Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater kvinner som hater kvinner. Hvor patetisk går det an å bli? De ser på andre kvinner som konkurrenter kun fordi de er av samme kjønn, og lager bråk og drama bare fordi de synes det er gøy virker det som. De legger skylden på andre kvinner for alt, både for dårlige ting en mann har gjort og ting de har gjort selv. Det er dessverre mange av dem, men de fleste er heldigvis greie med hverandre. Jeg hater ikke mange, men akkurat de der gjør meg kvalm 🤢 

Anonymkode: aac30...954

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ok

Anonymkode: 913f3...387

• Liker 2
Skrevet

Javel. Og hva vil du oppnå med det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater kvinner som hater kvinner som hater kvinner

Anonymkode: 0236b...601

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for informasjon.

Anonymkode: 79f08...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta det med meg videre det neste minuttet.

Anonymkode: 92f0e...cf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (Akkurat nå):

Javel. Og hva vil du oppnå med det?

Få dem til å slutte å lage drama og bråk. Det er ikke alle som er interessert i å krangle hele tiden. Liker man ikke trynet på en annen så er det bare å holde seg unna. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hateception!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør du ikke det 😝

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes ikke man skal hverken hate eller like noen kun på grunn av kjønnet. Man er ikke forplikta til å like og støtte alle kvinner fordi man er kvinne selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Synes ikke man skal hverken hate eller like noen kun på grunn av kjønnet. Man er ikke forplikta til å like og støtte alle kvinner fordi man er kvinne selv. 

Det er ikke det jeg mener. Jeg er vanligvis en rolig person som ikke orker tull som baksnakking, falskhet og bråk. Kan ikke de dummeste kvinnene plage hverandre hvis det er så gøy for dem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om en kjerring som ble sint på meg i stedet for mannen sin, da han kløp meg i skrittet på jobb. Jeg måtte fjerne jævelen med begge hender selv. Fikk lyst til å dytte begge to ned trappa der og da. Angrer på at jeg ikke bare ga ham en knyttneve. Men hun var minst like ekkel.

Anonymkode: 3a5d2...763

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Minner meg om en kjerring som ble sint på meg i stedet for mannen sin, da han kløp meg i skrittet på jobb. Jeg måtte fjerne jævelen med begge hender selv. Fikk lyst til å dytte begge to ned trappa der og da. Angrer på at jeg ikke bare ga ham en knyttneve. Men hun var minst like ekkel.

Jeg hadde faktisk dyttet til henne istedenfor han. Man står ikke å kjefter på noen som nettopp har blitt trakassert sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde faktisk dyttet til henne istedenfor han. Man står ikke å kjefter på noen som nettopp har blitt trakassert sånn. 

Jeg hadde veldig lyst til det ja. Hun var helt klart verst. Kunne slått ham først, og henne etterpå, og  fått sparken. Hadde vært verdt det. Det så jeg dessverre ikke før i ettertid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde veldig lyst til det ja. Hun var helt klart verst. Kunne slått ham først, og henne etterpå, og  fått sparken. Hadde vært verdt det. Det så jeg dessverre ikke før i ettertid.

Ja, det er sånt man blir irritert på seg selv for etterpå. Jeg hadde nok sikkert latt det bli med tanken jeg også egentlig. Jeg har også hatt lyst til å gjøre det noen ganger hvis et sånt kvinnfolk har kjeftet og skreket til meg uten at jeg har gjort noe som helst først, men har aldri slått. Har blitt slått til et par ganger også uten å ta igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Der møtte du seg selv i døra 😉

Anonymkode: 8cfef...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Så du hater deg selv?

Anonymkode: 2156d...ff5

Skrevet

Tror det er en rimelig naturlig ting for kvinner, er en grunn til at kvinner misliker å ha en kvinnelig sjef enda mer enn menn gjør.

“Misogynist: A man who hates women as much as women hate one another.”

― H.L. Mencken

AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (På 29.3.2022 den 21.28):

Tror det er en rimelig naturlig ting for kvinner, er en grunn til at kvinner misliker å ha en kvinnelig sjef enda mer enn menn gjør.

“Misogynist: A man who hates women as much as women hate one another.”

― H.L. Mencken

Hva får deg til å tro det? De fleste kvinner er jo ikke slik, og de som er det er de som også har manipulerende trekk. Det at kvinner misliker andre kvinnelige sjefer stemmer ikke, innenfor typiske kvinne-yrker som feks på pleiehjem er det jo nesten bare kvinnelige sjefer, uten at dette er noe problem. Hvorfor tenker du at dette er en logisk konklusjon? 

Anonymkode: 51ba0...c18

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva får deg til å tro det? De fleste kvinner er jo ikke slik, og de som er det er de som også har manipulerende trekk. Det at kvinner misliker andre kvinnelige sjefer stemmer ikke, innenfor typiske kvinne-yrker som feks på pleiehjem er det jo nesten bare kvinnelige sjefer, uten at dette er noe problem. Hvorfor tenker du at dette er en logisk konklusjon? 

Anonymkode: 51ba0...c18

Min oppfatning er at det er sånn. Sladring, backstabbing og rare utfrysninger og maktspill virker mye vanligere i jentegjenger enn i kompisgjenger. Husker under studietiden at en venninne av meg var på noe gruppeprosjekt hvor det var mye drama, og når jeg spurte hvorfor i all verden de ikke klarte å bare jobbe sammen som normale folk fikk jeg svaret at det var bare sånn det ble når det var ren jentegruppe. Som mann har jeg naturlig nok aldri vært på en ren jentegruppe, men har hørt lignende ting fra andre. 

Dere er mer solidariske med hverandre når det er en menn vs kvinner situasjon, men når det bare er dere så virker det som at det er dramatisk mye mer catfighting og internt drama enn det er mellom menn. 

Denne her er jo en klassiker:

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-1168182/Catfights-handbags-tears-toilets-When-producer-launched-women-TV-company-thought-shed-kissed-goodbye-conflict-.html

Og det med at kvinner ikke liker kvinnelige sjefer har blitt forsket på. Det er mer eller mindre bare at de hatt spørreundersøkelser om hva folk syns om det å ha en kvinnelig sjef, og andelen som ikke liker det er høyere blandt kvinnelige ansatte enn det er blandt mannlige ansatte. 

Tror noe av problemet er at menn tenker mer hiearkisk enn kvinner, mens kvinner er mer relasjonsbasert, som ikke nødvendigvis er noe problem, men at det da oftere utvikler seg "favoritter" under kvinnelig ledelse enn mannlig fordi de kvinnelige sjefene har direkte forhold (gode eller dårlige) til de under seg, mens de mannlige bare behandler dem mer basert på hierarkiet og posisjonen, enn basert på individuel relasjon til dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...