AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Står i noe veldig tøft. Og føler meg bare så alene. Ikke et spm hvordan det går, meld eller telefon., Er det vanlig? Hvor er de når de virkelig trengs? Anonymkode: 37a13...732
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Hvorfor ingen svar? Anonymkode: 37a13...732
Troyamin Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Har du fortalt dem at du sliter? Fortell dem hva du går gjennom og at du trenger støtte. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Mest sannsynlig fordi tråden bare har vært aktiv gjennom natten. Om det er vanlig? Si det, sikkert ikke hvis det er gode og nære venner, hvor det er dype relasjoner. Hvis dette derimot er omtrent de tusen vennene mange av oss har på Facebook så er det nok ikke så uvanlig? Anonymkode: 72513...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Ikke sikkert de forstår at du har det tøft? eller kanskje er de ikke så nære som du tror? Jeg har erfaring med at det jeg trodde var en av mine nærmeste veninner, overhodet ikke brydde seg da jeg ble syk. Mens jeg i årevis lyttet til henne, og støttet henne så godt jeg kunne. Motsatt er en annen veninne som klamrer seg til meg mens jeg spreller😏 Vi har dårlig kjemi, jeg takler henne kun i små doser. Men etter årevis med dette måtte jeg bryte for min egen del. Anonymkode: ffb36...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Tja det kan jo være flere grunner til det. Har du sagt at du trenger støtte? Og evt hva til (noen du kan prat med, praktisk hjelp ect)? Er du en av de som over tid har brukt venner så mye av de ikke lenger orker mer? Jeg har nemlig noen venner i den kategorien, og hele vennegjengen er for lengst lei av å være psykolog, handyman og vennskapelig støtte. Du gir litt lite infor til at det er noe å spille på. Men generelt kan ingen vite at du trenger hjelp uten å be om det. Anonymkode: 12f1f...a96
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 Har fortalt hva det går i. Tenker dersom jeg ikke hører gjør jeg ingenting, men tenker at jeg hvordan ting er da. Anonymkode: 37a13...732
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har fortalt hva det går i. Tenker dersom jeg ikke hører gjør jeg ingenting, men tenker at jeg hvordan ting er da. Anonymkode: 37a13...732 Det er vel i sånne situasjoner man finner ut hvem som er der for en. Anonymkode: 37a13...732 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Jeg tror dessverre dette er mer vanlig enn man skulle håpe. Min erfaring er at gode venner er der hvis det skulle oppstå noe nytt, sykdom, brudd, tap, eller lignende. De kan være der i den akutte fasen, men t.o.m da bare delvis, gjennom et besøk en kveld og en telefonsamtale kanskje, kanskje de tar med en oppmuntring til deg, blomster, sjokolade.. Men det meste av tiden er man alene, og må deale med det som er vanskelig alene. Også går ukene, månedene, og kanskje har man det fortsatt like vanskelig, men da har alle andre glemt det, og man står helt igjen alene. Jeg har sett det gang på gang, gjennom egne erfaringer, og gjennom andres erfaringer. Det er noen ytterst få mennesker som skjønner at man må være der for gode venner på en mye bedre måte, og over lengre tid enn den første akuttfasen, men jeg føler det er sjeldent. Jeg benytter anledningen til å sende deg en styrkeklem, ts❤️ Også retter samtidig søkelyset på temaet, og snakker til alle: Husk å være der for de du er glad i, spør hvordan de har det, om du kan gjøre noe for å hjelpe, ikke bare med en gang det skjer noe vanskelig, men også i fortsettelsen❤️ Anonymkode: 78e1b...955 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror dessverre dette er mer vanlig enn man skulle håpe. Min erfaring er at gode venner er der hvis det skulle oppstå noe nytt, sykdom, brudd, tap, eller lignende. De kan være der i den akutte fasen, men t.o.m da bare delvis, gjennom et besøk en kveld og en telefonsamtale kanskje, kanskje de tar med en oppmuntring til deg, blomster, sjokolade.. Men det meste av tiden er man alene, og må deale med det som er vanskelig alene. Også går ukene, månedene, og kanskje har man det fortsatt like vanskelig, men da har alle andre glemt det, og man står helt igjen alene. Jeg har sett det gang på gang, gjennom egne erfaringer, og gjennom andres erfaringer. Det er noen ytterst få mennesker som skjønner at man må være der for gode venner på en mye bedre måte, og over lengre tid enn den første akuttfasen, men jeg føler det er sjeldent. Jeg benytter anledningen til å sende deg en styrkeklem, ts❤️ Også retter samtidig søkelyset på temaet, og snakker til alle: Husk å være der for de du er glad i, spør hvordan de har det, om du kan gjøre noe for å hjelpe, ikke bare med en gang det skjer noe vanskelig, men også i fortsettelsen❤️ Anonymkode: 78e1b...955 Du har så rett og klok påminnelse ❤️ Tusen takk ❤️ Anonymkode: 37a13...732
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 0.51): Står i noe veldig tøft. Og føler meg bare så alene. Ikke et spm hvordan det går, meld eller telefon., Er det vanlig? Hvor er de når de virkelig trengs? Anonymkode: 37a13...732 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 7.49): Hvorfor ingen svar? Anonymkode: 37a13...732 Er du litt "needy"? Venner som forventer at jeg skal være psykolog, flyttehjelp, sjåfør etc uten å gi noen tilbake kutter jeg raskt ut. Ei venninne skyldte på angsten sin når jeg plutselig ble den som måtte ha hjelp, og det har jeg aldri glemt. Anonymkode: 6088e...618 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er du litt "needy"? Venner som forventer at jeg skal være psykolog, flyttehjelp, sjåfør etc uten å gi noen tilbake kutter jeg raskt ut. Ei venninne skyldte på angsten sin når jeg plutselig ble den som måtte ha hjelp, og det har jeg aldri glemt. Anonymkode: 6088e...618 Nei, ser ikke på meg selv som needy eller spør om hjelp. Og trenger ikje noe fysisk hjelp her, men bare en omtanke og hvordan det går f.eks. Hadde betydd mye. Anonymkode: 37a13...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå