saeone Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg jobber i en relativt stor bedrift innenfor varehandel, arbeidsplassen består av forskjellige avdelinger og funksjoner ( salg, lager og logistikk). Jeg har en stor stillingsprosent, hvorav den er delt 2\3 på logistikk og 1\3 på salg. Min motivasjon for å jobbe her er i stor grad pga arbeidsoppgavene jeg har som er logistikkrelatert, mens salgsdelen har jeg mest for å ha en større stillingsprosent. Nå har ledelsen bestemt at det skal " omfordeles ressurser" for å øke inntjening, og jeg skal flyttes permanent over på salg. Jeg beholder full stillingsprosent, men får da ikke jobbe på logistikk. Tilsynelatende er jeg den eneste som blir flyttet på denne måten, selv om det også er andre ansatte som kunne bidratt med ressurser. Som sagt er mye av min motivasjon å gjøre oppgaver innen logistikk, og jeg kjenner at jeg misliker denne manøveren og tror det vil gå utover min trivsel. Har ingen utdanning å snakke om, så å bare bytte jobb er ikke noe jeg kan gjøre. Noen som har noen råd eller har vært borti lignende?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Min erfaring er at blir man omplassert uten at ansatte har blitt spurt om noen frivillig ønsker å bli det, så går det ofte på at den som blir omplassert ikke fungerer så greit i jobben. Kan det være det? At du fungerer bedre i salg enn logistikk? Hvis ikke ville jeg pratet med sjefene og fortalt hvor motivasjonen din i hovedsak befinner seg i forhold til jobben. Anonymkode: 226e8...d99 2
saeone Skrevet 26. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min erfaring er at blir man omplassert uten at ansatte har blitt spurt om noen frivillig ønsker å bli det, så går det ofte på at den som blir omplassert ikke fungerer så greit i jobben. Kan det være det? At du fungerer bedre i salg enn logistikk? Hvis ikke ville jeg pratet med sjefene og fortalt hvor motivasjonen din i hovedsak befinner seg i forhold til jobben. Anonymkode: 226e8...d99 Det er nok ikke det, min leder på logistikk sier jeg gjør en kjempejobb og synes det er synd å miste meg. Det samme sier kolleger på den avdelingen. Tror nok jeg må ta en dialog med ledelsen ja. Jeg er som person ganske konfliktsky og svelger gjerne en kamel. Men her må jeg nok prøve å si ifra.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 saeone skrev (19 minutter siden): Jeg jobber i en relativt stor bedrift innenfor varehandel, arbeidsplassen består av forskjellige avdelinger og funksjoner ( salg, lager og logistikk). Jeg har en stor stillingsprosent, hvorav den er delt 2\3 på logistikk og 1\3 på salg. Min motivasjon for å jobbe her er i stor grad pga arbeidsoppgavene jeg har som er logistikkrelatert, mens salgsdelen har jeg mest for å ha en større stillingsprosent. Nå har ledelsen bestemt at det skal " omfordeles ressurser" for å øke inntjening, og jeg skal flyttes permanent over på salg. Jeg beholder full stillingsprosent, men får da ikke jobbe på logistikk. Tilsynelatende er jeg den eneste som blir flyttet på denne måten, selv om det også er andre ansatte som kunne bidratt med ressurser. Som sagt er mye av min motivasjon å gjøre oppgaver innen logistikk, og jeg kjenner at jeg misliker denne manøveren og tror det vil gå utover min trivsel. Har ingen utdanning å snakke om, så å bare bytte jobb er ikke noe jeg kan gjøre. Noen som har noen råd eller har vært borti lignende? Ja, det har skjedd flere ganger der jeg jobbet før. De kan gjøre dette. Det føles nok ikke greit Anonymkode: c4ca9...183
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 De har lov til å gjøre det ja. Du kan spørre om å få fortsette slik du har det, men du kan ikke kreve det. Det eneste du kan er skifte jobb, men det er jo som du sier ikke bare å gjøre det heller. Anonymkode: e8bd7...3e0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 saeone skrev (11 timer siden): Min motivasjon for å jobbe her er i stor grad pga arbeidsoppgavene jeg har som er logistikkrelatert.... Som sagt er mye av min motivasjon å gjøre oppgaver innen logistikk..... Har ingen utdanning å snakke om, så å bare bytte jobb er ikke noe jeg kan gjøre. Du må nesten bare begynne å studere noe som er relatert med logistikk. Nå har du ikke sagt om du bor i en by eller ikke, men sjekk lokale studietilbud. Siden du liker logistikk veldig godt, så bør du iallfall starte med minimum "Logistikkoordinator" utdanningen, som er jo typisk fagskole. Men dette er et absolutt minimum. Jeg tror at Folkeuniversitetet har den utdanningen, deltid over 2 år. Utdanningen tilsvarer 60 studiepoeng. Men vil du trå til skikkelig med tanke på logistikk, så er det bachelor + master som gjelder. Da snakker vi ordentlig topp nivå logistikk utdanning. Da er du såpass høyt utdannet, at de ikke kan bare "slenge deg" rundt på golvet, for da er du også kvalifisert til avanserte oppgaver innenfor logistikken, det vil si jobbe på kontoret i administrasjonen. Du får mye større faglig tyngde, men du må starte et sted, så logistikkoordinator kan være verdt å ta en titt på. Anonymkode: 9b295...ba9 1
saeone Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du må nesten bare begynne å studere noe som er relatert med logistikk. Nå har du ikke sagt om du bor i en by eller ikke, men sjekk lokale studietilbud. Siden du liker logistikk veldig godt, så bør du iallfall starte med minimum "Logistikkoordinator" utdanningen, som er jo typisk fagskole. Men dette er et absolutt minimum. Jeg tror at Folkeuniversitetet har den utdanningen, deltid over 2 år. Utdanningen tilsvarer 60 studiepoeng. Men vil du trå til skikkelig med tanke på logistikk, så er det bachelor + master som gjelder. Da snakker vi ordentlig topp nivå logistikk utdanning. Da er du såpass høyt utdannet, at de ikke kan bare "slenge deg" rundt på golvet, for da er du også kvalifisert til avanserte oppgaver innenfor logistikken, det vil si jobbe på kontoret i administrasjonen. Du får mye større faglig tyngde, men du må starte et sted, så logistikkoordinator kan være verdt å ta en titt på. Anonymkode: 9b295...ba9 Ser hva du sier der. Jeg har jo dessverre ikke studiekompetanse. Og hvis jeg først skulle gjort noe annet, ønsker jeg heller å gå mot elektrofag.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Leder har styringsrett, og kan selvfølgelig gjøre dette. Du kan jo prøve å gå i dialog med vedkommende, for å se om du kan påvirke, men det er ikke sikkert det fører fram. Hva med å gi det en sjanse, og se om det fungerer bedre enn du tror? Anonymkode: ae693...da9
saeone Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leder har styringsrett, og kan selvfølgelig gjøre dette. Du kan jo prøve å gå i dialog med vedkommende, for å se om du kan påvirke, men det er ikke sikkert det fører fram. Hva med å gi det en sjanse, og se om det fungerer bedre enn du tror? Anonymkode: ae693...da9 Jeg er klar over at de har styringsrett ja. Må jo bare bite tenna sammen hvis jeg vil beholde jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå