Gå til innhold

Hva er typisk kristiansandere (sørlendinger)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere er typisk kristiansandere (sørlendinger)?

Kan både være negativt og positive ting, men hvordan kan du kjenne igjen en som kommer fra Kristiansand annet enn dialekta?

Anonymkode: 68fbe...878

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høy på seg selv, falske.

Kommer derifra, flyttet så fort jeg fikk muligheten. 

Anonymkode: 1fec9...ee0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke ta imot kritikk. Sier at noe er greit når det absolutt ikke er det. 

Anonymkode: 542d6...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se det!

Anonymkode: 885cf...261

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvis huset ditt ramler sammen nordpå så har naboen alltids plass fra loft til kjeller, hos en bekjent som du kan settes i kontakt med eller bare NOEN for å hjelpe. Dette ordner seg, liksom. Mens i Kristiansand kan de sitte med en perfekt, hvit villa og stakittgjerde og overlate deg og ditt problem til deg selv. BYE

De er sikkert flotte og glade når sola skinner, men som student var jeg der fra august-mai, så jaaa yes

Anonymkode: 8d06f...1cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dårlige holdninger, uhøflige og høylytte. Tenker mye av kulturen der nede bidrar til arrogansen og bedrevitenheten så mange av dem har. Kristiansand er også den mest kriminelle byen i Norge når man ser på prosentandel i stedet for total befolkning.

Anonymkode: 76f7d...3bf

• Liker 1
Skrevet

Sørlandsnyhetene på Facebook.  😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er falske og selvopptatte. 

Anonymkode: 1627d...10a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Kristiansand, men kjenner ikke igjen det som beskrives i tråden. Jeg oppfatter en del Kristiansandere som milde, unnvikende og konfliktskye. Mer enn selvopptatte og falske, men det er meg da.

Anonymkode: 32f86...ec5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

I Kristiansand er det ikke så ille, men i småbyene rundt (Risør, Grimstad, Flekkefjord, etc.) er folka helt forkastelige. I Grimstad ble jeg spyttet på av en mann som sa at jeg "måtte pelle meg tilbage til Østlandet med den der dialekta mi". 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kristiansandere er ikke en brøkdel av alle sørlendingene engang, men når det er sagt så er det mange som ler litt av dem pga dialekten, når de prater, høres de litt dumme ut, litt trege. 

Anonymkode: 2f421...4e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kristiansandere er ikke en brøkdel av alle sørlendingene engang

Jeg må rette deg her. Kristiansandere er 1/3 av alle sørlendinger. Sørlandet har 300 000 som bor der, Kristiansand har 110 000

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I Kristiansand er det ikke så ille, men i småbyene rundt (Risør, Grimstad, Flekkefjord, etc.) er folka helt forkastelige. I Grimstad ble jeg spyttet på av en mann som sa at jeg "måtte pelle meg tilbage til Østlandet med den der dialekta mi". 🙄

Det er feil. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må rette deg her. Kristiansandere er 1/3 av alle sørlendinger. Sørlandet har 300 000 som bor der, Kristiansand har 110 000

Også feil

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er fra Kristiansand, men kjenner ikke igjen det som beskrives i tråden. Jeg oppfatter en del Kristiansandere som milde, unnvikende og konfliktskye. Mer enn selvopptatte og falske, men det er meg da.

+ gørra kjedelige, da nærmer vi oss noe

Anonymkode: 8bf45...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rolige, hyggelige, noe konfliktskye, bedagelige! Generelt snille mennesker

Anonymkode: f6bfd...243

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ, jeg er fra Østlandet og bor i grimstad, har aldri opplevd noen som har snakket stygt til meg. Jobber i helsesektoren i tillegg, så møter mange mennesker. Syntes kristiandsandere er litt trege, naive, dumsnille. 

Anonymkode: 9303c...ccb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kristiansand er heller ikke en typisk sørlandsby. Kun en stor murkloss. Alle de andre byene på Sørlandet er det. Små og idylliske. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ, jeg er fra Østlandet og bor i grimstad, har aldri opplevd noen som har snakket stygt til meg. Jobber i helsesektoren i tillegg, så møter mange mennesker. Syntes kristiandsandere er litt trege, naive, dumsnille. 

Anonymkode: 9303c...ccb

Jeg var i Lillesand nylig og skulle innom en bensinstasjon. Den hadde jammen blitt stengt kl 16 på ettermiddagen. Da forstod jeg at jeg var i bondeland. 🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var i Lillesand nylig og skulle innom en bensinstasjon. Den hadde jammen blitt stengt kl 16 på ettermiddagen. Da forstod jeg at jeg var i bondeland. 🤣

Det stemmer ikke. Det er én bensinstasjon som er nedlagt pga av ny E18, der de andre ligger. YX, Cirkle K og YX/7-11. Etter det jeg vet har de døgnåpent. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...