AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg vet jeg vil gå på NTNU, siving. Men jeg vet ikke helt hvilke av linjene jeg skal velge. Jeg er interessert i mye. Jeg har gjort mye research ved å snakke med studenter, delta på webinarer og se på nettsidene til studiene, men lander på ingenting… Så jeg tror virkelig at den eneste måten å finne ut av det på er å faktisk prøve et av siving studiene, eller begynne på NTNU generelt for å kunne ha linjene rett foran meg. Så jeg tror jeg står overfor to valg: 1. Begynne på et siving studie, satse på at jeg liker det og at det passer meg 2. Begynne på matte årsstudium på NTNU for å få basisen på plass med en gang slik at jeg vil få en mykere overgang til siving. Bruker da sannsynligvis et ekstra år. Kommer rett fra vgs, men tenker friår er uaktuelt og at det på ingen måte vil hjelpe meg til å velge hvilken siving linje som passer meg best, for jeg vet jo hva slags utdanning jeg skal gå for. Hilsen jente 19 Anonymkode: 95198...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Jeg ville begynt på siv.ing med en gang. Anonymkode: 539eb...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Start rett på siving. Man får mye hjelp på starten av studiet, det er ansatt egne hjelpelærersn kan spørre, osv. Så lenge du legger ned innsats i studiet og benytter deg av hjelpen du blir tilbudt så klarer du deg helt fint! Anonymkode: 19c52...1b0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Takk for innspill. Flere? Har dere begrunnelser for hvorfor jeg bør velge det ene foran det andre? Anonymkode: 95198...ea0
Pantoten Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Hei du! Så spennende at du vil gå siving Det er relativt vanlig å bytte linje tidlig i løpet altså. Mange av de har de samme fellesfagene de første par studieårene så det er som regel ikke så veldig vanskelig å sy det sammen. Hvilke linjer er det du vurderer?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Pantoten skrev (1 minutt siden): Hei du! Så spennende at du vil gå siving Det er relativt vanlig å bytte linje tidlig i løpet altså. Mange av de har de samme fellesfagene de første par studieårene så det er som regel ikke så veldig vanskelig å sy det sammen. Hvilke linjer er det du vurderer? Hei Ja, har hørt om det ja. Men litt redd for at det blir kjipt å havne i ny klasse om man allerede føler seg litt etablert eller at det blir vanskeligere å bli kjent med nye folk siden alle ble kjent i 1. klasse. Også må man ta 5 fag i semesteret kanskje, og jeg tror 4 fra før holder i massevis... Vurderer ganske mange egentlig. Datateknologi, kybernetikk og robotikk, industriell økonomi og teknologiledelse, fysikk og matematikk og ingeniørvitenskap og IKT står ganske høyt oppe på lista. Mange med høyt snitt, med andre ord, men velger de ikke bare fordi at det er høyt snitt altså, men synes det ser mest spennende ut med noe som er IT rettet. Anonymkode: 95198...ea0
Pantoten Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei Ja, har hørt om det ja. Men litt redd for at det blir kjipt å havne i ny klasse om man allerede føler seg litt etablert eller at det blir vanskeligere å bli kjent med nye folk siden alle ble kjent i 1. klasse. Også må man ta 5 fag i semesteret kanskje, og jeg tror 4 fra før holder i massevis... Vurderer ganske mange egentlig. Datateknologi, kybernetikk og robotikk, industriell økonomi og teknologiledelse, fysikk og matematikk og ingeniørvitenskap og IKT står ganske høyt oppe på lista. Mange med høyt snitt, med andre ord, men velger de ikke bare fordi at det er høyt snitt altså, men synes det ser mest spennende ut med noe som er IT rettet. Anonymkode: 95198...ea0 Litt kjipt kan det nok være. Mest å skilles fra de på gamle linja tror jeg, men man henger jo stort sett på samme campus så ingen grunn til at man ikke kan fortsette å treffes. Og etter det jeg har observert så tar det ikke lang tid før linjebytterne kommer inn i miljøet. Til og med de som kom fra bachelor på høyskolen og da starta i 4.kl ble ganske fort kjent med folk De fleste siving-linjene har jo aktive linjeforeninger og man får mye gratis om man slenger seg med der. Mange spennende linjer der da. Du får sette opp alle på søknaden så kan du jo omrokkere så mye du vil frem til endelig frist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå