AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har fått ny jobb og skal snart slutte i nåværende jobb. Årsaken til jeg slutter er sjefen min, han er et motbydelig menneske som ødelegger både firmaet og menneskene som jobber der. Han driver også med en del manipulasjon av tall, som både er ulovlig og uetisk. Jeg ønsker å hevne meg og vurderer å angi vedkommende sjef. Forhåpentligvis får han fengselsstraff. Problemet er at folk vet om dette, andre kolleger. Jeg er redd de også blir straffet. Sjefen er psykopat og presser folk til ulovlige ting, utfører man ikke dette får man sparken eller fryses ut. Er det ulovlig å vite? Vil kollegene mine også straffes eller kun sjefen som til syvende og sist er ansvarlig for hva som gjennomføres? Anonymkode: 0e2bc...435
anonymbruker2312 Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Han har kommet med direkte trusler om ansatte ikke gjør som han sier, så med dette er det ikke de ansatte (dine tidligere kolleger) som vil bli straffet. Han truet de, og derfor gjennomførte de oppgavene han ga. Dette straffes de ikke for. Han sjefen deres derimot bør dere alle sammen klage på videre, nå vet ikke jeg hvilke ulovlige saker han har holdt på med, men dette bør tas svært alvorlig. Ser ut som du allerede har bestemt deg for å gjøre noe med saken, men undrer på om dere blir straffet også. Det blir dere ikke når dere har blitt truet. Har du noe form for bevis på at han har truet? Lydopptak, bilde, video?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (39 minutter siden): Han har kommet med direkte trusler om ansatte ikke gjør som han sier, så med dette er det ikke de ansatte (dine tidligere kolleger) som vil bli straffet. Han truet de, og derfor gjennomførte de oppgavene han ga. Dette straffes de ikke for. Han sjefen deres derimot bør dere alle sammen klage på videre, nå vet ikke jeg hvilke ulovlige saker han har holdt på med, men dette bør tas svært alvorlig. Ser ut som du allerede har bestemt deg for å gjøre noe med saken, men undrer på om dere blir straffet også. Det blir dere ikke når dere har blitt truet. Har du noe form for bevis på at han har truet? Lydopptak, bilde, video? En annen person i firmaet forsøkte å ta dette videre til styret, men sjefen snakket det bort ved å manipulere tall og rapporter til styret. Kollegaen min ble først fryst ut av sjefen etter dette, fikk ikke nødvendig informasjon slik han fikk utført jobben sin og deretter omplassert til en ubetydelig stilling. Kollegaen min, som var svært dyktig, sluttet dessverre. Dette er skjebnen til mange dyktige mennesker, han ødelegger så mye. Folk tørr ikke å ta ting videre til styret eller eierne i frykt for konsekvensene i etterkant. Har bevis ja, direkte bevis der han manipulerer tallene i systemene våres. Tror ikke han vet det finnes en logg som sporer alle endringer og hvem som utfører de. Planlegger å beskrive alt han har gjort og sende bevis til økokrim. Understreke at alle andre er uskyldige. Anonymkode: 0e2bc...435
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Ta kontakt med jusbuss og forhør deg der angående jusen i dette. Det er en gratis tjeneste drevet av studenter. Jeg har god erfaring med de. Der vil du får tips og veiledning til hva du kan gjøre og hva loven sier. Anonymkode: d32b4...a16
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har hatt en lignende sjef og har lenge lurt på å melde ifra til økokrim. Blir det etterforsking i det firmaet er det rett i fengsel på sjefen. Det har blitt snyltet mange mange millioner av offentlige midler. Anonymkode: 48a37...bf7
Illuminatum Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Kollegaene vil nok også kunne bli straffet om de har gjort noe ulovlig. En trussel om oppsigelse er neppe straffbefriende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå