AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Vi begge to bor sammen, og derfor ender vi opp med å snakke om det, noe som jeg synes er naturlig. Men nå synes jeg han overdriver. Det eneste han snakker om er juss, juss, juss, juss. Det er helt vanvittig. Han vekker meg kl. 6 på morgningen for å snakke om avtalerett, og når jeg ber han roe seg ned, så sier han med en streng stemme «la meg være!». Og nå som han er ferdig med avtaleretten, så skravler han BARE om familieretten. Jeg studerer selv, ingeniør (bygg), og jeg snakker aldri om mine ting fra studiene, fordi jeg tar ikke med meg hele skolen hjem på en måte. Det eneste jeg hører er skolen hans. Han vekket meg i dag morges og ropte om sitt studie, og om hvor mye han hater det, og hvor mye press det er. Når jeg spør om han vil bytte, så får jeg i trynet at det ikke er noe alternativ å bytte. I går fikk jeg min første jobb som prosjektleder, og hadde så lyst å feire. Men jeg sa meg fornøyd med en liten gratulasjon. Jeg blir totalt oversett i forholdet, og det sårer meg. Kommer ingen vei med å si det heller. For det eneste som har plass i vårt forhold er hvor mye han hater jussen Anonymkode: afb7a...148
anonymbruker2312 Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Åjda, skikkelig egoistiske karaktertrekk dette her... Av han selvfølgelig. Jeg personlig hadde aldri orket dette. Å føle meg oversett, hvertfall når jeg har fått meg en ny jobb og dette ikke blir satt oppmerksomhet til av min egen partner, så hadde jeg nok vurdert hele forholdet for å være ærlig. Jeg vet at dette kan anses som noe "overdrivende", men slike karaktertrekk av han viser hvordan han eventuelt kan være i fremtiden hvis det for eksempel blir barn involvert. Partnerskap handler om å få hverandre opp, vise omsorg og trygghet, men han her ser kun seg selv. Du har sagt at du har nevnt dette til han, men jeg tror ikke du har gjort det nok. Jeg anbefaler deg til å ta en ordentlig og alvorlig prat med han, på en rolig måte. Forklar at dette er noe du ikke trives med, men at det ikke betyr at du ikke bryr deg om hans studiet, bare at det i overkant kan være mye noen ganger. Forklar også at du ofte føler deg oversett, ikke tatt hensyn til, og at du føler at det handler kun om han og jussen hans dagen lang. Jeg personlig synes jo at det at han ikke en gang nevnte at dere kunne feire at du har fått en leder-jobb, er i seg selv noe skikkelig uakseptabelt. Du fikk kun en gratulasjon. Jeg hadde ikke akseptert det, nettopp fordi jeg selv hadde feiret min partner skikkelig om han hadde fått seg en slik type jobb og vært glad på hans vegne. Ta alvorsprat og si at dette kan faktisk føre til at du ikke orker mer om det fortsetter. Du kan ikke ha en partner som bare ser seg selv og jussen hans, da kan han like så godt bare være for seg selv med studiet hans. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Sånn var eksen min også, angående et helt annet fag. Skulle trodd han gikk på elitestudier omtrent. Skjønner ikke at jeg godtok det. Anonymkode: 339ef...694
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Han høres veldig egoistisk ut. Jeg også engasjerer meg mye i studieretningen jeg har valgt, og kan godt snakke om det med samboer. Men det er selvsagt like mye rom for at han kan snakke om sin jobb (han er ferdig med å studere), og jeg lytter dersom han ønsker å fortelle meg noe om det, selv om jeg ikke er så godt satt inn i hans fagretning. Og når han ble forfremmet så feiret vi selvsagt med god mat og masse gode ord (jeg var jo stolt av han!). Å vekke noen for å snakke om noe man engasjerer seg for (med mindre det er et akutt problem) er jo helt på trynet. Og hvorfor i all verden driver han å brøler til deg? Han må roe seg minst 20 hakk, og i tillegg skjønne at det faktisk er to i forholdet. Anonymkode: 5b049...5ba
Gjest Muffin man Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han vekker meg kl. 6 på morgningen for å snakke om avtalerett, og når jeg ber han roe seg ned, så sier han med en streng stemme «la meg være!». Herregud.. 😅 Høres ut som et barn.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Sånn var eksen min også, mest opptatt av seg selv. Vi drev med helt ulike ting, han hadde egen business(salg) og jeg jobbet innen helse. Så kunnskapsmessig vet vi jo lite hva den andre driver med, men det var liksom veldig lite interesse. Fikk meg ny jobb, og han spurte ikke engang hvordan det gikk, han var bare negativ til alt jeg gjorde, for ingenting var bra nok, i hans øyne. Enten må du si fra, eller så blir du bare lei hele fyren en dag, slik jeg gjorde.. Anonymkode: e9383...262
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 Høres ut som du er sammen med en alfamann. Ville funnet en mann som var mindre opptatt av å dominere. Anonymkode: 96fac...cb4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som du er sammen med en alfamann. Ville funnet en mann som var mindre opptatt av å dominere. Anonymkode: 96fac...cb4 Alfamann som sutrer og sipper over hver minste lille ting? Ja. Det høres skikkelig alfa ut (ironi). Skulle ønske han var mer alfa, for den klagingen der hører ikke hjemme hos en alfa Anonymkode: afb7a...148 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han høres veldig egoistisk ut. Jeg også engasjerer meg mye i studieretningen jeg har valgt, og kan godt snakke om det med samboer. Men det er selvsagt like mye rom for at han kan snakke om sin jobb (han er ferdig med å studere), og jeg lytter dersom han ønsker å fortelle meg noe om det, selv om jeg ikke er så godt satt inn i hans fagretning. Og når han ble forfremmet så feiret vi selvsagt med god mat og masse gode ord (jeg var jo stolt av han!). Å vekke noen for å snakke om noe man engasjerer seg for (med mindre det er et akutt problem) er jo helt på trynet. Og hvorfor i all verden driver han å brøler til deg? Han må roe seg minst 20 hakk, og i tillegg skjønne at det faktisk er to i forholdet. Anonymkode: 5b049...5ba Å prate om studie er ikke noe problem, men dette tar overhånd. Hvis han ikke vil lese på jussen eller har problemer med å sette i gang, så blir det rett og slett et rent helvete fordi JEG må sitte å høre på klaging i flere timer. En gang snakket han om en ting i tre dager i strekk. De eneste gangene jeg fikk hvile var når jeg fikk sove. Med en gang jeg våknet, så begynte han å rope. Jeg orker ikke å høre på det mer. Blir nesten glad når han kommer seg ut i blant, slik at jeg kan hvile. Litt prat må man tåle, men vi går faktisk 5 årig, og han er bare på første året, og jeg kan ikke leve med dette i 4 år til. Nå har jeg allerede levd med det i snart 1 år! Anonymkode: afb7a...148
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 Skjønner deg godt. Min søster er ungdomsskolelærer og det eneste hun snakker om i 90% av samtalene er skole, læreplaner, kolleger, foreldre, elever, prøver, rettinger, karakterer blaa bla bla. Holder på på å spy av og til og har sagt det til henne, men hun er så selvfokusert at det er ekkelt. Det eneste som er viktig i livet henne er skolen og hun tror at verden hadde kollapset hvis hun ikke hadde vært lærer. Si i klartekst til samboer at han må skjerpe seg, hvis ikke går du ut av forholdet! Anonymkode: 57316...8db 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønner deg godt. Min søster er ungdomsskolelærer og det eneste hun snakker om i 90% av samtalene er skole, læreplaner, kolleger, foreldre, elever, prøver, rettinger, karakterer blaa bla bla. Holder på på å spy av og til og har sagt det til henne, men hun er så selvfokusert at det er ekkelt. Det eneste som er viktig i livet henne er skolen og hun tror at verden hadde kollapset hvis hun ikke hadde vært lærer. Si i klartekst til samboer at han må skjerpe seg, hvis ikke går du ut av forholdet! Anonymkode: 57316...8db Jeg får ikke tatt ordet en gang. Jeg er drittlei hele praten, so handler om juss juss juss og juss. Jeg sa til han i dag at han må roe seg ned ti hakk, og at han umulig kan ha det bra på denne måten. Det kan ikke fortsette sånn i lengden, og han må finne en måte å takle stresset på, fordi vi skal jo bo her i 4 år til. Han svarer «nei jeg lå klage». Det er helt umulig å snakke med han!! Anonymkode: afb7a...148 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi begge to bor sammen Flaks at det ikke bare er en av dere som bor sammen.... Anonymkode: fcad1...c48 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 Nå er Jan for så vidt snart ferdig familierett, og dersom karakteren blir dårlig, så pakker jeg tingene mine og drar hjem. Dette gidder jeg ikke. Pm den blir dårlig, så er det det jeg kommer til å høre resten av året Anonymkode: afb7a...148
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi begge to bor sammen, og derfor ender vi opp med å snakke om det, noe som jeg synes er naturlig. Men nå synes jeg han overdriver. Det eneste han snakker om er juss, juss, juss, juss. Det er helt vanvittig. Han vekker meg kl. 6 på morgningen for å snakke om avtalerett, og når jeg ber han roe seg ned, så sier han med en streng stemme «la meg være!». Og nå som han er ferdig med avtaleretten, så skravler han BARE om familieretten. Jeg studerer selv, ingeniør (bygg), og jeg snakker aldri om mine ting fra studiene, fordi jeg tar ikke med meg hele skolen hjem på en måte. Det eneste jeg hører er skolen hans. Han vekket meg i dag morges og ropte om sitt studie, og om hvor mye han hater det, og hvor mye press det er. Når jeg spør om han vil bytte, så får jeg i trynet at det ikke er noe alternativ å bytte. I går fikk jeg min første jobb som prosjektleder, og hadde så lyst å feire. Men jeg sa meg fornøyd med en liten gratulasjon. Jeg blir totalt oversett i forholdet, og det sårer meg. Kommer ingen vei med å si det heller. For det eneste som har plass i vårt forhold er hvor mye han hater jussen Anonymkode: afb7a...148 Hadde han studert noe interessant, kunne man kanskje ha forstått det eksterme meddelelsesbehovet, men juss? Herregud. Anonymkode: f2353...2d6 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 Jeg og min samboer har samme utdannelse, som jo gjør at det blir et naturlig samtaleemne for oss med samme interesser - men selv vi greier å snakke om andre ting enn studiene.... Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Hvis det faktisk er sant at han gauler ut før fuglene våkner om arbeidsrett og familierett og "megretten", så hadde jeg faktisk skreket tilbake at dette gidder jeg ikke. Og det handler ikke om at du ikke er interessert i hva han driver med, det handler om at han viser 0 interesse for hva DU driver med. Det sykeste, etter min mening, er at han ikke klarer å glede seg på dine vegne. Anonymkode: 5fa17...2a6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå