AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg fikk beskjed om nedbemanning og måtte slutte. De mente det skilte 1 uke på meg og en kollega så da ble det slik. Men så kommer det en annen person inn med mange års erfaring i samme firma fra en annen plass i landet. Dette truer andre med lengre ansinitet enn meg nå. Jeg har også jobbet under samme firma i en annen by, noe som gir meg 1 år lengre ansinitet enn kollega. Dette ble ikke telt med da jeg måtte gå, men nå teller de det med for andre kollegaer. Det er snakk om 1 måned i mellom sakene. Er dette egentlig lov? Anonymkode: 9c529...c4a
Taluno Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Det kan variere veldig. Noen tariffavtaler har nedfelt at ansiennitet skal veie tyngst, andre vektlegger også andre kriterier. Så det kommer an på tariffavtalen, ordlyd/begrunnelse som er gitt i oppsigelsen og hva dem sier er kriteriene for utvelgelsen. Men jeg ville ringt fagforening for å få videre bistand.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Taluno skrev (5 timer siden): Det kan variere veldig. Noen tariffavtaler har nedfelt at ansiennitet skal veie tyngst, andre vektlegger også andre kriterier. Så det kommer an på tariffavtalen, ordlyd/begrunnelse som er gitt i oppsigelsen og hva dem sier er kriteriene for utvelgelsen. Men jeg ville ringt fagforening for å få videre bistand. Jeg opplever at fagforeningen ikke bidrar . Anonymkode: 9c529...c4a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Det er mange kriterier som skal vektes, ansiennitet er bare 1 av dem og teller ikke som en faktor alene, dessverre.. Anonymkode: b4a95...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå