AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #101 Del Skrevet 9. april 2022 Fløff skrev (12 timer siden): Ja, det skader ikke å prøve Jeg får mye utbrudd av solkrem i ansiktet, så for meg er det ikke noe valg. Men det gjorde jeg også! Masse! Men etter bakteriebalansen i huden min ble gjenopprettet etter jeg sluttet å vaskebog plage den, så reagerer jeg ikke på solkrem lenger 🙂 Anonymkode: a7b32...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #102 Del Skrevet 9. april 2022 Kärcher skrev (10 timer siden): Veldig kjekt å lese. Kanskje det rett og slett handlet om vann og uttørking for deg. Så da renset du av evnt pudder bare med ansiktskremen og lot være å bruke vann. Nå har jeg bare brukt Avene krem siste uka etter rens og er forsiktig med sminke (bruker Armani Luminous silk foundation men inget pudder. Tar på med Beautyvlender, minst mulig friksjon). Kutter ned på melkeprodukter og vil etter hvert kutte helt ut (må bare lese meg opp på kosthold og oppskrifter først så jeg ikke ryker på en kjekspakke eller lignende når jeg er utsultet). Så tar jeg omega 3 og skal begynne med sink. Gir det noen uker og ser an huden. Hvis ikke det blir mye bedre så vil jeg teste no water/rens som du gjorde, da passer det bra å teste i ferien min Så jeg kan gå med minimalt med sminke. Det høres ut som en fin vei du har gått 🙂 alle tingene du nevner er jo uansett sunne for deg. Ingen trenger melk i kostholdet, selv om det er godt. Det viktigste er bare å ikke droppe plutselig masse nødvendige komponenter i kosten samtidig, uten å vite hvordan man kompenserer. Omega 3 og sink er sunt uansett, også å redusere på produkter. Og Avene er virkelig noe av det bedre som finnes! Og, ja hehe. Passer bra å gjøre det i ferien 😉 men prøv så godt du kan ikke å sitte hjemme og gjemme deg også. Husker det var viktig for meg å bare pushe meg til å gjøre rimelig normale ting. Det hjalp på psyken. Når man først har sagt ja til noe, så er det faktisk ikke så ille der og da. Er mest på forhånd man gruer seg. Så lenge jeg ikke så meg i speilet, gikk det egentlig bedre, for da ble jeg ikke så opphengt i utseende. Prøvde å tenke at det skal sinnsykt mye til før jeg tenker over huden til andre på en negativ måte, og uansett om de skulle hatt skikkelig utbrudd, så kan jeg jo tenke litt sånn "oi, huff, da, litt leit for deg, feel ya", men jeg synes jo fortatt at de ser pene ut, og tenker aldri på det som ekkelt eller noe. Håper virkelig du finner løsningen for deg TS, er virkelig helt magisk når det skjer. Og ja, forstår alt du beskriver om psykiske påkjenninger. Det er sinnsykt dritt, uavhengig av krig og elendighet i verden. Du har all rett til å kjenne på kjipe tanker. Man skal ikke måtte ha det sånn. Anonymkode: a7b32...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #103 Del Skrevet 9. april 2022 Kärcher skrev (11 timer siden): Røde og brune flekker, spettet fjes med mange aktive utbrudd, ja der har du meg også. Det er hardt! Føler med deg. Og enda mer når du forteller du planlegger graviditet. Denne tiden som skal være magisk som blir forkludret pga dine tanker og angst for huden. Det er ikke greit. Håper du er en av dem som blir finere i huden, svært mange forteller de blir det. Det kan vel ikke bli mye verre? Håper du blir gravid slik du håper og at det har positiv påvirkning på huden også. Uabsett husk at samme hvordan du vil se ut så vil babyen din forgude deg ❤️ Prøver å tenke deg ang mine barn. De bryr seg ikke om kviser, strekkmerker og at jeg føler meg stygg i bikini, de bryr seg bare om at vi foreldre er med dem, blir med å bader feks. Du har en nydelig tid i vente. Tusen takk! ❤️ Jeg håper virkelig at du har funnet din hudtvilling her inne nå, som har kommet med mirakelkuren for din hud og at du blir FRI! 🤗 Anonymkode: a429c...