Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ja ❤️ flybilleter koster ikke mye. Du går i et helt annet gir når du har bestilt reiser og har noe så fint å glede deg til. Pusher deg selv.
London 600 t/r med Ryanair inkl håndbagasje
Milan 1000
Malaga/alicante 1200
Berlin 1500
Barcelona 1800

Anonymkode: cec49...078

Da er vi ganske uenige om hva som er smart.

Anonymkode: 9bd37...2c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva jobber du med? Alltid plass til folk i helsevesenet. 
Hjemmesykepleien - kanskje chill og meningsfull jobb.

Bolig for funksjoshemmede - jobber med armene på ryggen. ganske lite fysisk krevende. Er ofte i aktivitet som gå tur, kino, bading, kjøreturer, handler osv på kvelden.
På dagen er det nesten ikn å gjøre, brukere drar på jobb... SÅ du har mange timer fritid.

Det stemmer ikke at bolig for utviklingshemmede (som jeg regner med at du mener) er lite fysisk krevende. Ja noen brukere er sikkert selvgående, men andre har tunge løft, stell i heis osv. Langt ifra alle er på jobb heller. Virker ikke som du helt vet hva du snakker om. 

AnonymBruker
Skrevet

Om jobb som tilkallingsvikar: er det institusjonsjef, informasjonskontat eller en avdelingssykepleier som jeg bør sende åpen søknad til?

Tusen takk

Anonymkode: fad7a...e83

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Hottentått said:

Det stemmer ikke at bolig for utviklingshemmede (som jeg regner med at du mener) er lite fysisk krevende. Ja noen brukere er sikkert selvgående, men andre har tunge løft, stell i heis osv. Langt ifra alle er på jobb heller. Virker ikke som du helt vet hva du snakker om. 

Etter 22 år i helsevesenet så vet jeg nok hva jeg snakker om 😃
Jeg jobber både i bolig og sykehjem i Oslo området og utafor Oslo. La oss ikke pynte på sannheten og være ærlige.

Sykehjem: 4-8 stell hver dag, som oftest i både aktiv, passiv og tak heis. + lage frokost eller deler ut medisiner til 12 stk.
Eksempel: 24 pasienter på 2 grupper
Gruppe 1: 12 pasienter, 2 pleiere
Gruppe 2: 12 pasienter 2 pleiere
+ 1 sykepleier går mellom

Bolig: Som oftest 1 pleier til 1 bruker
Som oftest kun et stell! maks 2 noen få ganger. Jeg har aldri stelt 3 stk på mine 14 år på bolig. 
Eksempel: 5-6 brukere, 4 pleiere på jobb.

Tro meg, de som kun jobber i bolig, som plutselig går til sykehjem og tar en vakt, de sliter hardt med å holde tempoen fordi de er vant til kun et stell. De forsvinner ganske fort igjen fordi, de har det alt for godt i bolig og jeg skjønner de godt.
Bolig har alltid vært kjent for å være veldig koselig og lettjente penger.

Når vi gjør no koselig med pasientene på sykehjem er det kjempe fint og inspirerende å poste ut på kommunes facebook side, uten bilde av pasientene. som eksempel, vaffelsteking, bowling, lesekvelder, musikk spilling, kino kveld, brettspill.
På bolig, FÅR VI IKKE LOV Å POSTE UT!!!! når vi er på kino med bruker, ute og bader, ute på cafe, ute på restuarant. Fordi de er redd for at det kommer ut hvor bra vi har det.

Så tilbake til tråden. Ts, hvis du vil ha lettjente pengeger, velg bolig. Det er kjempe koselig, mye latter og morro 😃 
Du har masse energi igjen etter en vakt, og folk som jobber i bolig er mer happy enn de på sykehjem.

Hvis du ikke bryr deg så mye og bare vil ha en meningsfull jobb som du tjener eksta penger på. Velg sykehjem. Men bli vant til sure/gretne gamlinger, mye bleieskift, avføring, urin. Bli vant til diabetes og demens. Er sykt mye vandrende demens på sykehjemmene jeg jobber på nå.... 
+ bli vant til slitne kollegaer som egentlig er lei av jobben sin, men alt for redd for forandringer 😃 spesielt de på fulle stillinger, de er sliten de.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Hottentått said:

+ hvis du har tunge løft, så virker du so en av disse eldre garden som har gjort det samme i alle år. Ta imot nye kunnskaper, og du vil aldri trenge å løfte på jobb 😃 Godt for kroppen din.
Learn and Adapt, vi løfter ikke på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Kan noen gi meg litt råd om søknadsteksten? Jeg lurer på om hvorfor jeg fikk ingen svar i fjor. Er det best med en lang tekst eller bare noen linjer? Hva vil de se i CVen?

Anonymkode: fad7a...e83

Gjest Hottentått
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

+ hvis du har tunge løft, så virker du so en av disse eldre garden som har gjort det samme i alle år. Ta imot nye kunnskaper, og du vil aldri trenge å løfte på jobb 😃 Godt for kroppen din.
Learn and Adapt, vi løfter ikke på jobb.

Spar meg. Du trenger ikke være nedlatende for å heve deg selv opp og frem. Det er det ingen som syns er noe sjarmerende☺️

Men du derimot, som har jobbet i den bransjen i 22 år er jo nødt til å være en av de eldre uspiselige damene som lager kvalmt arbeidsmiljø. Kjenner igjen typen. Det burde du jobbe med. Du har jobbet i noen boliger, men alle er ikke sånn.  ☺️

Endret av Hottentått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...