Gå til innhold

Slutte amming selv om barnet ikke tar flasken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sønnen min 10+ mnd gammel, blitt fullammet siden fødselen, + fast føde. Bruker ikke smokk. 
Han nekter flasken, og vil bare ha pupp. 
Jeg prøver å slutte amming, da dette går utover helsen min, blir for langt å skrive detaljert.

Hsn nekter og nekter flasken. 
Noen som har sluttet ammingen, selv om barnet ikke tok flasken? Og at barnet tok flasken til slutt? 

Anonymkode: 3fcc5...c85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker han av tutekopp da?

Anonymkode: ec09d...c6f

Skrevet

Har du prøvd kopp? Et av barna mine klarte ikke å svelge fast føde en lang periode, og tok heller ikke flaske. Vi prøvde mye, men uten hell. Da ble kopp løsningen (han fikk tynn velling fra kopp). Egentlig har alle barna mine drukket fra vanlig kopp tidlig, det har funket bedre enn både tutekopp og flaske.

AnonymBruker
Skrevet

Tutekopp, flaske med sugerør, kopp med sånn lokk på? Mini her har aldri brukt flaske, hun begynte med flaske med sugerør. Så fikk hun kopp med lokk, og begynte med vanlig kopp fra 1,5 års alder. 

Anonymkode: 045ae...eeb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drikker han av tutekopp da?

Anonymkode: ec09d...c6f

Nei desverre. Har prøvd tutekopp, vanlig kopp, glass, forskjellige flasker. Ingen forskjell. Han tok flasken helt plutselig da jeg sluttet å prøve for ca.en uke siden, og så begynte han å nekte igjen etter 1-2 måltider.

AnonymBruker
Skrevet

Så han drikker ikke vann til måltider? 

Ville begynt tilvenning med vann til måltider med fast føde. Mine foretrakk wow-kopp. Hvis man starter helt fra bunn, finnes det hellekopper beregnet for spedbarn. 
Jeg mista melken før 10 mnd med begge mine, men like oppunder. Gikk over til flaske etter en del kjas og mas, første tok ikke smokk og iallefall ikke flaske. Men ble når hun ikke hadde annet valg.

Anonymkode: 8d79e...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd smoothie-poser? Altså sånne til flergangsbruk som er tomme når du kjøper dem. De er lette å drikke av.

Anonymkode: 30ab4...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt mme på samme måte som du gir vann :) 

Anonymkode: 69594...542

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så han drikker ikke vann til måltider? 

Ville begynt tilvenning med vann til måltider med fast føde. Mine foretrakk wow-kopp. Hvis man starter helt fra bunn, finnes det hellekopper beregnet for spedbarn. 
Jeg mista melken før 10 mnd med begge mine, men like oppunder. Gikk over til flaske etter en del kjas og mas, første tok ikke smokk og iallefall ikke flaske. Men ble når hun ikke hadde annet valg.

Anonymkode: 8d79e...0a9

Joda han drikker alltid vann fra vanlig glass eller tutekopp, etter maten.

Men ikke morsmelkerstatning. Da dytter han 😃

Men har barna dine nektet lenge? hvordan langt tid tok det da barnet tok flasken?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å lat som du legger til pupp, putt i flasken og hold barnet som om du ammer. Det går noen runder evnt. Men det funket på ene min ved avvenning 

Anonymkode: d54f4...bfe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøv å lat som du legger til pupp, putt i flasken og hold barnet som om du ammer. Det går noen runder evnt. Men det funket på ene min ved avvenning 

Anonymkode: d54f4...bfe

Jeg har prøvd så mange triks, han skjønner at det ikke er pupp veldig fort 😫

AnonymBruker
Skrevet

Du kan eventuelt tilsette mme i maten. Her tilsette jeg det i grøt i starten, for å være sikker på at det var nok mme totalt ila døgnet.

Bruker du ferdiggrøt så er det vel mme i grøten, lager du selv så kan du tilsette. 

Ved 10mnd+ hadde jeg ikke stresset med flaske med mme, men tilsatt i maten om nødvendig. 

Anonymkode: 92a57...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...