Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om nedbemanning og måtte slutte. De mente det skilte 1 uke på meg og en kollega så da ble det slik. Men så kommer det en annen person inn med mange års erfaring i samme firma fra en annen plass i landet. Dette truer andre med lengre ansinitet enn meg nå. 

Jeg har også jobbet under samme firma i en annen by, noe som gir meg 1 år lengre ansinitet enn kollega. Dette ble ikke telt med da jeg måtte gå, men nå teller de det med for andre kollegaer. Det er snakk om 1 måned i mellom sakene. 

Er dette egentlig lov?

Anonymkode: 9c529...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan variere veldig.

Noen tariffavtaler har nedfelt at ansiennitet skal veie tyngst, andre vektlegger også andre kriterier. Så det kommer an på tariffavtalen, ordlyd/begrunnelse som er gitt i oppsigelsen og hva dem sier er kriteriene for utvelgelsen.

Men jeg ville ringt fagforening for å få videre bistand.

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (5 timer siden):

Det kan variere veldig.

Noen tariffavtaler har nedfelt at ansiennitet skal veie tyngst, andre vektlegger også andre kriterier. Så det kommer an på tariffavtalen, ordlyd/begrunnelse som er gitt i oppsigelsen og hva dem sier er kriteriene for utvelgelsen.

Men jeg ville ringt fagforening for å få videre bistand.

Jeg opplever at fagforeningen ikke bidrar .

Anonymkode: 9c529...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange kriterier som skal vektes, ansiennitet er bare 1 av dem og teller ikke som en faktor alene, dessverre..

Anonymkode: b4a95...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...