Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Samboer gjorde det slutt med meg for ikke så lenge siden, men vi bor fremdeles sammen. Jeg ønsker ikke bruddet, så har vært lei meg og ikke skjønt så alt for mye. Nå etter litt tid, så behandler han meg omtrent som vi er sammen. Kysser, klemmer, stryker, kommer å legger seg inntil meg, snakker om alt, vil ha sex, tilbringer tid med meg, alt det vanlige et forhold skal ha. Jeg går jo med på alt dette, for er jo det jeg vil. Sikkert dumt, men kjempevanskelig å la være! Hva betyr dette? Noen som har vært borti lignende? Er det bare for å ha noen nærme nå til vi flytter hvert til vårt, eller ligger det mer i det?

Håper på svar ❤️❤️

Anonymkode: fcca9...6a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste som kan gi deg svar er eksen din. Sett deg ned med han og snakk ut. Hva vil han med dette? Skjønner han at han gir deg (falske?) forhåpninger? 

Anonymkode: 4c2c0...e8e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Om han gjør det og likevel skal flytte ut så er han i hvert fall et gigantisk rasshøl. 

Anonymkode: f7686...74e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre eksen ja. 

Anonymkode: d7a26...66a

• Liker 1
Skrevet

Umulig å si. Har du spurt ham om dette er sex med en eks, eller om dere er på vei tilbake til forholdet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han utnytter deg for sex og nærhet. 

Jeg synes ikke man er normalt skrudd sammen dersom man gjør det slutt med noen, ser at det åpenbart knuser den andre personen, for å så fortsette å ha sex/oppføre seg som om man ønsker noe annet. Da er man rett og slett stygg. 

Spør han rett ut hva i all verden kan driver med, og hva han tenker skal skje videre nå. I tillegg hadde jeg bedt han om å få fortgang i prosessen med å flytte ut, dersom han har bestemt seg for at han ikke ønsker å være i et forhold med deg noe mer. Du kommer aldri til å komme ordentlig i gang med bearbeidelsen av det her, så lenge dere bor sammen.

Anonymkode: de4fc...4d3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Den eneste som kan gi deg svar er eksen din. Sett deg ned med han og snakk ut. Hva vil han med dette? Skjønner han at han gir deg (falske?) forhåpninger? 

Anonymkode: 4c2c0...e8e

Ja, det vet jeg egentlig. Ville bare prøve å høre her, blir forvirret! Er livredd for svaret jeg får. Han har egentlig vært ganske klar på at han er ferdig, men oppførselen de siste dagene viser jo noe annet. Og det gir falske forhåpninger.. 

Takk for svar! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Han utnytter deg for sex og nærhet. 

Jeg synes ikke man er normalt skrudd sammen dersom man gjør det slutt med noen, ser at det åpenbart knuser den andre personen, for å så fortsette å ha sex/oppføre seg som om man ønsker noe annet. Da er man rett og slett stygg. 

Spør han rett ut hva i all verden kan driver med, og hva han tenker skal skje videre nå. I tillegg hadde jeg bedt han om å få fortgang i prosessen med å flytte ut, dersom han har bestemt seg for at han ikke ønsker å være i et forhold med deg noe mer. Du kommer aldri til å komme ordentlig i gang med bearbeidelsen av det her, så lenge dere bor sammen.

Anonymkode: de4fc...4d3

Hvis det er utnyttelse så er det forferdelig dårlig gjort. Jeg ønsker han med hele meg! Vet jeg burde sette med ned med han å spørre, men gruer meg. Han er ikke den enkleste å snakke med. Samt at hvis at han sier det bare er kos midlertidig så blir jeg jo knust! Jeg har også problemer med å sette en klar grense, fordi jeg vil ha han. Men vet jeg må. Hvordan i alle dager klarer jeg det? Å, for en forferdelig situasjon! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke være din kjæreste, men kan godt ha sex med deg.. 

Anonymkode: 5f878...0f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vil ikke være din kjæreste, men kan godt ha sex med deg.. 

Men hva med den kosen og tiden han gir meg da? Både før og etter sex? 

Er jo ikke kun sex her. Kan godt hende det stemmer det du skriver, men for meg henger det ikke på greip

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ligg med han. Du viser deg som litt for desperat når du ligger med en som har såret deg slik. Menn respekterer sjeldent selvutslettende kvinner. Kvinn deg opp, sett grenser og si at sex og nærhet er ute av bildet siden han er en eks.

Anonymkode: f829d...1f8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å ligg med han. Du viser deg som litt for desperat når du ligger med en som har såret deg slik. Menn respekterer sjeldent selvutslettende kvinner. Kvinn deg opp, sett grenser og si at sex og nærhet er ute av bildet siden han er en eks.

Anonymkode: f829d...1f8

Det du skriver en så klart helt riktig! Jeg skulle ønske jeg bare klarte det. Jeg vet jeg gjør det, men har et håp om at all denne oppmerksomheten leder til at han ønsker å ha meg igjen. Dette bruddet kom som et sjokk for meg, og er det vanskeligste jeg har opplevd. De eneste gangene jeg kjenner på lykke er med han, når han søker meg slik. Å legge fra meg det vil bety konstant ulykkelighet. Jeg vet alle sier det vil gå over, men det er så vondt. Hvis han utnytter denne situasjonen så er det grusomt gjort. Jeg vet jo hva jeg burde gjøre. Holde avstand på alle måter. Kommer meg kanskje dit, men veldig vanskelig når han er som dette. Faller tilbake.. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis det er utnyttelse så er det forferdelig dårlig gjort. Jeg ønsker han med hele meg! Vet jeg burde sette med ned med han å spørre, men gruer meg. Han er ikke den enkleste å snakke med. Samt at hvis at han sier det bare er kos midlertidig så blir jeg jo knust! Jeg har også problemer med å sette en klar grense, fordi jeg vil ha han. Men vet jeg må. Hvordan i alle dager klarer jeg det? Å, for en forferdelig situasjon! 

Ts

Det du utsettes for er seigpining og du går med på det, nesten som selvskading. Det er han som har gjort det slutt og det er han som fortsetter å ta initiativ til å ha en adferd som fremstår å opprettholde forholdet. Det er ingen samsvar mellom hans ord og handling. Og det er tydelig at han er den dominerende part, du bare lar deg styre ut ifra hva han bestemmer seg for. 

Du får si ifra at det ikke henger sammen det han sier og det han gjør, og at dette er usunt for deg. Du må enten få lov til å jobbe med å komme deg videre og akseptere at det er slutt, begynne en sorgprosess, eller han må slutte å si at det er slutt med ord og velge å satse på forholdet (slik han ser ut til å gjøre med handling) 

Jeg er enig med de som sier at han ikke har respekt for deg. Om han har «vært tydelig» på at han vil at det skal være slutt og ikke vil ha et forhold med deg, tror jeg at han fortsetter å «opprettholde forholdet» simpelthen fordi det er bekvemt for ham. Det er jo fint og deilig å ha noen han kan ha sex med og kysse på, men ikke noe stort tap den dagen han bytter deg ut med en annen. 

Uansett så behandler han deg ekstremt dårlig, via å holde på sånn, og du behandler også deg dårlig, via å ikke verne deg selv. 

Snakk med ham, still et ultimatum. Står han ved at det er slutt så flytt ut, heller hjem til foreldrene dine eller noe, enn å bli værende i en så destruktiv relasjon.

Han kommer ikke til å ta avgjørelser som er til ditt beste, det må du gjøre. Ko lengre du blir i denne destruktive relasjonen, jo mer kaster du bort tid, energi og ødelegger deg selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva med den kosen og tiden han gir meg da? Både før og etter sex? 

Er jo ikke kun sex her. Kan godt hende det stemmer det du skriver, men for meg henger det ikke på greip

Han misliker jo ikke deg, men ser ikke for seg en fremtid med deg. Så sex, kos, snakk er jo trivelig. For nå! 

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til å bo litt borte, hos noen venner eller familie? 

AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut på dagen. (Om du har mulighet. Hvis ikke så får du bo på gjesterommet eller stua.) Hvis han savner deg og vil ha deg tilbake så hører du fra han. Hvis ikke? Vel, da har du i det minste startet prosessen med sorgen før heller enn senere. Stor klem til deg.❤️

Anonymkode: 7f66f...844

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter!  Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...