AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #81 Del Skrevet 7. april 2022 Ts, jeg er din hudtvilling! Vet du hva som ble løsningen for meg? Droppe ALT av behandling, kremer osv osv. Virket som om all fiklingen, smøringen, pillingen, rensingen osv gjorde at huden min gikk inn i en slags betennelsestilstand hvor den angrep seg selv. Sluttet å bruke noen produkter, kun uparfymert fuktighetskrem fra apoteket. Vasket meg heller ikke med vann i ansiktet, unngikk til og med vann i ansiktet når jeg var i dusjen. Bare brukte krem én gang om dagen. Men bare smørte den på uten noe mer "behandling". Og huden min ble helt fin etter kun få uker, og nå har det gått 8 år, og alle hudproblemer tilhører fortiden. Får av og til småkviser, men bare sånne helt overflatiske uten noen særlig betennelsesreaksjon i huden. Men det er egentlig sjeldent. Bruker aldri sminke lenger heller, for huden gløder og ser fresh ut av seg selv 🙂 Anonymkode: a7b32...4a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #82 Del Skrevet 7. april 2022 Kärcher skrev (På 2.4.2022 den 12.25): En liten update: Nå har jeg brukt Avene sin krem extreme tolerance emulsjon to dager, morgen og kveld, og det er ingen nye røde hovne utbrudd som ligner cyster og det er ingen røde prikker som minner om allergisk reaksjon eller eksem. Det ser veldig rolig ut enda. Krysser fingrene😬 Jeg som kommenterte over. Av alle produktene jeg prøvde, så var huden finest på Avene. Sikkert fordi de er så milde. Men ble ikke ordentlig fin i huden før jeg kuttet ut alt av produkter bortsett fra uparfymert fuktighetskrem. Anonymkode: a7b32...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #83 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts, jeg er din hudtvilling! Vet du hva som ble løsningen for meg? Droppe ALT av behandling, kremer osv osv. Virket som om all fiklingen, smøringen, pillingen, rensingen osv gjorde at huden min gikk inn i en slags betennelsestilstand hvor den angrep seg selv. Sluttet å bruke noen produkter, kun uparfymert fuktighetskrem fra apoteket. Vasket meg heller ikke med vann i ansiktet, unngikk til og med vann i ansiktet når jeg var i dusjen. Bare brukte krem én gang om dagen. Men bare smørte den på uten noe mer "behandling". Og huden min ble helt fin etter kun få uker, og nå har det gått 8 år, og alle hudproblemer tilhører fortiden. Får av og til småkviser, men bare sånne helt overflatiske uten noen særlig betennelsesreaksjon i huden. Men det er egentlig sjeldent. Bruker aldri sminke lenger heller, for huden gløder og ser fresh ut av seg selv 🙂 Anonymkode: a7b32...4a2 Når jeg startet med dette hadde jeg faktisk noen uker hvor jeg hadde totalforbud mot å se meg i speilet. Anonymkode: a7b32...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 7. april 2022 Forfatter #84 Del Skrevet 7. april 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Ja, koster litt, men ikke så mye som jeg hadde trodd og får håpe at det er verdt det. Litt skummelt å begynne på det på grunn av alle bivirkningene jeg har lest om. Ja, jeg skal begynne med 1 kapsel hver dag i to uker og så skal jeg ta 1 kapsel hver dag en uke og så 2 kapsler hver dag den neste uka og fortsette med det vekselvis frem til jeg skal ha kontroll. Men vet ikke helt hva som er vanlig. Ja, hun sa at jeg kanskje kunne bruke Differin etter endt kur for å vedlikeholde. Ok, jeg får kjøpe noe fuktighetskrem for vet ikke om det jeg har er nok og hater å ha tørr hud på leppene. Anonymkode: 0047f...3a1 Høres bra ut! Du bør kjøpe inn noe skikkelig til leppene ja, det er helt krise å gå uten, ble sjokkert selv over ubehaget i leppene. Hold oss oppdatert 🙏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 7. april 2022 Forfatter #85 Del Skrevet 7. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Ts, jeg er din hudtvilling! Vet du hva som ble løsningen for meg? Droppe ALT av behandling, kremer osv osv. Virket som om all fiklingen, smøringen, pillingen, rensingen osv gjorde at huden min gikk inn i en slags betennelsestilstand hvor den angrep seg selv. Sluttet å bruke noen produkter, kun uparfymert fuktighetskrem fra apoteket. Vasket meg heller ikke med vann i ansiktet, unngikk til og med vann i ansiktet når jeg var i dusjen. Bare brukte krem én gang om dagen. Men bare smørte den på uten noe mer "behandling". Og huden min ble helt fin etter kun få uker, og nå har det gått 8 år, og alle hudproblemer tilhører fortiden. Får av og til småkviser, men bare sånne helt overflatiske uten noen særlig betennelsesreaksjon i huden. Men det er egentlig sjeldent. Bruker aldri sminke lenger heller, for huden gløder og ser fresh ut av seg selv 🙂 Anonymkode: a7b32...4a2 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg som kommenterte over. Av alle produktene jeg prøvde, så var huden finest på Avene. Sikkert fordi de er så milde. Men ble ikke ordentlig fin i huden før jeg kuttet ut alt av produkter bortsett fra uparfymert fuktighetskrem. Anonymkode: a7b32...4a2 Tusen takk for input! Veldig spennende prosjekt. Jeg skal teste. Men vet ikke om og når jeg tør. Helt uten sminke 😖 ikke en gang maskara og øyesminke? For det må jo fjernes med vann? Gjorde du noe med kosthold? Ps hva med solkrem? husker du hvilke produkter du brukte fra Avene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 7. april 2022 Forfatter #86 Del Skrevet 7. april 2022 On 4/6/2022 at 5:57 PM, AnonymBruker said: Huden min har aldri vært så fin som da jeg tilførte den store mengder fukt. Følger oppskriften til Lyko i serien The Ordinary. Den for fuktfattig og dehydrert hud. https://lyko.com/no/the-ordinary/guide2 Men jeg blir ekstremt oljene av den squalanen, så bruker bare et par dråper av den på kvelden. Kremen bruker jeg også veldig små mengder av, den er ekstremt drøy! Produktene piller også når jeg bruker alle på kvelden, så jeg klapper produktene på huden. Hadde ingen kviser eller utbrudd da jeg brukte denne rutinen, så prøvde jeg retinol fra Skin City og dagen etter var hele ansiktet mitt dekket av store, vonde og dype kviser. Jeg tror hver tiende pore var infisert, noe som er helt ekstremt, kvisene satt tett i tett og ødela meg helt. Må nå ta tiden til hjelp for å bli kvitt alle de mørke flekkene jeg har over hele ansiktet som følge av denne dumme avgjørelsen av å ta retinol i ansiktet. Jeg har slitt med kviser og uren hud i alle år, fra jeg kom i puberteten, så jeg vet hvordan det er å aldri føle seg komfortabel. Alle ser jo ansiktet vårt, man kan ikke gjemme seg! Å gå med maske under covid var en befrielse, sånn skal det jo ikke være! Jeg vil være fri! Ser at veldig mange har veldig fin hud, så kommer jeg og føler meg... jeg føler meg rett og slett mindreverdig pga huden. Så jeg skjønner deg veldig godt! Men nok om det, det beste for meg var å tilføre fukt! I en hel måned forsvant alt jeg hadde av utbrudd, selv de små nuppene var borte... Fader at jeg måtte prøve den retinolen! 😢 Fukt fukt fukt og tynn solkrem SPF 50 fra Cliniderm. Anonymkode: a429c...192 Wow tenk så mye den retinol ødela 😭 takk for at du skrev dette var interessant å lese. Skal inn og lese mer om det du brukte. Tror mange har opplevd det samme med syrer og retinol, spesielt i corona-tida. Så trist å lese om det med munnbindet, kjenner meg sånn igjen også. Huff. Savner munnbindet 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 7. april 2022 Forfatter #87 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg må også bare si en stor hjertelig takk til alle dere som kommer med fortellinger her, som kommer med råd og ønsker å hjelpe meg og andre. Setter utrolig stor pris på det og jeg har siden jeg skrev her første gang følt meg mye lettere til sinns. Det er så vanskelig å ha det slik og det er så mange som er i samme båt. Håper vi alle får til å føle oss vel en gang. Puh. Takk igjen, gode KG-venner! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #88 Del Skrevet 7. april 2022 Kärcher skrev (13 minutter siden): Wow tenk så mye den retinol ødela 😭 takk for at du skrev dette var interessant å lese. Skal inn og lese mer om det du brukte. Tror mange har opplevd det samme med syrer og retinol, spesielt i corona-tida. Så trist å lese om det med munnbindet, kjenner meg sånn igjen også. Huff. Savner munnbindet 😆 Ja, jeg synes faktisk det er litt trist selv. Man skjønner jo hvor ille det står til når alle føler seg fanget pga munnbindet og feirer at de kan slutte å bruke dem, så ønsker man selv egentlig bare at munnbindpåbudet skal vedvare. Jeg føler meg så mye friere bak munnbindet enn jeg gjør når jeg viser hele ansiktet mitt. Spesielt når som det er dekket i røde og brune flekker og et tjuepar kviser som popper opp fra dag til dag... 😢 Jeg planlegger graviditet, ellers hadde jeg begynt på iso i fjor høst. Har ikke blitt gravid og mye av det jeg er lei meg for er at det tar enda lenger tid før jeg kan starte på iso... Selvtilliten min er på bunn nå og det er så fælt. Skal på fest i slutten av måneden og håper at huden min ser bedre ut innen den tid... har hørt at graviditet faktisk kan hjelpe på hudpleier, håper jeg er så heldig. Noen opplever at det blir verre. Men det orker jeg ikke tenke på. 😅 Anonymkode: a429c...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #89 Del Skrevet 8. april 2022 Kärcher skrev (10 timer siden): Tusen takk for input! Veldig spennende prosjekt. Jeg skal teste. Men vet ikke om og når jeg tør. Helt uten sminke 😖 ikke en gang maskara og øyesminke? For det må jo fjernes med vann? Gjorde du noe med kosthold? Ps hva med solkrem? husker du hvilke produkter du brukte fra Avene? Jeg brukte litt sminke på huden kommer jeg på nå i begynnelsen. Vanskelig å huske alt, siden det er så lenge siden. Er veldig vanskelig psykisk å gå cold turkey. Det hadde nok definitivt vært det beste, men veldig vanskelig når huden er så fæl. Men jeg droppet øyesminke, så det ikke skulle bli så mye klin. Fikk farget øyenvippene hos hodpleier. Kjøpte meg et pudder som skulle være for høyallergikere, og tok dette på med minimal speiling, og bare fjernet dette med kremen. Så lenge det er litt fett i kremen, så tar den sminken bra 🙂 mener å huske jeg bare brukte en myk klut, og prøvde å ikke gni når jeg tok vekk pudderet. Lot også være å se meg i speilet ved fjerning. Bare så på pads eller klut når de var rene. Spiser ganske sunt, men ikke noe spesielle greier. Nå spiser jeg egentlig det jeg vil, men liker jo å spise litt sunt pga generelt velvære, ikke huden. Det viktigste når det kommer til huden for meg er egentlig søvn. Jeg er sånn som får lett betennelser andre steder og blir syk når jeg sover lite, og dette kan også gå ut over huden. Det bra med det er jo at man får en sånn ganske sunn livsstil 🙂 Husker ikke helt hva jeg gjorde med solkrem. Nå går det fint med solkrem. Bare bruker en mild for ansikt, og fjærer den ikke på noen måte. Tror jeg prøvde å unngå det og heller være forsiktig med sol. Men må man bruke det, er nok det beste å bare bruke en allergivennlig, mild en. Jeg fant ut at fete kremer var bra for meg. Bruker nå en ganske fet krem, og det funker mye bedre enn sånne stearin-kremer, hvor det legger seg et lag utenpå huden. Har også i perioder bare brukt naturlig olje, som mandelolje eller lignende. Nå bruker jeg faktisk sånn vanlig nivea krem i sånn blå potte 😅 den har til og med litt parfyme, er veldig fet, men så lenge jeg ikke "styrer" noe mer med huden min, så tåler den det fint. Har prøvd litt forskjellige dyrere allergikremer, men føler nivea funker helt fint. I begynnelsen brukte jeg vel noen av de fetere til Avene tror jeg, eller så var det Decubal 🤔 husker ikke helt. Anonymkode: a7b32...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. april 2022 #90 Del Skrevet 8. april 2022 Kärcher skrev (11 timer siden): Jeg må også bare si en stor hjertelig takk til alle dere som kommer med fortellinger her, som kommer med råd og ønsker å hjelpe meg og andre. Setter utrolig stor pris på det og jeg har siden jeg skrev her første gang følt meg mye lettere til sinns. Det er så vanskelig å ha det slik og det er så mange som er i samme båt. Håper vi alle får til å føle oss vel en gang. Puh. Takk igjen, gode KG-venner! Svigerinnen min sliter i perioder med huden (akne), og fikk beskjed av hudlegen om å kun vaske med en supermild greie fra apoteket (kan det ha vært lactacyd?😅) og en myk svamp. Hun gjorde dette i dusjen. Hun brukte mineralpudder og mascara/brynsminke. Men, greia er: om man skal bruke SPF, og det må man jo - så MÅ rensebalm eller olje til for å unngå clogging. Et alternativ da kan jo være at man kun bruker rensebalm som skylles av i dusj/vask. Decubal og Nivea er megaclogging i ansikt vil nå jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #91 Del Skrevet 8. april 2022 Fløff skrev (2 minutter siden): Svigerinnen min sliter i perioder med huden (akne), og fikk beskjed av hudlegen om å kun vaske med en supermild greie fra apoteket (kan det ha vært lactacyd?😅) og en myk svamp. Hun gjorde dette i dusjen. Hun brukte mineralpudder og mascara/brynsminke. Men, greia er: om man skal bruke SPF, og det må man jo - så MÅ rensebalm eller olje til for å unngå clogging. Et alternativ da kan jo være at man kun bruker rensebalm som skylles av i dusj/vask. Decubal og Nivea er megaclogging i ansikt vil nå jeg si. Det var det jeg også trodde i flere år, men viste seg at det ikke var blokkering som var problemet, men all rensinga og styringa for meg. Og jeg ble mye finere når jeg sluttet å fjærene solkrem. Hadde seriøst en nesten identisk historie som Ts, bare at jeg fikk kontroll over dette med nevnte metode rundt 24 år. Og jeg får komplimenter for hvor fin hud jeg har nå, og har hatt det i 8 år. Så, siden Ts har prøvd så å si ALT, så tenker jeg det kan være verdt et forsøk. Mitt liv ble i alle fall totalt forandret av det. Anonymkode: a7b32...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #92 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var det jeg også trodde i flere år, men viste seg at det ikke var blokkering som var problemet, men all rensinga og styringa for meg. Og jeg ble mye finere når jeg sluttet å fjærene solkrem. Hadde seriøst en nesten identisk historie som Ts, bare at jeg fikk kontroll over dette med nevnte metode rundt 24 år. Og jeg får komplimenter for hvor fin hud jeg har nå, og har hatt det i 8 år. Så, siden Ts har prøvd så å si ALT, så tenker jeg det kan være verdt et forsøk. Mitt liv ble i alle fall totalt forandret av det. Anonymkode: a7b32...4a2 Men vil ikke anbefale å starte med nivea eller Decubal, da, selv startet jeg vel med Avene. Bare bruker det som et eksempel på hvor bra huden min har blitt nå, når den helt fint tåler dette. Anonymkode: a7b32...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #93 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg brukte litt sminke på huden kommer jeg på nå i begynnelsen. Vanskelig å huske alt, siden det er så lenge siden. Er veldig vanskelig psykisk å gå cold turkey. Det hadde nok definitivt vært det beste, men veldig vanskelig når huden er så fæl. Men jeg droppet øyesminke, så det ikke skulle bli så mye klin. Fikk farget øyenvippene hos hodpleier. Kjøpte meg et pudder som skulle være for høyallergikere, og tok dette på med minimal speiling, og bare fjernet dette med kremen. Så lenge det er litt fett i kremen, så tar den sminken bra 🙂 mener å huske jeg bare brukte en myk klut, og prøvde å ikke gni når jeg tok vekk pudderet. Lot også være å se meg i speilet ved fjerning. Bare så på pads eller klut når de var rene. Spiser ganske sunt, men ikke noe spesielle greier. Nå spiser jeg egentlig det jeg vil, men liker jo å spise litt sunt pga generelt velvære, ikke huden. Det viktigste når det kommer til huden for meg er egentlig søvn. Jeg er sånn som får lett betennelser andre steder og blir syk når jeg sover lite, og dette kan også gå ut over huden. Det bra med det er jo at man får en sånn ganske sunn livsstil 🙂 Husker ikke helt hva jeg gjorde med solkrem. Nå går det fint med solkrem. Bare bruker en mild for ansikt, og fjærer den ikke på noen måte. Tror jeg prøvde å unngå det og heller være forsiktig med sol. Men må man bruke det, er nok det beste å bare bruke en allergivennlig, mild en. Jeg fant ut at fete kremer var bra for meg. Bruker nå en ganske fet krem, og det funker mye bedre enn sånne stearin-kremer, hvor det legger seg et lag utenpå huden. Har også i perioder bare brukt naturlig olje, som mandelolje eller lignende. Nå bruker jeg faktisk sånn vanlig nivea krem i sånn blå potte 😅 den har til og med litt parfyme, er veldig fet, men så lenge jeg ikke "styrer" noe mer med huden min, så tåler den det fint. Har prøvd litt forskjellige dyrere allergikremer, men føler nivea funker helt fint. I begynnelsen brukte jeg vel noen av de fetere til Avene tror jeg, eller så var det Decubal 🤔 husker ikke helt. Anonymkode: a7b32...4a2 Meg som skriver her. Egentlig hadde nok det beste for min hud vært å ikke bruke NOE, og aldri vaske eller resne på noen måte. Men man må jo dusje hver dag i vårt samfunn, og er glad i å få vann i fjeset når jeg dusjer, og elsker godt og varmt vann, og litt shampo kan renne nedover selv om jeg prøver å være forsiktig, så da blir huden litt tørr og jeg må bruke fuktighetskrem. Anonymkode: a7b32...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #94 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 23.21): Jeg hadde kviser (også cystiske) i over 15 år. Var helt jævlig. Prøvde alle renser/kremer, alt av kostholdsendringer, tetracycliner osv. Isotretinoin (for meg: i lav dose over lengre tid) løste problemet fullstendig. Det er en krevende kur og den kan være tøff mot både kropp og psyke, men den holder det den lover hvis du bare holder ut. Men det skal ikke bare «klarne opp» slik du forteller, TS - da er du ikke ferdig med kuren. Det skal bli kvisefritt, og holde seg sånn. Er 5 år siden jeg avsluttet min kur nå. Har ikke hatt 1 eneste cystisk kvise siden. De ytterst få småkvisene jeg har hatt har vart i maks 2 dager før de ble borte. (Å bruke alle mulige fancy produkter irriterer bare huden, og du ser jo selv at det ikke funker heller.) Anonymkode: 9f48a...a75 Kan jeg spørre hvor lenge du gikk på lavdose med iso? Jeg er nå straks ferdig med seks mnd på lavdose og er redd for å slutte… Anonymkode: a711f...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. april 2022 #95 Del Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var det jeg også trodde i flere år, men viste seg at det ikke var blokkering som var problemet, men all rensinga og styringa for meg. Og jeg ble mye finere når jeg sluttet å fjærene solkrem. Hadde seriøst en nesten identisk historie som Ts, bare at jeg fikk kontroll over dette med nevnte metode rundt 24 år. Og jeg får komplimenter for hvor fin hud jeg har nå, og har hatt det i 8 år. Så, siden Ts har prøvd så å si ALT, så tenker jeg det kan være verdt et forsøk. Mitt liv ble i alle fall totalt forandret av det. Anonymkode: a7b32...4a2 Ja, det skader ikke å prøve Jeg får mye utbrudd av solkrem i ansiktet, så for meg er det ikke noe valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 8. april 2022 Forfatter #96 Del Skrevet 8. april 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg synes faktisk det er litt trist selv. Man skjønner jo hvor ille det står til når alle føler seg fanget pga munnbindet og feirer at de kan slutte å bruke dem, så ønsker man selv egentlig bare at munnbindpåbudet skal vedvare. Jeg føler meg så mye friere bak munnbindet enn jeg gjør når jeg viser hele ansiktet mitt. Spesielt når som det er dekket i røde og brune flekker og et tjuepar kviser som popper opp fra dag til dag... 😢 Jeg planlegger graviditet, ellers hadde jeg begynt på iso i fjor høst. Har ikke blitt gravid og mye av det jeg er lei meg for er at det tar enda lenger tid før jeg kan starte på iso... Selvtilliten min er på bunn nå og det er så fælt. Skal på fest i slutten av måneden og håper at huden min ser bedre ut innen den tid... har hørt at graviditet faktisk kan hjelpe på hudpleier, håper jeg er så heldig. Noen opplever at det blir verre. Men det orker jeg ikke tenke på. 😅 Anonymkode: a429c...192 Røde og brune flekker, spettet fjes med mange aktive utbrudd, ja der har du meg også. Det er hardt! Føler med deg. Og enda mer når du forteller du planlegger graviditet. Denne tiden som skal være magisk som blir forkludret pga dine tanker og angst for huden. Det er ikke greit. Håper du er en av dem som blir finere i huden, svært mange forteller de blir det. Det kan vel ikke bli mye verre? Håper du blir gravid slik du håper og at det har positiv påvirkning på huden også. Uabsett husk at samme hvordan du vil se ut så vil babyen din forgude deg ❤️ Prøver å tenke deg ang mine barn. De bryr seg ikke om kviser, strekkmerker og at jeg føler meg stygg i bikini, de bryr seg bare om at vi foreldre er med dem, blir med å bader feks. Du har en nydelig tid i vente. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 8. april 2022 Forfatter #97 Del Skrevet 8. april 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg brukte litt sminke på huden kommer jeg på nå i begynnelsen. Vanskelig å huske alt, siden det er så lenge siden. Er veldig vanskelig psykisk å gå cold turkey. Det hadde nok definitivt vært det beste, men veldig vanskelig når huden er så fæl. Men jeg droppet øyesminke, så det ikke skulle bli så mye klin. Fikk farget øyenvippene hos hodpleier. Kjøpte meg et pudder som skulle være for høyallergikere, og tok dette på med minimal speiling, og bare fjernet dette med kremen. Så lenge det er litt fett i kremen, så tar den sminken bra 🙂 mener å huske jeg bare brukte en myk klut, og prøvde å ikke gni når jeg tok vekk pudderet. Lot også være å se meg i speilet ved fjerning. Bare så på pads eller klut når de var rene. Spiser ganske sunt, men ikke noe spesielle greier. Nå spiser jeg egentlig det jeg vil, men liker jo å spise litt sunt pga generelt velvære, ikke huden. Det viktigste når det kommer til huden for meg er egentlig søvn. Jeg er sånn som får lett betennelser andre steder og blir syk når jeg sover lite, og dette kan også gå ut over huden. Det bra med det er jo at man får en sånn ganske sunn livsstil 🙂 Husker ikke helt hva jeg gjorde med solkrem. Nå går det fint med solkrem. Bare bruker en mild for ansikt, og fjærer den ikke på noen måte. Tror jeg prøvde å unngå det og heller være forsiktig med sol. Men må man bruke det, er nok det beste å bare bruke en allergivennlig, mild en. Jeg fant ut at fete kremer var bra for meg. Bruker nå en ganske fet krem, og det funker mye bedre enn sånne stearin-kremer, hvor det legger seg et lag utenpå huden. Har også i perioder bare brukt naturlig olje, som mandelolje eller lignende. Nå bruker jeg faktisk sånn vanlig nivea krem i sånn blå potte 😅 den har til og med litt parfyme, er veldig fet, men så lenge jeg ikke "styrer" noe mer med huden min, så tåler den det fint. Har prøvd litt forskjellige dyrere allergikremer, men føler nivea funker helt fint. I begynnelsen brukte jeg vel noen av de fetere til Avene tror jeg, eller så var det Decubal 🤔 husker ikke helt. Anonymkode: a7b32...4a2 12 hours ago, AnonymBruker said: Det var det jeg også trodde i flere år, men viste seg at det ikke var blokkering som var problemet, men all rensinga og styringa for meg. Og jeg ble mye finere når jeg sluttet å fjærene solkrem. Hadde seriøst en nesten identisk historie som Ts, bare at jeg fikk kontroll over dette med nevnte metode rundt 24 år. Og jeg får komplimenter for hvor fin hud jeg har nå, og har hatt det i 8 år. Så, siden Ts har prøvd så å si ALT, så tenker jeg det kan være verdt et forsøk. Mitt liv ble i alle fall totalt forandret av det. Anonymkode: a7b32...4a2 Veldig kjekt å lese. Kanskje det rett og slett handlet om vann og uttørking for deg. Så da renset du av evnt pudder bare med ansiktskremen og lot være å bruke vann. Nå har jeg bare brukt Avene krem siste uka etter rens og er forsiktig med sminke (bruker Armani Luminous silk foundation men inget pudder. Tar på med Beautyvlender, minst mulig friksjon). Kutter ned på melkeprodukter og vil etter hvert kutte helt ut (må bare lese meg opp på kosthold og oppskrifter først så jeg ikke ryker på en kjekspakke eller lignende når jeg er utsultet). Så tar jeg omega 3 og skal begynne med sink. Gir det noen uker og ser an huden. Hvis ikke det blir mye bedre så vil jeg teste no water/rens som du gjorde, da passer det bra å teste i ferien min Så jeg kan gå med minimalt med sminke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 8. april 2022 Forfatter #98 Del Skrevet 8. april 2022 13 hours ago, Fløff said: Svigerinnen min sliter i perioder med huden (akne), og fikk beskjed av hudlegen om å kun vaske med en supermild greie fra apoteket (kan det ha vært lactacyd?😅) og en myk svamp. Hun gjorde dette i dusjen. Hun brukte mineralpudder og mascara/brynsminke. Men, greia er: om man skal bruke SPF, og det må man jo - så MÅ rensebalm eller olje til for å unngå clogging. Et alternativ da kan jo være at man kun bruker rensebalm som skylles av i dusj/vask. Decubal og Nivea er megaclogging i ansikt vil nå jeg si. Kult ang lactqcyd, billig er det også heh. Skader ikke å prøve. Har lest det tidligere også at noen har tipset om lactacyd. Ps. Bruker solkrem de dagene jeg går ut mer enn å bare hente i barnehagen, og dobbeltrenser med vanlig rens bare. Får kvise med en gang av oljer🥵 Men vet de sier man bør bruke balm eller olje for å løse opp hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #99 Del Skrevet 9. april 2022 9 hours ago, Kärcher said: Nå har jeg bare brukt Avene krem siste uka etter rens og er forsiktig med sminke (bruker Armani Luminous silk foundation men inget pudder. Tar på med Beautyvlender, minst mulig friksjon). Kutter ned på melkeprodukter og vil etter hvert kutte helt ut (må bare lese meg opp på kosthold og oppskrifter først så jeg ikke ryker på en kjekspakke eller lignende når jeg er utsultet). Så tar jeg omega 3 og skal begynne med sink. Gir det noen uker og ser an huden. Hvis ikke det blir mye bedre så vil jeg teste no water/rens som du gjorde, da passer det bra å teste i ferien min Så jeg kan gå med minimalt med sminke. Kutte ut melkeprodukter og begynne med sink er veien å gå! Husk at ost er melkeprodukt, den har jeg problemer med å kutte ut😆 Håper virkelig du får en bedre hudremtid💗 Anonymkode: 3a297...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #100 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 16.16): Avene - extremely gentle cleanser lotion Avene - skin recovery cream Og noen ganger, på nesa hvis det er sorte prikker - Avene cleanance comedomed Har tidligere prøv niactil 4% og noe annet elixirgreier etter råd fra hudpleier - og det kasta jeg faktisk rett i søpla på tross av prisen. Fy flate så utbrudd jeg fikk. Vondt i huden, kløe, svie og masse kviser 😕 Anonymkode: be23f...c62 Hat skrevet en del i denne tråden før, selv om jeg har kuttet ut melk og sukker spesielt rundt mens og eggløsning så får jeg fortsatt litt her og der. Etter dette tipset og litt googling på nettet så kjøpte jeg den avene cleananse condomed for å teste, og wow hvordan den angriper kviser og sorte prikker!! Hender jeg får sånne hormonelle byller på halsen, smurte på denne kvelden før og dagen etter var de mye mindre, og de bruker å vare og vare i evigheter. Anonymkode: f0686...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå