AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg jobber i barnehage, og begynte på jobb igjen denne uken i 60%. Fikk høre at flere har snakket skit om meg og diskutert om det er innafor å være sykmld eller ei. Vi har en felles fb gruppe, og jeg skrev dette.. hva tenker dere? «Har full forståelse for at det er slitsomt når folk er borte, og det er mangel på vikarer. Nå har jeg vært sykmeldt ei stund, og er på vei tilbake gradvis. Jeg har fått høre at flere på avdelingen har snakket skit om meg- og om grunnen til at jeg er borte. Dere har ikke peiling, så det kan dere slutte med! Dere kan fint sende en sms eller ta en tlf om dere lurer på noe Jeg vet hvem som har snakket og er skuffet 😢» Anonymkode: 8b3b4...648 3 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 26. mars 2022 Du tuller? Anonymkode: 9dda4...113 50 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 26. mars 2022 Drama. Altså ville latt det ligge, eller tatt det opp med personen direkte dersom du veit hvem det er. Anonymkode: b7b18...b37 57
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tuller? Anonymkode: 9dda4...113 Nei Anonymkode: 8b3b4...648
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drama. Altså ville latt det ligge, eller tatt det opp med personen direkte dersom du veit hvem det er. Anonymkode: b7b18...b37 Jeg vet hvem det er, og det er flere. Jeg har vært sykmeldt da mitt barn har spiseforstyrrelser og jeg må være 100% tilstede døgnet rundt. barnet er over 12 år, så de mener jeg ikke har rett på å være hjemme. Når en er mor til et barn som sliter psykisk blir en på sett og vis syk selv. Vi er en sammensveiset gjeng på jobb, og dette såret meg veldig. Anonymkode: 8b3b4...648 7 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei Anonymkode: 8b3b4...648 Du er veldig flink. 🙂 bare fortsett med det. Anonymkode: c33f1...1e9 1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet hvem det er, og det er flere. Jeg har vært sykmeldt da mitt barn har spiseforstyrrelser og jeg må være 100% tilstede døgnet rundt. barnet er over 12 år, så de mener jeg ikke har rett på å være hjemme. Når en er mor til et barn som sliter psykisk blir en på sett og vis syk selv. Vi er en sammensveiset gjeng på jobb, og dette såret meg veldig. Anonymkode: 8b3b4...648 Jeg skjønner, men utifra meldingen som blir det jo du som framstår som litt crazy, og ingen kommer til å ta den telefonen nå, som du etterspør. Det hadde vært bedre om du snakka til dem face to face om at du synes det er dårlig oppførsel. Anonymkode: b7b18...b37 73
Populært innlegg MapleSirup Skrevet 26. mars 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 26. mars 2022 Dette er ikke greit. Du kan ikke skrive og beskylde folk for snakk på den måten. Du skjærer alle under en kam. Dette er ikke en fordel for deg… Du virker ustabil og dramatisk. Ingen kommer til å støtte dette på arbeidsplassen din. 86
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner, men utifra meldingen som blir det jo du som framstår som litt crazy, og ingen kommer til å ta den telefonen nå, som du etterspør. Det hadde vært bedre om du snakka til dem face to face om at du synes det er dårlig oppførsel. Anonymkode: b7b18...b37 Jeg jobber 3 dager i uken nå, så de kan fint spør om de lurer på noe istedenfor å hviske i gangene. Vi jobber med barn.. så den holdningen er ikke grei. De vet noe av grunnen men de vet ikke hvor ikke det er. Jeg ønsker ikke utlevere barnet mitt i detaljer. Anonymkode: 8b3b4...648 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Dette er ikke greit. Du kan ikke skrive og beskylde folk for snakk på den måten. Du skjærer alle under en kam. Dette er ikke en fordel for deg… Du virker ustabil og dramatisk. Ingen kommer til å støtte dette på arbeidsplassen din. Har fått hjerter og kommentarer fra mange. Anonymkode: 8b3b4...648
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 Snakk med leder. Leder bør ta dette opp. Ikke ok. Anonymkode: 3774c...f80 13
MapleSirup Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har fått hjerter og kommentarer fra mange. Anonymkode: 8b3b4...648 Folk gjør ofte det de syns de må på FB. 30
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 MapleSirup skrev (1 minutt siden): Folk gjør ofte det de syns de må på FB. Kanskje de skjemmes ? Anonymkode: 8b3b4...648
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 Jeg vet akkurat hvordan det er å ha sykt barn, men problemet er at du mister støttespillere på denne måten. Ikke alle forstår, uten å ha opplevd noe lignende selv. Og ja, jeg har opplevd å blitt snakket dritt om pga barnets sykdom. Da barnet var innlagt i 5 uker, pga fysisk sykdom. Jeg søkte meg over til annen jobb, for å få en ny start. Livet er for kort til å kaste der bort på å bli bitter. Anonymkode: 8994a...170 9 1
Raven.Writingdesk Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg jobber i barnehage, og begynte på jobb igjen denne uken i 60%. Fikk høre at Anonymkode: 8b3b4...648 Fra hvem fikk du høre hva, og hvorfor forteller disse menneskene dette til deg? Er de villige til å si det samme foran sjefen? At du bruker FB gruppa til å ta opp slike ting er helt feil. Du har høyst sannsynlig klart å forsure arbeidsmiljøet til alle rundt deg på jobb, i løpet av en fredagskveld. Og: du blir garantert ikke mindre «snakkis» etter dette. 36 1
Gjest Igga Skrevet 26. mars 2022 #16 Skrevet 26. mars 2022 Hjelpes! Du gjorde ikke det? Jeg hadde følt det veldig invaderende om jeg hadde fått ei slik melding på facebook. Det hadde ødelagt humøret mitt ei lita stund, det er helt sikkert. Du må holde dramaet ditt på jobb, ikke tvinge det på folk i fritiden. Hører du, FRITIDEN!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #17 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber 3 dager i uken nå, så de kan fint spør om de lurer på noe istedenfor å hviske i gangene. Vi jobber med barn.. så den holdningen er ikke grei. De vet noe av grunnen men de vet ikke hvor ikke det er. Jeg ønsker ikke utlevere barnet mitt i detaljer. Anonymkode: 8b3b4...648 Jeg tror greia sikkert er at de trenger folk fordi det er så mye sykdom. Det var sikkert sleivete og lite gjennomtenkt uten at de veit så mye om din situasjon. Men det er ikke sikkert det var så vondt ment som du tolker det. Anonymkode: b7b18...b37 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #18 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror greia sikkert er at de trenger folk fordi det er så mye sykdom. Det var sikkert sleivete og lite gjennomtenkt uten at de veit så mye om din situasjon. Men det er ikke sikkert det var så vondt ment som du tolker det. Anonymkode: b7b18...b37 Jeg har jobbet der i 15 år, og alle har hatt lengre sykmeldinger i perioder av ulike grunner. Det blir alltid spekulasjoner og snakk. vi bruker fb gruppen mye, til alt og ingenting. vi reiser på hytteturer sammen, vinkvelder, og har gode samtaler utenfor jobb. Vi er som den andre familien Anonymkode: 8b3b4...648
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #19 Skrevet 26. mars 2022 Dette synes jeg ikke var greit!! For det første, så burde det vært tatt opp skikkelig. Ikke på ett sladreforum ( ja Facebook) fordi dette faktisk handler lm arbeidsmiljø. i tillegg skjærer du alle over en kam. Du vet hvem, så da skal de skjelve i buksene. Jeg er helt enig med deg i at de ikke skal sette spørsmålstegn til din sykemelding. Men fordi noen ikke klarer å snakke sammen, som voksne. Så kunne du gjort det. Hadde du jobbet på min avdeling, hadde jeg kallt deg inn på teppe. Så nøstet og tatt tak i dette på helt andre måter. Ikke rart det viskes om hverandre der. Anonymkode: 62136...28c 16 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #20 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette synes jeg ikke var greit!! For det første, så burde det vært tatt opp skikkelig. Ikke på ett sladreforum ( ja Facebook) fordi dette faktisk handler lm arbeidsmiljø. i tillegg skjærer du alle over en kam. Du vet hvem, så da skal de skjelve i buksene. Jeg er helt enig med deg i at de ikke skal sette spørsmålstegn til din sykemelding. Men fordi noen ikke klarer å snakke sammen, som voksne. Så kunne du gjort det. Hadde du jobbet på min avdeling, hadde jeg kallt deg inn på teppe. Så nøstet og tatt tak i dette på helt andre måter. Ikke rart det viskes om hverandre der. Anonymkode: 62136...28c Lukket gruppe.. nei tok ikke alle over en kam. Snakket til de det gjelder, og det vet folk selv. Å ta det opp direkte med de det gjelder vil føles ekstremt ubehagelig for de. De siste 5 årene har det vært mye sykmeldinger og det snakkes og diskuteres. Nå fikk jeg nok. Sjefen har tatt det opp flere ganger uten hell. ukultur Anonymkode: 8b3b4...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå