AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Alt av opplysninger er ferdigutfylt, utenom én ting. Har to tusen kroner i en utenlandsk konto. Har gjeld på over en million, så det har ikke noe særlig å si. Betaler også ekstra frivillig skatt, slik at jeg får igjen noen tusen. En slags tvungen sparing. Har fått ti til femten tusen de siste årene. Denne gangen så kom det 36.000,- til gode. Det må være noe feil et sted. De må ha regnet feil. Helt seriøst, tror det må være noe feil et sted. Anonymkode: 929a3...ca6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Du kan regne det ut her: https://skattekalkulator.app.skatteetaten.no/#/ Anonymkode: a9d0d...af7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Helt umulig for oss å si noe om. Du må sjekke at alle tall er riktig. Du kan også kontrollere selv ved å legge inn i kalkulatoren på skatteetaten.no Aldri vært borti at skatten blir feil utregnet dersom tallgrunnlaget er riktig.. Anonymkode: c73bb...7ab
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan regne det ut her: https://skattekalkulator.app.skatteetaten.no/#/ Anonymkode: a9d0d...af7 Skal prøve det AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt umulig for oss å si noe om. Du må sjekke at alle tall er riktig. Du kan også kontrollere selv ved å legge inn i kalkulatoren på skatteetaten.no Aldri vært borti at skatten blir feil utregnet dersom tallgrunnlaget er riktig.. Anonymkode: c73bb...7ab Det eneste jeg tenker på er at da jeg la inn inntekt og beregnet skatt så tok jeg kun hensyn til inntekt. Glemte å ta i betraktning div fradrag. Dette med at jeg i tillegg betalte X-tra skatt, 1000-1500 i mnd, er det eneste som jeg kan komme på, som kanskje kan forklare det. X-tra skatten har gitt 10000-15000 tilgode tilbake. Tvungen sparing som passer meg perfekt. Ble litt satt ut her. Ble litt redd for at det var ting som mangler, som jeg ikke kommer på. Litt skremmende egentlig. TS Anonymkode: 929a3...ca6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Fikk du noen ny gjeld i fjor?(hus,bil, kredittkort osv), For det blir da skattefradrag, eller kjøpte du feks fond? Det er også skattefradrag. Donerte du penger i fjor? Det er også skattefradrag. Dersom du har fylt opp BSU-en din får du også skattefradrag der. Dersom du skatter 1000-1500 kr for mye i mnd skal jo skattetilbakebetalingen din bli 12-18000kr bare der, du kan ha blingset og satt 2000kr og da snakker vi jo tilbakebetaling på 24 000kr, og det ser jo ut som du kan ha betalt 3000kr for mye på skatten din i mnd, men det er umulig og vite uten å se skattemeldingen din. Og den anbefaler jeg deg å ikke dele 😂 Anonymkode: 14de5...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå