AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Vi har fått oss en pus etter mas og drømming og kattevideoer i flere år. Pusen er nydelig og utrolig sosial, kosete, og klorer og biter faktisk ikke. Perfekt for oss. Tre uker har gått og pus har tilpasset seg og vel, stjålet mitt hjerte. Jeg har nå to barn, der begge knapt lar meg være på do alene. 🤪 Men i dag gråt min sønn (9) og sa at han liker ikke pus, han vil ikke ha pus, fordi han klorer og går vekk fra han når han klapper på pus. Han vil gi bort pus og bare gråter. Han har adhd og veldig sårbar, og tror denne sjalusien har preget veldig tankene hans rundt katten, pluss at han føler seg avvist, og ser at katta går rundt bena på matmor. (vi kan så klart ikke gi bort pus.) Barnet er også bare her 50%. Noen andre som har opplevd dette? Barn som blir sjalu på kjæledyr og vil ikke ha de mer? Anonymkode: 6ac4f...0f9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Et tips er å prøve å lære barnet mer om katter. Om katten klorer som gjør vondt, kan en forstå at det ikke hjelper med alt annet også. Om du prøver å lære barnet om katter, om at man ikke bare kan gjøre som man vil med dem, da de er levende vesen, kan det være han kan lære å like katten. Anonymkode: 721ef...ee5 3
Maleficenta Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har fått oss en pus etter mas og drømming og kattevideoer i flere år. Pusen er nydelig og utrolig sosial, kosete, og klorer og biter faktisk ikke. Perfekt for oss. Tre uker har gått og pus har tilpasset seg og vel, stjålet mitt hjerte. Jeg har nå to barn, der begge knapt lar meg være på do alene. 🤪 Men i dag gråt min sønn (9) og sa at han liker ikke pus, han vil ikke ha pus, fordi han klorer og går vekk fra han når han klapper på pus. Han vil gi bort pus og bare gråter. Han har adhd og veldig sårbar, og tror denne sjalusien har preget veldig tankene hans rundt katten, pluss at han føler seg avvist, og ser at katta går rundt bena på matmor. (vi kan så klart ikke gi bort pus.) Barnet er også bare her 50%. Noen andre som har opplevd dette? Barn som blir sjalu på kjæledyr og vil ikke ha de mer? Anonymkode: 6ac4f...0f9 er han sjalu eller syns han det er sårt at katten er mer avvisende mot han enn mot dere? 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 WhisperingWind skrev (18 minutter siden): Hvorfor klorer katten Ved lek, tror jeg. 😅 ved å prøve å ta leken. Men kan være katten er usikker på barnet. Katten klorer ikke voksne og er generellt veldig sosial og vennlig. Snuser på hunder og feks. Anonymkode: 6ac4f...0f9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Maleficenta skrev (16 minutter siden): er han sjalu eller syns han det er sårt at katten er mer avvisende mot han enn mot dere? Begge deler, sjalusien kom først. Anonymkode: 6ac4f...0f9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 Du må forklare barnet, kattens språk. Anonymkode: bcbc8...516
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 Barnet bør få opplæring i kattens språk Ville også kjøpt inn noe godmat som bare gutten får gi pus, så det blir litt ekstra stas for pus når gutten kommer med godis. Anonymkode: b51de...d30
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Dette er jo noe forbigående, men jeg ville vært på vakt så ungen ikke er slem mot katten. Sjalusi kan gi seg utslag i at katten blir behandlet dårlig, og det kan også være derfor den klorer. Barn har bare godt av å lære seg at de må dele oppmerksomheten både med andre søsken, og med dyrene i familien. Anonymkode: 19330...8c9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå