AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg er voksen nå, men jeg har lurt mye en ting fra fortiden. Jeg hadde kjæreste over 2 år, ble sammen da jeg var 16. Vi var sammen hver eneste dag, enten ute, på skolen, eller hjemme hos han eller meg, og vi kunne sitte på mitt soverom helt fra morgen til sent på kveld en helg, men å sove hos hverandre det fikk jeg virkelig ikke lov til, det var strengt forbudt. Jeg prøvde å si at hvis det er det at dere tror at det kun går an å ha sex på natten, så vet jeg ikke hva slags verden dere levde i som unge ? På natten kommer vi bare til å sove, for vi er jo ferdig med alt det andre for dagen 😂 det er bare det at det er veldig hyggelig å sove sammen! Det hjalp ikke, det var heeeelt uaktuelt,( og også uaktuelt at vi hadde sex og fikk kjempe kjeft for det og de begynte å komme spontant inn på rommet for å skjekke, men kunne ikke kontrollere det når jeg var hos han🤔) Men venninner kunne sove hos meg og jeg hos dem uten noe spontane kontroller. TENK om jeg hadde vært bifil da 😱 Ja, jeg fikk alltid høre at jeg kom til å forstå alle disse reglene jeg hadde som ung når jeg ble voksen, men ærligtalt så er det like absurd for meg nå, som det var da. Så dere foreldre som har slike regler, hva er egentlig hensikten og tankegangen rundt det ? Anonymkode: ee71a...aaf 5
Heisann12345 Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Hvis tenåringen er under 16 kan de muligens bli siktet i saken for medvirkning til voldtekt. I loven vil det alltid bli definert som voldtekt selvom det var samtykket så lenge det er under 16. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Heisann12345 skrev (Akkurat nå): Hvis tenåringen er under 16 kan de muligens bli siktet i saken for medvirkning til voldtekt. I loven vil det alltid bli definert som voldtekt selvom det var samtykket så lenge det er under 16. Jeg skrev akkurat at jeg var sammen med han fra jeg var 16 år. Anonymkode: ee71a...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 ^ og uansett, det kan regnes som voldtekt uansett om man har sex på natta eller dagen. Spørsmålet mitt er egentlig hvorfor man ikke for sove hos hverandre. Anonymkode: ee71a...aaf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hjalp ikke, det var heeeelt uaktuelt,( og også uaktuelt at vi hadde sex og fikk kjempe kjeft for det og de begynte å komme spontant inn på rommet for å skjekke, men kunne ikke kontrollere det når jeg var hos han🤔) Men venninner kunne sove hos meg og jeg hos dem uten noe spontane kontroller. TENK om jeg hadde vært bifil da 😱 Anonymkode: ee71a...aaf En stor del av dette er jo frykt for uønsket graviditet. Det er jo ikke en faktor med venninner. Anonymkode: d7dd2...1a4 3
snurk Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Har tenkt på det samme flere ganger, for jeg hadde det på akkurat samme måte i tenårene 😅 Jeg tror egentlig det bunner ut i at foreldre syns det er ubehagelig å forholde seg til at barna vokser opp og har intime forhold med andre 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En stor del av dette er jo frykt for uønsket graviditet. Det er jo ikke en faktor med venninner. Anonymkode: d7dd2...1a4 Men hallo? Så du mener at man lettere blir gravid etter kl 12 ? Anonymkode: ee71a...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 snurk skrev (Akkurat nå): Har tenkt på det samme flere ganger, for jeg hadde det på akkurat samme måte i tenårene 😅 Jeg tror egentlig det bunner ut i at foreldre syns det er ubehagelig å forholde seg til at barna vokser opp og har intime forhold med andre 🤔 Men vi var jo like intime døgnet rundt, om så det var dag eller natt... Anonymkode: ee71a...aaf
Heisann12345 Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skrev akkurat at jeg var sammen med han fra jeg var 16 år. Anonymkode: ee71a...aaf Ja, og jeg svarte heller ikke på den lange historien din, men jeg svarte på tittelen
snurk Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men vi var jo like intime døgnet rundt, om så det var dag eller natt... Anonymkode: ee71a...aaf Ja, men at man e sammen på dagtid kan man ikke kontrollere og der er også lettere å lure seg til å tro at man bare "henger" sammen helt uskyldig. Men når man overnatter sammen så er det ett 100% faktum at man ligger i samme seng uten klær. Det utgjør selvfølgelig ingen forskjell i det store bildet, for ungdommer kommer til å ha sex uavhengig om de får lov til å overnatte hos hverandre eller ikke. Min teori er at bare for foreldrene sitt perspektiv er det noe psykologisk over at man lar to hormonelle ungdommer sove i samme seng. Det er som å legge alt 100% til rette for ting og tang som helst ikke vil at barna skal være involvert i 😅 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 Det er forskjell på å skjønne at det skjer og å legge til rette for det. Og så ville jeg ikke at tenåringene mine skulle bli for involvert for tidlig. Tenåringer skal ikke leke familie. Anonymkode: 7915b...cec 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 Heisann12345 skrev (Akkurat nå): Ja, og jeg svarte heller ikke på den lange historien din, men jeg svarte på tittelen En under 16 kan også ha sex på dagtid! Tenk det Anonymkode: ee71a...aaf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på å skjønne at det skjer og å legge til rette for det. Og så ville jeg ikke at tenåringene mine skulle bli for involvert for tidlig. Tenåringer skal ikke leke familie. Anonymkode: 7915b...cec Hvordan legger man noe mer til rette å ha sex ved at han er der på natten enn på dagen ? Anonymkode: ee71a...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En under 16 kan også ha sex på dagtid! Tenk det Anonymkode: ee71a...aaf Ja, det vet jeg! Men det blir tydelig lagt mer opp til det i samme seng på natterstid, da foreldrene garantert er i samme hus. Anonymkode: 2a34d...bbe
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 Hvis man er voksen nok til å ha sex, så er man jo voksen nok til å flytte ut også. Hvis man misliker foreldrenes husregler. Mange foreldre har f.eks ikke så lyst til å treffe en litt ukjent gutt i boxeren i gangen når de skal på do om natta 🙂. Vet om noen unge som mener de er i sin fulle rett til å nesten bo sammen i foreldrenes hus. Det begynner med en natt i uka, og plutselig er det hele uka. Sånn hadde ikke jeg orket å ha det. Tenåringene tror som regel at hver kjæreste er den store kjærligheten, mens vi foreldre vet at det fort kan bli mange nye p forholde seg til før datter flytter ut. Anonymkode: 7a5e1...2ea 6
Humle Brumle Skrevet 26. mars 2022 #16 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En stor del av dette er jo frykt for uønsket graviditet. Det er jo ikke en faktor med venninner. Anonymkode: d7dd2...1a4 Da er det bedre at de gjør det når de er hjemme og har lettere tilgang til prevensjon, og prater med barna sine om det. Kommer til å skje enten foreldre vil eller ikke så det er bedre å være mer åpen slik at man tør å skakke om det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #17 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man er voksen nok til å ha sex, så er man jo voksen nok til å flytte ut også. Hvis man misliker foreldrenes husregler. Mange foreldre har f.eks ikke så lyst til å treffe en litt ukjent gutt i boxeren i gangen når de skal på do om natta 🙂. Vet om noen unge som mener de er i sin fulle rett til å nesten bo sammen i foreldrenes hus. Det begynner med en natt i uka, og plutselig er det hele uka. Sånn hadde ikke jeg orket å ha det. Tenåringene tror som regel at hver kjæreste er den store kjærligheten, mens vi foreldre vet at det fort kan bli mange nye p forholde seg til før datter flytter ut. Anonymkode: 7a5e1...2ea Jeg fikk ihvertfall ikke lov til å flytte ut når jeg var 16, desverre. Jeg spurte om det og hadde tilogmed penger til å kjøpe meh leilighet. Anonymkode: ee71a...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #18 Skrevet 26. mars 2022 Det er fordi de bryr seg, trådstarter. Du aner ikke hvor heldig du er! Snu situasjonen og tenk på hvordan du ville følt det dersom de bare var glad til for at de ble kvitt deg en natt, glad til om du hadde noen andre å være med enn å henge med foreldrene, ga blaffen hvem du var med, ga blaffen i helsen og følelsene dine, så rusa at de knapt så opp når du kom, eller visste hvem vennene dine var. Mange har det faktisk sånn. Foreldre som bryr seg om barna sine og bekymrer seg for deres følelser og at de skal oppleve noe vondt, er GULL. Ikke minst borger slike foreldre for en sunn følelse av selvrespekt og evne til å velge en bra gutt eller jente som kjæreste. De som ikke har det, ender ofte til sengs med hvemsomhelst, bare for å komme seg vekk litt hjemmefra. Anonymkode: 7f9c8...397 1
Miranda Bailey Skrevet 26. mars 2022 #19 Skrevet 26. mars 2022 Heisann12345 skrev (15 minutter siden): Hvis tenåringen er under 16 kan de muligens bli siktet i saken for medvirkning til voldtekt. I loven vil det alltid bli definert som voldtekt selvom det var samtykket så lenge det er under 16. Samtykkeloven er laget for å beskytte mindreårige fra å bli utnyttet av eldre. Loven tar hensyn til om de er jevnaldrende, for eksempel to 14 åringer eller til og med en 15 åring og en 16 åring. 2
Heisann12345 Skrevet 26. mars 2022 #20 Skrevet 26. mars 2022 Jeg skjønner egentlig ikke hva ts vil når du spør et spørsmål, men liker ingen av svarene? De som eier huset de bestemmer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå