AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Del Skrevet 26. mars 2022 Er innholdet forskjellig? Anonymkode: 3c2fa...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 26. mars 2022 #2 Del Skrevet 26. mars 2022 Kristen: https://kirken.no/globalassets/kirken.no/bryllup/vigsel_2017_bokmaal.pdf Borgerlig: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1996-01-19-4263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Del Skrevet 26. mars 2022 Ja, men en betydelig forskjell er at hvis du gifter deg der du bor får du gratis musiker/organist i kirka. Anonymkode: d81eb...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Del Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, men en betydelig forskjell er at hvis du gifter deg der du bor får du gratis musiker/organist i kirka. Anonymkode: d81eb...7bd ja, jeg satser på å gifte meg her jeg bor. Anonymkode: 3c2fa...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 26. mars 2022 #5 Del Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er innholdet forskjellig? Anonymkode: 3c2fa...446 Altså rent bortsett fra det åpenbare så er det en stor forskjell på kirkelig vielse og vielse på ting/rådhuset. Og det er at på ting/rådhuset er det vanligvis bare en veldig enkel sermoni hvor brudeparet gir hverandre sitt ja. Og man skriver under papirer og slikt. Men hvis man har en vigsel i regi av HEF for eks kan man få en mer ordentlig sermoni med sanger/taler osv. Mer lik en kirkelig vielse bortsett fra at den ikke er relgiøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Del Skrevet 26. mars 2022 Kjetil E skrev (1 time siden): Altså rent bortsett fra det åpenbare så er det en stor forskjell på kirkelig vielse og vielse på ting/rådhuset. Og det er at på ting/rådhuset er det vanligvis bare en veldig enkel sermoni hvor brudeparet gir hverandre sitt ja. Og man skriver under papirer og slikt. Men hvis man har en vigsel i regi av HEF for eks kan man få en mer ordentlig sermoni med sanger/taler osv. Mer lik en kirkelig vielse bortsett fra at den ikke er relgiøs. hva står HEF for? Anonymkode: 3c2fa...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Del Skrevet 26. mars 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: hva står HEF for? Anonymkode: 3c2fa...446 Human-etisk forbund. Humanistene tilbyr også borgerlige vielser. De fineste seremoniene jeg har vært i har vært utført av human-etisk forbund. De er gjerne veldig personlige og uten alt det religiøse - som brudeparet åpenbart uansett ikke tror på. Folk gjør som de vil, men jeg synes det er teit at folk gifter seg i kirken når ingen i paret er kristne men gjør det "bare fordi". Anonymkode: c1b9e...099 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 Tja, de på rådhuset her var veldig åpne for kunstneriske og personlige innslag og vår vielse i rådhuset var høytidelig og fin, egentlig for høytidelig for meg som ville ha noe enkelt, haha. Dessuten er rådhuset her et veldig fint bygg med vakker kunst og fin beliggenhet Det kommer nok veldig mye an på hvordan rådhuset og kirka der du bor er, på hvordan det oppleves. Jeg ville ikke ha giftet meg i den stygge 80-talls kirka jeg vokste opp med ihvertfall 😬😂 Anonymkode: df6e2...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå