Gå til innhold

Noen som har kjøpt bruktbil av private med lån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe en billig bruktbil og har ikke lyst til å bruke sparepengene. Så jeg tok opp et lite lån i en bank, det jeg fikk var et finansieringsbevis med en lang regle om ditt og datt. 

Er det et herk å kjøpe bil av private med lån eller går det fort? Noen som vet?

Anonymkode: 44a55...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fint det, banken betaler direkte til selger. Har gjort det de gangene jeg har kjøpt bruktbil. 

AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (46 minutter siden):

Går fint det, banken betaler direkte til selger. Har gjort det de gangene jeg har kjøpt bruktbil. 

Vet du om dem gjør det ved helg også eller er det bare når banken er åpen at det går an å kjøpe noe bil via lån?

Skrevet

Så du tar opp et lite lån for å kjøpe en billig bruktbil, mens du har pengene tilgjengelig på konto? Med lånefinansiert bil må man ofte ha kaskoforsikring, pluss at rentene ofte er rimelig høye. Og på toppen av det hele er det som regel et etableringsgebyr på 2000-3000kr. 

Er det virkelig så viktig å ha sparepengene på konto? 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

Så du tar opp et lite lån for å kjøpe en billig bruktbil, mens du har pengene tilgjengelig på konto? Med lånefinansiert bil må man ofte ha kaskoforsikring, pluss at rentene ofte er rimelig høye. Og på toppen av det hele er det som regel et etableringsgebyr på 2000-3000kr. 

Er det virkelig så viktig å ha sparepengene på konto? 

Ja det er viktig å ha sparepenger på konto, i tilfelle man må til tannlege og jeg må ha penger til å kjøpe noe utstyr snart

Skrevet

Men om du må betale 3000kr i etableringsgebyr for lånet, samt ha en forsikring som er 4000kr dyrere i året pga. lånefinansiert bil er det jo idiotisk å "sette av" penger til en potensiell tannlege... Da kan du heller betale tannlegen med kredittkort om det engang skulle hende, og spare 6000kr

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (11 minutter siden):

Men om du må betale 3000kr i etableringsgebyr for lånet, samt ha en forsikring som er 4000kr dyrere i året pga. lånefinansiert bil er det jo idiotisk å "sette av" penger til en potensiell tannlege... Da kan du heller betale tannlegen med kredittkort om det engang skulle hende, og spare 6000kr

Langsiktig dårlig løsning men jeg suger veldig på å spare. 

Skrevet

Hvilke rentebetingelser har du fått på billånet da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet du om dem gjør det ved helg også eller er det bare når banken er åpen at det går an å kjøpe noe bil via lån?

Utbetaling til selger ble gjort på ukedag når banken var åpen, de betaler ikke ut i helgene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...