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #104 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 20.16): NULL melkeprodukter, null sukker og svært lite raske karbohydrater, Kosthold har utrolig mye å si for huden. Sukker, melkeprodukter og mye dritt i maten slår klart ut å huden. Bodde i en stat i usa noen år der mange er overvektige. Huden til amerikanerne var utrolig dårlig. Fikk sjokk da jeg kom tilbake til Norge og så hvor jevnt over fin hud nordmenn har. En av mine amerikanske venner bodde i norge en stund. Hun hadde alvorlige akneproblemer. Kuttet ut brus og melkeprodukter mens hun bodde her og ble mye bedre. Du må finne ut hva du reagerer på i maten. Spis mye fisk og få i deg sink. Anonymkode: f5585...257 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 10. april 2022 #105 Del Skrevet 10. april 2022 Bytt ut tannkremen din med zensodyne. Sier ikke det hjelper mot alt, men de på haka vil nok roe seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 15. april 2022 Forfatter #106 Del Skrevet 15. april 2022 On 4/9/2022 at 9:21 AM, AnonymBruker said: Det høres ut som en fin vei du har gått 🙂 alle tingene du nevner er jo uansett sunne for deg. Ingen trenger melk i kostholdet, selv om det er godt. Det viktigste er bare å ikke droppe plutselig masse nødvendige komponenter i kosten samtidig, uten å vite hvordan man kompenserer. Omega 3 og sink er sunt uansett, også å redusere på produkter. Og Avene er virkelig noe av det bedre som finnes! Og, ja hehe. Passer bra å gjøre det i ferien 😉 men prøv så godt du kan ikke å sitte hjemme og gjemme deg også. Husker det var viktig for meg å bare pushe meg til å gjøre rimelig normale ting. Det hjalp på psyken. Når man først har sagt ja til noe, så er det faktisk ikke så ille der og da. Er mest på forhånd man gruer seg. Så lenge jeg ikke så meg i speilet, gikk det egentlig bedre, for da ble jeg ikke så opphengt i utseende. Prøvde å tenke at det skal sinnsykt mye til før jeg tenker over huden til andre på en negativ måte, og uansett om de skulle hatt skikkelig utbrudd, så kan jeg jo tenke litt sånn "oi, huff, da, litt leit for deg, feel ya", men jeg synes jo fortatt at de ser pene ut, og tenker aldri på det som ekkelt eller noe. Håper virkelig du finner løsningen for deg TS, er virkelig helt magisk når det skjer. Og ja, forstår alt du beskriver om psykiske påkjenninger. Det er sinnsykt dritt, uavhengig av krig og elendighet i verden. Du har all rett til å kjenne på kjipe tanker. Man skal ikke måtte ha det sånn. Anonymkode: a7b32...4a2 Tusen takk for gode råd! Beklager sent svar, jeg så ikke at det var kommet inn flere meldinger. Og tusen takk for medfølelse, det hjelper🙏🏻❤️ I dag har jeg brukt Avene kremen extreme emulsjon i to uker og jeg har ikke store byller, MEN de hvite lukkede komedonene rundt haka har eksplodert. Så usikker på om dette er «rester» av den tjukke kremen til Elixir, eventuelt en blanding av rensen som har litt tull i seg + kremen, eller om det er noe jeg reagerer på i Avene kremen. Håper ikke alle disse hvite prikkene utvikler seg, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Skal prøve å legge ut bilde senere. Huden ser derimot roligere ut i rødhet og betennelser, men sitter bare og venter på at de hvite prikkene muligens blir betente. En er allerede blitt det, men ikke som en byll enda men vanlig kvise. Har redusert melk pg sukker men er ikke helt der enda, vanskelig med påske.. men etter påsken setter jeg for fullt i gang. Sliter med å finne rens som er «helt» uten ingredienser som tetter porer. Når jeg søker opp den jeg bruker fra Elixir så ser jeg den har stor sannsynlighet for å tette porer. Men finner ingen som er helt uten. Har en renseklut som er «magisk», den skal fjerne sminke og dritt uten å bruke rens. Men usikker på om den vil gjøre det verre pga friksjon. Er sånn mikrofiberklut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 15. april 2022 Forfatter #107 Del Skrevet 15. april 2022 On 4/10/2022 at 4:54 AM, Kala said: Bytt ut tannkremen din med zensodyne. Sier ikke det hjelper mot alt, men de på haka vil nok roe seg. Ja! Jeg kjøpte visst Zendium. Går det ca for det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 15. april 2022 Forfatter #108 Del Skrevet 15. april 2022 On 4/9/2022 at 10:31 PM, AnonymBruker said: Kosthold har utrolig mye å si for huden. Sukker, melkeprodukter og mye dritt i maten slår klart ut å huden. Bodde i en stat i usa noen år der mange er overvektige. Huden til amerikanerne var utrolig dårlig. Fikk sjokk da jeg kom tilbake til Norge og så hvor jevnt over fin hud nordmenn har. En av mine amerikanske venner bodde i norge en stund. Hun hadde alvorlige akneproblemer. Kuttet ut brus og melkeprodukter mens hun bodde her og ble mye bedre. Du må finne ut hva du reagerer på i maten. Spis mye fisk og få i deg sink. Anonymkode: f5585...257 Takk! Ja det skal jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 15. april 2022 #109 Del Skrevet 15. april 2022 Kärcher skrev (2 timer siden): Ja! Jeg kjøpte visst Zendium. Går det ca for det samme? Ja, det var zendium jeg mente da jeg svarte her. Men tror det går for det samme. det var her inne jeg plukket opp tipset. Husket ikke hvilken tråd dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 16. april 2022 Forfatter #110 Del Skrevet 16. april 2022 Må bare gi en liten trigger warning her, dette er ikke et pent syn. Men tenker at kanskje bilder hjelper for å se problemet. Ps. Har bare brukt rens Elixir + Avene krem de siste to ukene nå; og solkrem i går fra LRP. Og føler at det er blitt litt verre i det siste igjen. Blir dårlig av å se meg i speilet. Det er jo påske og har dessverre tatt noen enkle løsninger i perioder med mye stress, spist noen kjeks; fikk påskeegg av svigers med snop osv. Så kosthold har ikke vært på topp. Føler det er så mye som kan spille inn. Så i dag føler jeg meg helt grusom, for det er en liten minikvise ved haka (heldigvis ikke cystisk, det er lovende), og jeg har flere klumper i huden som jeg ikke hadde for en uke siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 16. april 2022 Forfatter #111 Del Skrevet 16. april 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 16. april 2022 Forfatter #112 Del Skrevet 16. april 2022 (endret) Z Endret 16. september 2022 av Kärcher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 16. april 2022 Forfatter #113 Del Skrevet 16. april 2022 Puh. Det var et til bilde, men det gikk ikke an å dele pga størrelsen. Men her går det kanskje an å se disse hvite prikkene under og rundt munn, den store røde prikken som har vært der 6 uker nå (mye mindre nå da), samt arr og nupper i kinnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #114 Del Skrevet 17. april 2022 Er de bildene tatt på en god dag eller en dårlig dag? Anonymkode: a711f...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #115 Del Skrevet 17. april 2022 Kärcher skrev (14 timer siden): Puh. Det var et til bilde, men det gikk ikke an å dele pga størrelsen. Men her går det kanskje an å se disse hvite prikkene under og rundt munn, den store røde prikken som har vært der 6 uker nå (mye mindre nå da), samt arr og nupper i kinnene. Ikke for å undergrave din opplevelse og sorg over å slite med huden, ikke på noen måte, men du skal vite at dette er ikke ILLE på noen måte utseendemessig, hadde aldri sett deg og tenkt "oi hun sliter med huden" eller noe sånt.. Anonymkode: 78394...f6a 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 17. april 2022 Forfatter #116 Del Skrevet 17. april 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Er de bildene tatt på en god dag eller en dårlig dag? Anonymkode: a711f...528 Dette er en god dag der mange av utbruddene er roet seg ned etter sluttet bruk med retinol. Har bare noen få aktive utbrudd nå, men masse klumper i huden, kommer ikke helt fram på bildet, veldig tydelig i naturlig lys😞 Har foundation på på bildene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 17. april 2022 Forfatter #117 Del Skrevet 17. april 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Ikke for å undergrave din opplevelse og sorg over å slite med huden, ikke på noen måte, men du skal vite at dette er ikke ILLE på noen måte utseendemessig, hadde aldri sett deg og tenkt "oi hun sliter med huden" eller noe sånt.. Anonymkode: 78394...f6a Åj mener du det! Dette er tatt nå når jeg har sluttet med retinol og ser at de verste aktive utbruddene har gitt seg. For nå. Har litt foundation på, føler det fremhever prikkene litt. Hadde jeg tatt er helt ansiktsbilde og på den måten «lagt sammen» disse arrene prikkene så tror jeg det hadde sett mye verre ut. Men tør ikke det helt enda. Kanskje hvis jeg får litt orden så kan jeg ta etterbilder. Kunne tatt bilde av panne også der er det 3 mindre utbrudd nå, røde, samt arr Har ikke bilder av de verste dagene, tar bilder og sletter med en gang i tilfelle noen skal låne mobilen min 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #118 Del Skrevet 1. mai 2022 Kärcher skrev (På 17.4.2022 den 22.38): Åj mener du det! Dette er tatt nå når jeg har sluttet med retinol og ser at de verste aktive utbruddene har gitt seg. For nå. Har litt foundation på, føler det fremhever prikkene litt. Hadde jeg tatt er helt ansiktsbilde og på den måten «lagt sammen» disse arrene prikkene så tror jeg det hadde sett mye verre ut. Men tør ikke det helt enda. Kanskje hvis jeg får litt orden så kan jeg ta etterbilder. Kunne tatt bilde av panne også der er det 3 mindre utbrudd nå, røde, samt arr Har ikke bilder av de verste dagene, tar bilder og sletter med en gang i tilfelle noen skal låne mobilen min 😅 Ja jeg mener det, var overrasket over hvor "mildt" tilfelle det var, faktisk tenkte jeg også "wow hun har fin hud" også! Hvordan går det med deg? ❤ Anonymkode: 78394...f6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 2. mai 2022 Forfatter #119 Del Skrevet 2. mai 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Ja jeg mener det, var overrasket over hvor "mildt" tilfelle det var, faktisk tenkte jeg også "wow hun har fin hud" også! Hvordan går det med deg? ❤ Anonymkode: 78394...f6a Takk, det får meg til å føle meg litt lysere❤️ Jeg skal legge ut noen bilder etterpå som viser kanskje mer hvordan det ser ut. De er enda verre vil jeg tro, for der fikk jeg litt bedre lys. Føler at når jeg ser meg selv i speilet på gjestedoen så føler jeg at Hei det er jo ikke så gale, dette går bra. Når jeg ser meg på badet, med mye dagslys inn; så vil jeg bare gråte. Føler jeg bare er full i arr og prikker. Hadde en skikkelig dårlig dag i går. Brukte hele kvelden på å søke etter hjelp og lese om ingredienser. Det er blitt litt verre på et vis de siste dagene, det er flere plasser jeg føler det er blitt røde prikker + jeg ser at det er mer tette porer. Jeg har ikke funnet nye hvite prikker da, så det er jo bra. Så de jeg har fra før, 9 på høyre side og 6 på venstre, de går nå sakte mek sikkert over i enten gå bort fase, eller dessverre cystisk fase. Det vil du kanskje se på bildene. Hoven kvise på venstre kinn er endelig nesten borte etter 2 mnd. Det blir et innsunket arr dessverre med rødbrun farge. Så har jeg nå fått en til på andre side. Så nå går vel den bort i sommerferien 😭 Jeg renser og smører med fuktighetskrem. De verste soldagene (min fiende) så må jeg ha på solkrem og jeg er usikker på om denne gjør meg tettere i porene eller om det er rensen. Rensen til Elixir føltes ut som gav meg nye utbrudd så jeg gikk tilbake til Cerave sin Hydrating Cleanser. Men denne er jeg også usikker på, det kan jo være denne eller solkremen jeg reagerer på, eller begge, hehe. Så føler jeg nå er i prøve/feile fasen enda. Jeg har brukt kremen til Avene nå over en mnd og føler den er OK? Har ikke turt Niactil 4% enda… siden jeg føler meg så tørr så ville jeg teste først om jeg kunne bruke Avene sin krem. Håoer snart jeg har en rens som fungerer + kan bruke fuktighetskrem enten den fra Avene eller Niactil 4%. Solkrem vil jeg helst ikke men må jo. Så egentlig ikke bare velstand her: tusen takk for at du spør ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 2. mai 2022 Forfatter #120 Del Skrevet 2. mai 2022 Måtte fjerne litt av foto for at det ikke skulle bli for stor fil -_- før jul følte jeg jo huden var bedre, egentlig ganske jevn hudtone takket være Niactil tror jeg. Men fremdeles med en del tekstur, innsunkne arr og hvite prikker og litt rødhet. Men de betente kvisene var noenlunde under kontroll. Så nå føler jeg at jeg har en grunnbase med nokså jevn hud, men det er bare enda mer av betente tilstander og prikker. Ser du hvite prikken på kinnet? Det er restene av den betente kvisa som varte to måneder: ble aldri gul men nå ser den slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå