AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 har en tett melkegang og brystet er helt sprengt. har ikke fått til å amme noe særlig på dette brystet, og sånt det er nå har jeg ikke sjans. har prøvd uendelige ganger å legge henne til, men hun får ikke tak. har vært i dusjen å massert lenge, men får ikke tømt det helt. dessuten fylles det opp å er like vondt igjen etter noen timer, så jeg føler brystbetennelse er rett rundt hjørnet. får liksom ikke åpnet opp melkegang uansett hva:( har denne nesesprayen.. hva kan jeg gjøre? Anonymkode: f7b97...a1b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Har du pumpe? Synes pumpe og nesespray bruker å funke Anonymkode: a5ec3...3d3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Har du et lokal-lag av Ammehjelpen der du bor? Prøv å google ammehjelpen og navnet på stedet eller kommunen du bor i. Det er kvinner som kan amming og alt rundt det, og som sikkert kan hjelpe deg. Prøv evt nabokommunens ammehjelp om du ikke finner en der du bor. De er flinke folk og kan alle triks i boken. For meg høres det ut som du har gjort alt riktig så langt, og inntil videre må du bare prøve videre med håndmelking, varme omslag og massasje av brystet. Anonymkode: 5750c...07d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Du må bare pumpe selv om de ikke anbefaler det. Få det ut før betennelse. Det går seg til etterhvert. Du må ha så varmt vann at du nesten skolder deg. Da renner det. Anonymkode: f7b54...fd5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Dersom du har varmeflaske kan du legge denne på brystet mens du pumper etter en varm dusj, det brukte å funke for meg. Anonymkode: 60b9d...907
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Det er kanskje litt ekkelt, men i verste fall må mannen trø til. Vi måtte gjøre det en gang, da det var så tett og sprengt at det var umulig for babyen å få tak. Han spyttet ut i vasken. Ellers er det varme kluter og forsiktig håndmelking. Når jeg hadde problem på et bryst pleide jeg å legge baby til det andre brystet først, så baby ikke var skrubbsulten, og så bytte til det vonde brystet. Da hadde baby tålmodighet til å ta skikkelig tak, og var sulten nok til å prøve skikkelig. Når brystet var fullt pleide jeg å håndmelle litt i en klut mens baby lå til det andre, for å gi bedre tak. Anonymkode: b7362...556 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå