Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er så vanskelig når man ikke hører noe. En uke siden søknadsfristen, ganske få søkere og alle søkerne er offentliggjort for mange dager siden… men hører ingen ting. 
Om jeg er uaktuell for denne stillingen så kommer jeg til å søke en annen stilling i samme bedrift, men dette vil jeg jo ikke gjøre dem oppmerksomme på før jeg vet om jeg er kandidat for den jobben jeg ønsker mest. 
De er manko på kvalifiserte søkere til yrket  dette stedet, så sånn sett er det lurt å rekruttere fra utsiden. Flere søkere er interne, som jo vil si at da blir det enda flere leselige stillinger et annet sted i bedriften. Derfor vil jeg ikke vise at jeg er interessert i å bli ansatt uansett, på tross av lavere nivå. 

Anonymkode: 0428d...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er så vanskelig når man ikke hører noe. En uke siden søknadsfristen, ganske få søkere og alle søkerne er offentliggjort for mange dager siden… men hører ingen ting. 
Om jeg er uaktuell for denne stillingen så kommer jeg til å søke en annen stilling i samme bedrift, men dette vil jeg jo ikke gjøre dem oppmerksomme på før jeg vet om jeg er kandidat for den jobben jeg ønsker mest. 
De er manko på kvalifiserte søkere til yrket  dette stedet, så sånn sett er det lurt å rekruttere fra utsiden. Flere søkere er interne, som jo vil si at da blir det enda flere leselige stillinger et annet sted i bedriften. Derfor vil jeg ikke vise at jeg er interessert i å bli ansatt uansett, på tross av lavere nivå. 

Tok 1 måned etter jobbintervju at jeg hørte noe på to jobber og da hadde jeg rukket å takke ja en annen plass. Så i blant er det synd for arbeidsgivere som bruker lang tid. 

Anonymkode: 2f288...9cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tok 1 måned etter jobbintervju at jeg hørte noe på to jobber og da hadde jeg rukket å takke ja en annen plass. Så i blant er det synd for arbeidsgivere som bruker lang tid. 

Anonymkode: 2f288...9cb

Det var bra treigt 😶

Anonymkode: 817fc...454

AnonymBruker
Skrevet

Føler deg. Å vente i en jobbsøkerprosess er værre enn å vente på fødsel 😂 lykke til!

Anonymkode: 059a7...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hører ingenting etter 5 arbeidsdager?! 5 små dager! Seriøst 😄 

Nesten respektløst mot arbeidsgiver å forvente svar før 5 dager. 

Gi dem 25 arbeidsdager til før du tillater deg å bli utålmodig.

Anonymkode: 6f565...e95

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, TS!

Var gjennom akkurat det samme for ikke så lenge siden. Tok lang tid før jeg hørte fra dem, selv om søkerlisten var blitt offentlig. Skrev mitt livs beste søknad for denne jobben, og la mye tid og energi i søknaden. Fikk epost lenge etterpå at de allerede hadde ansatt noen. Kjipt!

Anonymkode: e131e...395

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser man at søkerlistene er offentlige?

Anonymkode: 23fa1...cf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvordan ser man at søkerlistene er offentlige?

Anonymkode: 23fa1...cf0

For min del la lokalavisa ut søkerliste for den og andre stillinger i kommunen. Måtte ha abonnement for å lese det da.

Anonymkode: e131e...395

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 10.55):

Hører ingenting etter 5 arbeidsdager?! 5 små dager! Seriøst 😄 

Nesten respektløst mot arbeidsgiver å forvente svar før 5 dager. 

Gi dem 25 arbeidsdager til før du tillater deg å bli utålmodig.

Anonymkode: 6f565...e95

Når det er 5 søkere, oppstart i mai og en prosess som innebærer å selge egen bolig og få tak i nytt sted å bo flere timer unna, så synes jeg det ikke er så mye å forvente. Det er også nødvendig å ta et par dager fri for å komme på intervju.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min jobb er det ekstremt hektisk. Ofte har vi utlysning, men ikke alltid vi faktisk rekker å kikke gjennom stillingene rett etterpå. Deretter skal man finne tid til intervjuer etc etc. 

Hadde minst gitt det to uker. 

Anonymkode: f19f8...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...