AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Men bør jeg vente til jeg har skrevet under på arbeidskontrakten på den nye jobben før jeg sier opp min nåværende stilling? Har tre måneders oppsigelsestid, så vil jo helst si opp så fort så mulig. Er ikke et muntlig tilbud like bindende som et skriftlig? Anonymkode: a439e...65e 1
Gjesten Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 I teorien er et muntlig tilbud like bindene som et skriftlig, men i praksis er det veldig vanskelig å bevise at du har mottatt et tilbud muntlig. Jeg ville ventet med å si opp til kontrakten var signert. De fleste steder sier man opp fra 1. i måneden (dvs. at hvis du sender oppsigelse i dag, har du 3 måneder oppsigelse fra 1. april). Dersom det er tilfelle der du jobber, ville jeg snakket med ny arbeidsgiver og gitt beskjed om at det hadde et fint å få kontakten før utgangen av måneden, for å unngå at du må jobbe en ekstra måned i den gamle jobben før du kan begynne i den nye.
VoodooChild Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Hadde aldri sagt opp før ny kontrakt er signert!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 VoodooChild skrev (1 time siden): Hadde aldri sagt opp før ny kontrakt er signert! Ikke noe problem å si opp før kontrakt er signert så lenge man får et skriftlig tilbud. Det er like bindende. Jeg fikk ny jobb rett før jul, fikk et skriftlig tilbud med avtalt lønn og stillingstittel og oppstart, men formaliteter rundt kontrakt kom ikke på plass før nesten 2 mnd senere. Et stort firma hvor mye skulle på plass, blant annet politiattest og div. Anonymkode: e98e5...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå