Gå til innhold

Mellom to str i klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har en 4.klassing som akkurat nå er midt i mellom str 146/152 og 158/164. Sistnevnte er altfor stort, men førstnevnte er stort sett akkurat passe, eller litt for lite. Hunner 153 cm høy.  Hvordan finne klær som ikke er altfor dyrt, men som passer.  Normal kroppsbygning,  normal vekt . Aldri opplevd dette tidligere da str hr passet fint slik kroppen var da. 

Anonymkode: 1281f...4d9

AnonymBruker
Skrevet

H&M har det jeg mener er små str så 158/164 der passer kanskje?

Hadde selv samme problem i fjor da jenta gikk i fra 122/128 til 134/140 og stoppa litt sånn midt i mellom. Nå passer 134/140 fint da. 

Anonymkode: a8688...f2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

H&M har det jeg mener er små str så 158/164 der passer kanskje?

Hadde selv samme problem i fjor da jenta gikk i fra 122/128 til 134/140 og stoppa litt sånn midt i mellom. Nå passer 134/140 fint da. 

Anonymkode: a8688...f2c

Det  blir for stort..

AnonymBruker
Skrevet

Brettet opp bukser og armer. Til sommeren har hun garantert vokst ut av det. Vår er i mellom 128 og 134. Hun er slank, men lange armer og bein. Så her brettes det. Jeg kjøper ikke noe som er litt for lite fordi det ser bedre ut. Har hun heller noe å vokse i 😊

Hm er hvertfall minst i str av Lindex og Kappahl har jeg funnet ut.

Anonymkode: 2af1f...3ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt brette opp, men når buksene sklir ned i livet til tross for knyting, når badedrakter buler ut både foran og bak, når t-skjorter  får skuldersømmen ned på overarmen, og når gensere må brettes 4x på ermene-opplever ikke barnet at klærne passer..

Skrevet

Da må du gå for hele størrelser. Altså bare en størrelse f.eks name it og hummel har d. Sikkert andre steder også. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en tynn 155 cm 12-åring som går for xxs og xs i voksenbutikker og gjerne petit. Det fungerer helt fint. Barnemodeller er ofte bredere enn voksen og har dårligere passform når det er kombinerte 158/164.  (Min 12-åring kunne fortsatt brukt 134/140 i livet)

Anonymkode: e8ac6...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp brukt, eller kjøp den største størrelsen. 

Anonymkode: 8d85d...3dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bytter du til et annet merke. Ikke alle str er samme i alle merker

Anonymkode: 140e2...846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...