli dårlig av glukosen ja. Det tenkte jeg ikke på. Det er jo mye på en gang😜håper du slipper det nå da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok test på Fürst. Vi var en del som tok samtidig og fikk ligge på hver vår seng med skillevegger mellom. Lå og leste på mobilen.

Anonymkode: 28212...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Ta med matpakke, så du kan spise med en gang testen er ferdig. Lykke til! 🙂

Anonymkode: 9fed9...b29

• Liker 2
Skrevet
Kakaoen skrev (Akkurat nå):

Poenget er at man ikke skal forbrenne sukkeret man drikker. Så derfor får du ikke gå noen vei. Lurt å ha med noe å lese på! Lykke til 🤞🏼

Takk 😀ja det er sikkert lurt å vente der ja. Hadde vært godt med en kaffe og ei bolle 🤪får vel bare holde ut.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta med matpakke, så du kan spise med en gang testen er ferdig. Lykke til! 🙂

Anonymkode: 9fed9...b29

Ja det må jeg ha😆skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå så lenge uten mat. Er sulten hele tiden😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lilletrille79 skrev (3 minutter siden):

Huff da. Så man kan bli dårlig av glukosen ja. Det tenkte jeg ikke på. Det er jo mye på en gang😜håper du slipper det nå da.

Ja, jeg ble det i alle fall. Vet ikke om det var fordi jeg hadde svangerskapsdiabetes. Håper jeg slipper unna, men sannsynligheten er ganske stor når man har hatt det før🤞 (Var forresten enkelt å justere blodsukkeret med kosten, var ikke så krise å få det, så lenge jeg spiste sundt)

Husk noe å lese på, mobil med strøm, mat og drikke i veska (som du kan spise rett etterpå) 

Lykke til 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tok test på Fürst. Vi var en del som tok samtidig og fikk ligge på hver vår seng med skillevegger mellom. Lå og leste på mobilen.

Anonymkode: 28212...0ac

Skal man ligge også😅dette blir bare værre og værre hehe 🙈i to timer😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg ble det i alle fall. Vet ikke om det var fordi jeg hadde svangerskapsdiabetes. Håper jeg slipper unna, men sannsynligheten er ganske stor når man har hatt det før🤞 (Var forresten enkelt å justere blodsukkeret med kosten, var ikke så krise å få det, så lenge jeg spiste sundt)

Husk noe å lese på, mobil med strøm, mat og drikke i veska (som du kan spise rett etterpå) 

Lykke til 😊

Huff jaja da får vi bare spise sunt resten av tiden 😁jeg må ta den testen fordi jeg er over 40. Måtte ikke det med forrige barn, så da satser jeg på å slippe😅

Skrevet

På venterommet ja. Dritkjedelig! Ta med noe å lese, ørepropper, evt en bra app på mobilen.

AnonymBruker
Skrevet
Lilletrille79 skrev (56 minutter siden):

Huff jaja da får vi bare spise sunt resten av tiden 😁jeg må ta den testen fordi jeg er over 40. Måtte ikke det med forrige barn, så da satser jeg på å slippe😅

Jeg er 40, og hadde svangerskapsdiabetes sist, så for min del må jeg nesten bare regne med jeg har det 😬 Alder er jo en liten risiko. Hvis du ikke hadde det sist, går det sikkert fint denne gangen og 😊

Jeg skal ta den på mandag, tvi-tvi til oss 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 40, og hadde svangerskapsdiabetes sist, så for min del må jeg nesten bare regne med jeg har det 😬 Alder er jo en liten risiko. Hvis du ikke hadde det sist, går det sikkert fint denne gangen og 😊

Jeg skal ta den på mandag, tvi-tvi til oss 😆

Ja lykke til🙏Jeg er bare i uke 18 så jeg må vente en del uker til, men ser ikke frem til det 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Lykke til 😊

Bare en kommentar til det å bli dårlig: Det er dessverre helt vanlig, svangerskapsdiabetes eller ei. Jeg hadde kjempefine verdier, men ble skikkelig kvalm og holdt på å besvime. Det skyldes jo at man er vandt til, og trenger, å spise ofte/mye som gravid, men så skal man plutselig drikke en veldig sukkerholdig drikk på tom mage, og får ikke spise noe for å prøve å rette opp kvalmen heller. Kan legge til at jeg ikke hadde hatt svangerskapskvalme på flere uker, så det var ikke sånn at jeg var litt kvalm fra før av heller.

Anonymkode: 31c88...d05

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare en kommentar til det å bli dårlig: Det er dessverre helt vanlig, svangerskapsdiabetes eller ei. Jeg hadde kjempefine verdier, men ble skikkelig kvalm og holdt på å besvime. Det skyldes jo at man er vandt til, og trenger, å spise ofte/mye som gravid, men så skal man plutselig drikke en veldig sukkerholdig drikk på tom mage, og får ikke spise noe for å prøve å rette opp kvalmen heller. Kan legge til at jeg ikke hadde hatt svangerskapskvalme på flere uker, så det var ikke sånn at jeg var litt kvalm fra før av heller.

Anonymkode: 31c88...d05

Ja da er det kanskje greit å ha en seng i nærheten. Det er veldig mye glukose, 75 gram eller noe. På tom mage blir det nok et sjokk ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...