Gå til innhold

14 kg bruke 18-25 kg bilstol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta toget og buss til noen som bor milevis fra babyutstyrsbutikk.

Har en datter på snart 3,5 år som er ca 14 kg, litt over en meter høy. Vil helst slippe å ta med bilstolen hennes.

De vi skal besøke har en stol fra 18-25 kg som hun kan bruke. Men går det bra? Tenkte at det går vel helt flott, men kjenner jeg er litt usikker når keg tenker nærmere... 4 kg mindre er jo nokså mye.

får bilde og mer info senere, men ville bare høre her kjapt.

Anonymkode: 90a01...737

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Hvorfor i all verden tenker du at det går fint? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Tenker du da at det også går fint å ikke sikre henne i det hele tatt? For det er omtrent like «trygt» som å sikre henne i en bilstol som ikke er laget for små barn i hennes vektklasse. 

Anonymkode: 32ea2...0ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ville jeg aldri gjort. Hvorfor i all verden tenker du at det går fint? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Tenker du da at det også går fint å ikke sikre henne i det hele tatt? For det er omtrent like «trygt» som å sikre henne i en bilstol som ikke er laget for små barn i hennes vektklasse. 

"Kjenner jeg er usikker når jeg tenker nærmere"

Flere synspunkter?

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Verken sette henne i et sete der hun ikke har mål/vekt, men høres også ut som dette er forovervendt og det hadde jeg heller aldri gjort. De minste detaljer er kritiske: 

https://www.nrk.no/vestland/xl/jakta-pa-den-avgjerande-detaljen-_-difor-vart-kaja-_6_-alvorleg-skadd-1.14446461?fbclid=IwAR2ztP1ed7N4-E-zqmUoUpE3HNwD_pOsNT4KICajQr-_Wa1m9O08yaS6d94

Anonymkode: c5335...f64

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 14 kg og skal vel sitte bakover enda. Vet ikke om bakovervendte som er 18-25. Mi på 4 år og 14 kg sitter i en 9-25 mener jeg. Finnes en oppblåsbar løsning også tror jeg, kan være enklere å ta med seg.

Anonymkode: cabfb...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Det er visst bakovervendt. Skal høre om mer info

AnonymBruker
Skrevet

Hun er for liten så,nei, det er IKKE greit!

Anonymkode: f7183...81c

• Liker 1
Skrevet

Hvis den er bakovervendt skal det nok gå bra. Og hvis den er bakover, er du sikker på at den er 18-25? Jeg synes det var en merkelig vekt. Har aldri hørt om bilstoler som går mellom de kg. Stoler (fremovervendt) er som regel 18-35. 

Skrevet

Ingen stoler er 18-25 bakovervendt 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hva faen? 

Anonymkode: 696ce...42d

AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (1 time siden):

De kan være 9-25

Det var det den var. Hun vi skal besøke sa feil. Da låner vi den😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (1 time siden):

Dette. 

Ingen har denne vektklassen. 

Er det bakovervendt sete så passer det meste, så lenge man kan regulere nakkestøtte 😊Barnet er såpass stort, at hun sitter godt i ett bakovervendt sete. 

Ps: ikke sett hun forovervendt, det er hun liten til. 

Anonymkode: dd167...01e

Skrevet
Myml1 skrev (2 timer siden):

Det finnes 9-25 som er bakovervendt

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 timer siden):

Det finnes 9-25 som er bakovervendt

Ja? Svaret ditt er helt irrelevant. Det finnes også bakovervendt til 36 kilo. Poenget var at ingen har vektklasse 18-25 kg. 

Anonymkode: 696ce...42d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Endret av Myml1
Skrevet (endret)

M

Endret av Myml1
Lest feil
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skal ta toget og buss til noen som bor milevis fra babyutstyrsbutikk.

Har en datter på snart 3,5 år som er ca 14 kg, litt over en meter høy. Vil helst slippe å ta med bilstolen hennes.

De vi skal besøke har en stol fra 18-25 kg som hun kan bruke. Men går det bra? Tenkte at det går vel helt flott, men kjenner jeg er litt usikker når keg tenker nærmere... 4 kg mindre er jo nokså mye.

får bilde og mer info senere, men ville bare høre her kjapt.

det går helt fint :) bare sett henne på sete som er bakovervendt og ikke de som man ser fremover på :) det gjorde jeg mye fra min var 2 år

Anonymkode: 51b06...ebc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...