Gå til innhold

Anbefale en god film (thriller/krim) ??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lyst å se en god film i kveld! 😊 Har du sett en god film, gjerne i kategori thriller eller krim som du vil anbefale? 
Tips gjerne om andre type filmer og, men liker ikke science fiction. 😂

Anonymkode: b23f1...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The holiday, serie på Viaplay.  Jeg ønsker også tips til film.

Anonymkode: dc5d6...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

The holiday, serie på Viaplay.  Jeg ønsker også tips til film.

Takk, vi startet på serien din nå vi. 👍😜 Liker gode serier og. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, vi startet på serien din nå vi. 👍😜 Liker gode serier og. 😊

Kos dere 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et par litt åpenbare titler her, men håper det kan være noe dere ikke har sett før :) 

Victoria (2015) En ung spansk jente, nylig bosatt i Berlin, møter en gjeng unge menn i en nattklubb og blir raskt dratt inn en livsfarlig situasjon. Filmen er såkalt one-take, dvs at hele handlingen er en lang uavbrutt scene. En av mine absolutte favoritter innen krim/thriller-sjangeren :) 

Contratiempo / The Invisible Guest (2016) er en spansk thriller om en mann som våkner fra bevisstløshet på et hotellrom, døren er låst fra innsiden og kjæresten hans ligger død ved siden av ham. Han husker ingenting, og må finne en dyktig forsvarsadvokat for å bevise at han ikke er skyldig.

Prisoners (2013) Familien Dover opplever det verst tenkelige når deres unge datter forsvinner sporløst sammen med nabojenta. Den unge detektiven Loki blir satt på saken, men far Keller Dover er ikke helt fornøyd med hastigheten på etterforskningen og tar saken i egne hender.

Nightcrawler (2014) Arbeidsledige Lou Bloom slår seg inn på krim-journalistikk i LA, hvor det er om å gjøre å komme først til et åsted for å få de mest sjokkerende bildene.

Mystic River (2003) Basert på en roman av Denis Lehane. Tre barndomsvenner, nå voksne menn, blir trukket sammen igjen når en horribel tragedie rammer en av dem, og søken etter svar på ting som skjedde i barndommen blir mer og mer intens.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightmare Alley - så denne forrige helg og den var utrolig bra! Ligger på Disney.

Fresh - også veldig bra! På disney.

The prestige - litt i samme sjanger som Nightmare alley, med en bra tvist på slutten. Tror den ligger på enten Viaplay eller Netflix.

The uninvited - veldig bra, litt skummel og med en tvist på slutten. Denne vet jeg ikke hvor man kan se (jeg har den på dvd)

Onskan - svensk film om en rikmansskole, hvor enkelte av elevene er helt sjuke i hodet. Er på Netflix eller Viaplay.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode tips dere! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...