Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet dette er teit, men skal til foreldrene mine om 30min og må levere 2000kr til min mor, som jeg skylder henne. Men sannheten er at selv om jeg har de 2000kr så vil jeg ikke gi de fra meg, fordi jeg har behov for å ha dem, i tilfelle jeg ikke lenger har noe mat eller penger til mat igjen. Har opplevd å ikke ha noe mat og at hun ikke gir mer en 10kr til mat før. Har søkt om stønad hos nav, men har ingen erfaring om at de er kjappe på dette. Prøver å forklare dette til min mor men hun vil ikke høre. Så hvordan får jeg 2000kr som jeg kan gi til henne uten å måtte gi de pengene jeg har i kontanter til henne? Noen råd? Vet jeg er patetisk, så dere trenger ikke å fortelle meg det.

Endret av CrystalGold
skrivefeil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skylder din mor 2000 kr og du har 2000 kr å gi henne, men vil ikke pga mangel på penger eller en slags buffer?

selg en eiendel som er verdt noe, eller tre. 
om du er så dårlig stilt så har NAV ordninger for nødutbetalinger.

Anonymkode: 28a5d...b71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler henne selvsagt tilbake det du skylder. Og så selger du unna litt så du har penger til mat ol. 

Anonymkode: bc6e9...1de

• Liker 4
Skrevet

Skylder du penger, så betaler du,
Gi henne pengene, dra hjem og rydd i bod og skuffer- legg ut ting til salgs på finn.no eller facebook.
Neste gang du får lønning, prioriter bedre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da får du lære deg til å sette tæring etter næring. Betal det du skylder, ikke kom med masse unnskyldninger.

Anonymkode: 33c78...72a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk coop og trumf kontoen din om du har penger der.

Anonymkode: 9780b...e81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kødda med tilliten hennes. Jeg ville betalt henne de pengene og heller levd på ris og det du har hjemme. Dersom du vil ha hjelp av henne seinere, så er det viktig at hun stoler på deg og at du ikke utnytter henne!

Anonymkode: 7af72...455

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for kontaktannonse og seksualisert innhold 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg har en mor, jeg slipper å betale tilbake til. 

Anonymkode: 72465...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betal henne de 2000 kronene også bruker du resten av helga på å legge ting ut på Finn.no som da har tilsvarende verdi tilsammen. Evt ta en strøjobb som ligger på Finn.

Anonymkode: dd21e...9c3

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld at jeg ikke har svart før nå, har sittet på en buss. Jeg har lest det dere sier, heldigvis har vi greid å komme til en enighet om hvordan vi gjør det. Jeg er ikke en datter som låner mye av min mor, og de gangene jeg har lånt noe, så har jeg alltid betalt tilbake, med renter. Så hun har aldri hatt noen grunn til å tro jeg ikke betaler tilbake. 

Til de av dere som sier jeg bør selge ting på finn, jeg eier faktisk ikke noe jeg kan selge, hadde jeg hatt noe å selge, så hadde jeg gjort det. Takk for alle tilbakemeldingene.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville ikke kødda med tilliten hennes. Jeg ville betalt henne de pengene og heller levd på ris og det du har hjemme. Dersom du vil ha hjelp av henne seinere, så er det viktig at hun stoler på deg og at du ikke utnytter henne!

Anonymkode: 7af72...455

Jeg har levd på ris i 3 uker allerede, men takk for tips.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekk coop og trumf kontoen din om du har penger der.

Anonymkode: 9780b...e81

Bruker min mors coop kort og på trumf har jeg 18kr. Men takk for tips.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, TS? Hvordan har du havner i denne situasjonen? 

Anonymkode: 93862...61d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du, TS? Hvordan har du havner i denne situasjonen? 

Jeg er ca 23, har vært syk og ikke greid å fullføre VGS. Søker alle jobber jeg kommer over, men har ikke fått noe nap. Jeg prøver alt jeg kan, uten om å selge meg selv, av åpenbare grunner.

AnonymBruker
Skrevet

Avtal å fa betale tilbake halvparten nå, og resten i en eller to omganger. Fortell henne hvordan det ligger an ❤️

Anonymkode: 7407e...0d6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Avtal å fa betale tilbake halvparten nå, og resten i en eller to omganger. Fortell henne hvordan det ligger an ❤️

Anonymkode: 7407e...0d6

Vi har heldigvis allerede en avtale, som ligner. Nå må jeg bare prøve å følge min del av den. Uten at jeg plutselig sitter uten noe penger til mat og grunnleggende ting. :)

Endret av CrystalGold
Skrevet

For ei mor.. Hadde aldri forlanget tilbake så stor sum av en av mine unger om de sleit..

Skrevet (endret)
TuriE skrev (6 minutter siden):

For ei mor.. Hadde aldri forlanget tilbake så stor sum av en av mine unger om de sleit..

Vel hun er en av grunnene til at jeg er syk, så det sier vel sitt, vil jeg tro. Jeg er glad i henne, og forstår hvorfor hun vil ha pengene, man skal jo betale det man skylder, og det har jeg også alltid gjort frem til nå.

Endret av CrystalGold
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
CrystalGold skrev (11 minutter siden):

Vel hun er en av grunnene til at jeg er syk, så det sier vel sitt, vil jeg tro. Jeg er glad i henne, og forstår hvorfor hun vil ha pengene, man skal jo betale det man skylder, og det har jeg også alltid gjort frem til nå.

Hvorfor besøker du henne fortsatt? En mor som gjør det så syk at du har havnet på dette kjøret fortjener virkelig ikke det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...