AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Del Skrevet 26. mars 2022 Har fulgt @daniellewebsterfit på Instagram i det siste. Hun har gjort meg veldig bevisst på å trene glutes i både short og long position. Eksempler på long er (sånn jeg har forstått det): - knebøy - markløft Eksempler på short er: - hip thrust (som hun kaller glute bridge) - 45 degrees glute raise - cable kickback Er dere andre bevisste på å trene glutes i både short og long? Og pleier dere da å dedikere en hel økt til short, og en hel til long, eller å blande disse? For jeg lurer på, hvis jeg for eksempel tar knebøy, markløft og hip thrust på alle øktene mine, så er det to øvelser i long, og en i short. Vil det være nok trening i short position? 🤔 Anonymkode: 1f55f...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Del Skrevet 26. mars 2022 Kan følge opp med at jeg ikke har lagt merke til andre fitfluencers som skriver om short og long position, ei heller mange artikler på nett om det. Så er det en «ny oppdaging», eller noe alle bare vet, men ikke snakker om? Eller er det ikke så fundamentalt? Anonymkode: 1f55f...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 26. mars 2022 #3 Del Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan følge opp med at jeg ikke har lagt merke til andre fitfluencers som skriver om short og long position, ei heller mange artikler på nett om det. Så er det en «ny oppdaging», eller noe alle bare vet, men ikke snakker om? Eller er det ikke så fundamentalt? Anonymkode: 1f55f...9f3 Det er ganske grunnleggende biomekaniske begreper og ikke noe spesielt nytt innen treningsvitenskapen dette her 👍 Variasjon er bra, og man kan ha i bakhodet at rumpemuskulaturen har størst indre momentarm i øvelser der belastningen er størst i forkortet posisjon. Dette gir høyere aktivering og i teorien bedre effekt på muskelvekst. De andre spørsmålene kommer jo helt an på konteksten og hvordan programmet ellers er lagt opp. Regner med at du ikke BARE trener rumpe og at alle øvelser du gjør kun er for å få større rumpe? 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå