Gå til innhold

Dere som har to hunder, hvilke hunderase har dere? Er det to like eller to forskjellige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de hvert sitt område i boligen? 

Anonymkode: 37484...81c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en mynde og en spisshund, veldig ulike. De har tilgang på samme område men velger ofte ulikt sted å legge seg på.

Anonymkode: 05d07...69c

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 av samme rase. De har samme energinivå, samme væremåte og samme måte å leke på. 

Anonymkode: a9522...2c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei, hvorfor i allverden skal de ikke kunne være sammen?

Har forskjellige raser, en voksen og en valp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jodaneida skrev (11 minutter siden):

Nei, hvorfor i allverden skal de ikke kunne være sammen?

Har forskjellige raser, en voksen og en valp. 

Lurte jeg også på 😅

AnonymBruker
Skrevet

Har to av samme rase og kjønn. De går ikke sammen når jeg er på jobb, men er adskilt. Det henger litt igjen fra da jeg hadde tre stk og valpen fikk eget område, så de voksne fikk være i fred.

Funker bra for mine og de slapper godt av hver for seg. 

Anonymkode: 304e9...090

Gjest Smeltemann
Skrevet

Hadde 3 forskjellige raser før,de gikk sammen i huset. 

AnonymBruker
Skrevet

To forskjellige raser, samme kjønn. Bor og lever sammen. 

Anonymkode: 2d6fa...644

Skrevet

Har 3 stk. av to ulike raser. De to av samme rase (spisshunder) er far og datter og veldig like i alt, mens den tredje er en rolig gjeterrase som leker litt på annen måten og foretrekker litt andre rutiner enn spisshundene. 

De går sammen hele tiden med unntak av når jeg er borte - de to hannene fordi gjeteren kan bli sur på spisshunden og tispa for seg selv slik at hun er vant med at sånn er det når hun også løper. 

Skrevet

2 av samme rase. De har veldig godt av hverandres selskap. Går fritt i huset, men velger så og si alltid å ligge inntil hverandre i en krøll 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 20.45):

Forstår ikke hvorfor de skulle ha vært sitt område i boligen. Har 2 hunder av forskjellige raser. De bor selvfølgelig sammen med oss som en del av familien. Noen ganger legger de seg på samme sted, noen ganger hver for seg, men holdes ikke separat

Anonymkode: 56774...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Samme rase, samme kjønn. Like barn leker best, så jeg vil nok aldri skaffe meg to veldig forskjellige raser av praktiske grunner, samtidig som at lek mellom hundene og et godt forhold dem imellom er viktig for meg. De sover alltid i samme rom.

Anonymkode: 30296...3b8

AnonymBruker
Skrevet

To forskjellige raser, samme kjønn og 8 års aldersforskjell. Den eldste bodde ikke med oss på det tidspunktet vi fikk ny valp. Så flyttet den inn ca 7 mnd etterpå. 

Vi har de adskilt fordi den eldste er for snill og ikke klarer å si ifra. Viser tidlig til oss at hun trenger hjelp når den yngste er helt bajas. De går litt sammen om morningen når den yngste er ganske rolig.

Så vi har avskilt kjøkken og stue. Vi bytter på hvem som får være med oss. Den yngste roer seg aller best på kjøkkenet (stua blir brukt til aktivisering og trening på ro med tyggebein). Innimellom blir det 20 min og andre ganger kan hun være der i et par timer. Den eldste tilpasser seg, liker seg både alene og i sofaen med oss. 
Vi har funnet den beste løsningen for alle og spesielt den eldste hunden :) Når det er sagt så vil hun yngste bare leke, men kan bli veldig voldsom for en skjør gammel dame 😂

Anonymkode: b54b3...d9c

• Liker 1
Skrevet

Har hatt to BC, en liten periode 3 på samme tid. De var adskilt på natten og når jeg ikke var hjemme. Når det var to voksne og en valp gikk det mye tid på å korrigere og begrense valpen som helst ville henge fast i de andre hundene hele dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

To forskjellige raser, samme kjønn og 8 års aldersforskjell. Den eldste bodde ikke med oss på det tidspunktet vi fikk ny valp. Så flyttet den inn ca 7 mnd etterpå. 

Vi har de adskilt fordi den eldste er for snill og ikke klarer å si ifra. Viser tidlig til oss at hun trenger hjelp når den yngste er helt bajas. De går litt sammen om morningen når den yngste er ganske rolig.

Så vi har avskilt kjøkken og stue. Vi bytter på hvem som får være med oss. Den yngste roer seg aller best på kjøkkenet (stua blir brukt til aktivisering og trening på ro med tyggebein). Innimellom blir det 20 min og andre ganger kan hun være der i et par timer. Den eldste tilpasser seg, liker seg både alene og i sofaen med oss. 
Vi har funnet den beste løsningen for alle og spesielt den eldste hunden :) Når det er sagt så vil hun yngste bare leke, men kan bli veldig voldsom for en skjør gammel dame 😂

Flott at dere trår inn for den eldste. Eldre hunder skal slippe å stå for oppdragelsen av en ung hund om den ikke ønsker 😊 Noen hunder er veldig flinke til å oppdra og korrigere unge hunder, andre har null interesse i det og/eller føler seg litt rådvill i møte med så mye vill energi. 

Vil tro, og håpe, at når deres yngste blir eldre, så vil den også få bedre manerer og ikke minst bedre impulskontroll når den er gira. Jeg har sett det med mine egne, hvor den eldre også er litt for "snill". Men, mine leker og sover sammen. Det er kun når den yngste er litt varm i hodet og prøver å tvinge lek på den eldre at jeg må trå inn.

La den yngste gjerne få sosialisere (uten bånd) med eldre, vennlige hunder som også er sterk og klar i kommunikasjonen. Kanskje en sær, eldre tispe eller en hannhund som ikke har tid eller energi for vilterhet 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

All kred til dere. Her var det mye fin bevissthet å spore. 🙂 ..skulle nesten ønske jeg var hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...