AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Ex vil ha mer samvær. Av ulike grunner ble det satt annehver helg som samvær og noen timer en ettermiddag annehver uke for en del år siden i retten. Jeg ser at ting er bedre for han nå. Han sier at alt er bedre og ønsker mer samvær. Barna har det fint når de er hos han. Men jeg er bekymret for om han takler hverdagsstresset, han gjorde ikke det før. Han vil ha 50/50 nå. Men hvis vi skal øke samvær så ønsker jeg en uttalelse fra sakkyndig at det er ok og råd om hvordan vi bør trappe opp. Er det mulig å få en kort og ryddig prosess som ikke tar for lang tid og koster for mye? Anonymkode: 082b8...5da
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Da er det jo opp til han å dra det for retten igjen. Du trenger bare å forholde deg til dagens avtale så lenge han ikke tar det initiativet selv. Anonymkode: 7933f...265
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Det er et stykke fra annenhver helg til 50/50. La ham prøve med en overnatting på hverdag og se hvordan det går, ta det derfra. Du trenger ikke gå med på 50/50 hvis du ser at det ikke fungerer for barna. Anonymkode: 60ed6...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er et stykke fra annenhver helg til 50/50. La ham prøve med en overnatting på hverdag og se hvordan det går, ta det derfra. Du trenger ikke gå med på 50/50 hvis du ser at det ikke fungerer for barna. Anonymkode: 60ed6...fcf Enig. Og som en annen sier, det er i tilfelle eksen som må ta saken til retten. Og ingen dommer vil idømme 50/50, for dette fordrer samarbeid mellom foreldrene. Og når samvær havner i retten, har jo foreldrene per def vist at de ikke klarer å samarbeide. Anonymkode: 0b313...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå