AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Vi skal ha barnepass på gutten vår i morgen, han er 1,5 år. Det er broren min og kjæresten hans som skal passe (begge er i starten av 20 årene og kjenner gutten godt/har godt kontakt og er trygge personer, men har aldri passet "alene" over flere timer før). Det er snakk om fra ca. kl 15-21, gutten legger seg rundt kl. 19😊 De gleder seg veldig, og syntes det er litt stas. Syntes kanskje det blir litt feil å gi penger siden det er såpass nær familie? Men ønsker jo å gi noe som takk😊 tror absolutt ikke de forventer noe. Hva gir dere til nær familie? De har ikke barn selv så kan ikke gjengi denne type tjeneste😬 Anonymkode: e383c...f58
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Hvis nær familie hadde forsøkt å betale for barnepass, hadde jeg blitt litt forlegen. Det jevner seg ut, tenker jeg, med ulike ting man hjelper hverandre med. Søster hjelper meg med barnepass, jeg hjelper dem med å stable inn ved. Men om man skal gi noe kan f.eks. en flaske vin eller en god kaffe/te være noe. Eller blomster, om de liker det. Anonymkode: 2d282...c3e 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 En flaske vin kanskje? Eller gavekort på kino? Anonymkode: 2be99...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Du kan si takk og at du gjerne passer deres barn en gang i fremtiden Anonymkode: 86226...2e0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Dekk i det minste bensin/buss om de må bruke noe av det for å komme seg til dere. Og sørg for at det er noe godt i kjøkkenskapene som de kan spise om de vil. Du kan jo også spørre om de vil ha litt betaling, og om de vil ha det i form av penger eller noe annet. Anonymkode: 4a22d...317
Daria Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har aldri forventet eller i det hele tatt tenkt på at jeg skulle ha noe for å passe tantebarna mine. Det går under ting man hjelper hverandre med i familien. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 5 minutter siden, Daria said: Jeg har aldri forventet eller i det hele tatt tenkt på at jeg skulle ha noe for å passe tantebarna mine. Det går under ting man hjelper hverandre med i familien. Samme her. En gang passer jeg barna deres, og en annen gang handler de for oss når vi er syke f.eks. Hjelpen går alle veier i familien, og ingen fører regnskap. Det eneste er at den som får hjelp dekker eventuelle utgifter hvis det er noen av betydning. (Hvis man har bedt om hjelp altså, ikke hvis jeg f.eks. inviterer nevøen min med på kino.) Anonymkode: 58e6c...3af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå