AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Har jobbet noen år i en butikk hvor vi er fire ansatte. Hun nyeste har jobbet i et halvår ca, jeg har jobbet der i to år. Tredjemann og sjefen har jobbet der i sykt mange år. Nå er sjefen sykemeldt så #3 er ass.butikksjef nå. Etter at sjefen ble syk har jeg jobbet mest med hun nyeste og hun er skikkelig lat på jobb. Min sjef har alltid vært ganske streng på at vi skal alltid ha noe å gjøre, og det er mer enn nok å gjøre. Men hun nyeste har med seg bok på jobb og noen ganger strikketøy. Og hun sitter mye på en krakk bak kassa og leser bok. Jeg har gitt henne atbeidsoppgaver når det er tid for hennes skift men lite av de blir gjort. Hun sier det ikke er tid til det pga kunder. Men jeg ser jo når jeg kommer på jobb at hun da ofte sitter på krakk, prater i mobilen osv. Denne uka skulle vi starte salg og jeg hadde før skiftet mitt var over funnet frem salgsplakater og sånt som hun skulle henge opp rundt om i butikken på kvelden før salget, da det er rolig i butikken før stengetid. Jeg hadde skrevet ned hva som måtte gjøres og sa det til henne også. Når jeg kom på jobb dagen etter hadde hun skrevet på lappen at det ble dessverre ikke tid. Men hun hadde heller tydeligvis brukt arbeidstiden på å skrive helt nye "salgsvarer byttes ikke" plakat og dekorert dem med blomster og hjerter og fargelagt møysommelig. Flere slike hadde hun laget, enda vi ikke skal lage disse for hånd. Vi får tilsendt egne maskinskrevne som skal brukes i alle butikker. Så jeg måtte altså bruke morgenen og litt av åpningstida på å springe rundt å få opp de plakatene samtidig som masse kunder strømmet på. Flere ganger har jeg sagt fra til ass.butikksjef men hun sier bare at vi må svelge kameler og komme overens i denne vanskelige tiden når sjefen er borte. Osv. Og hun sier at hun nye må få lov til å bruke krakken i blant fordi hun sliter med vonde hæler. Men jeg jobber meg jo i hjel fordi hun nye ikke gjør jobben sin. Jeg må ta mine oppgaver samtidig som det hun skulle gjort fordi hun er opptatt av å lese bok og strikke når hun er på jobb. Hva gjøre? 😣😖 Anonymkode: 9f9cd...88e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Slutter å ta oppgavene til hun nye vel. Så får enten ass ta det selv eller få hun nye til å ta det. Ass ser jo bare at oppgavene blir gjort mår du løpet rundt og tar det. Anonymkode: 64249...b22 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har jobbet noen år i en butikk hvor vi er fire ansatte. Hun nyeste har jobbet i et halvår ca, jeg har jobbet der i to år. Tredjemann og sjefen har jobbet der i sykt mange år. Nå er sjefen sykemeldt så #3 er ass.butikksjef nå. Etter at sjefen ble syk har jeg jobbet mest med hun nyeste og hun er skikkelig lat på jobb. Min sjef har alltid vært ganske streng på at vi skal alltid ha noe å gjøre, og det er mer enn nok å gjøre. Men hun nyeste har med seg bok på jobb og noen ganger strikketøy. Og hun sitter mye på en krakk bak kassa og leser bok. Jeg har gitt henne atbeidsoppgaver når det er tid for hennes skift men lite av de blir gjort. Hun sier det ikke er tid til det pga kunder. Men jeg ser jo når jeg kommer på jobb at hun da ofte sitter på krakk, prater i mobilen osv. Denne uka skulle vi starte salg og jeg hadde før skiftet mitt var over funnet frem salgsplakater og sånt som hun skulle henge opp rundt om i butikken på kvelden før salget, da det er rolig i butikken før stengetid. Jeg hadde skrevet ned hva som måtte gjøres og sa det til henne også. Når jeg kom på jobb dagen etter hadde hun skrevet på lappen at det ble dessverre ikke tid. Men hun hadde heller tydeligvis brukt arbeidstiden på å skrive helt nye "salgsvarer byttes ikke" plakat og dekorert dem med blomster og hjerter og fargelagt møysommelig. Flere slike hadde hun laget, enda vi ikke skal lage disse for hånd. Vi får tilsendt egne maskinskrevne som skal brukes i alle butikker. Så jeg måtte altså bruke morgenen og litt av åpningstida på å springe rundt å få opp de plakatene samtidig som masse kunder strømmet på. Flere ganger har jeg sagt fra til ass.butikksjef men hun sier bare at vi må svelge kameler og komme overens i denne vanskelige tiden når sjefen er borte. Osv. Og hun sier at hun nye må få lov til å bruke krakken i blant fordi hun sliter med vonde hæler. Men jeg jobber meg jo i hjel fordi hun nye ikke gjør jobben sin. Jeg må ta mine oppgaver samtidig som det hun skulle gjort fordi hun er opptatt av å lese bok og strikke når hun er på jobb. Hva gjøre? 😣😖 Anonymkode: 9f9cd...88e Det er bra at det sitter noen klare til å betje kundene. Jeg irriterer meg mye over de gangene det kommer mange kunder på en gang at de ikke kommer personell for å betjene kassen. Når jeg legger inn feks alkohol i selvebetjeningskassen så kan det ta en evighet før noen kommer å godkjenner alderen min, fordi folk står rundt i butikken med å stable i noen hyller for å vise at de gjør noe. Anonymkode: 64251...77d
Bålkaffe Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er bra at det sitter noen klare til å betje kundene. Jeg irriterer meg mye over de gangene det kommer mange kunder på en gang at de ikke kommer personell for å betjene kassen. Når jeg legger inn feks alkohol i selvebetjeningskassen så kan det ta en evighet før noen kommer å godkjenner alderen min, fordi folk står rundt i butikken med å stable i noen hyller for å vise at de gjør noe. Anonymkode: 64251...77d Å fylle etter i hyllene er en del av jobben deres og hadde de ikke gjort dette for å haukepasse over kassa i tilfelle det kommer en kunde, hadde du ikke hatt noe å plukke ut av hyllene. Til TS: Slutt å gjør oppgavene hennes. Om ass. lurer på hvorfor ting ikke har blitt gjort, si sannheten, "jeg gav dette i oppgave til nyansatt, så dette må du ta med henne, isåfall". 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Si ifra til nåværende butikksjefen at du viste ikke at oppgavene deres var å lest bok og strikke bak kassen slik kollegaen din gjør og at du gidder ikke å gjør begge sine jobb fordi hun bruke tiden i butikken å gjør annet enn oppgavene. Jeg ville ha skjemmes å jobbe i butikk og lest bok bak kassen? Hva er det egentlig som feiler folk. Anonymkode: 91579...5f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Si det til henne. Vær streng. Nei,du er ikke sjef, men du har jobbet der lenger. Anonymkode: 2594b...b91 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 Sett deg ned og les en bok når du jobber sammen med ass.sjef og se hva vedkommende sier til det? Si evt at hælene dine er vonde og at du må sitte rolig bak kassa og ikke gjøre noen ting. Anonymkode: 8cfe9...b02 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er bra at det sitter noen klare til å betje kundene. Jeg irriterer meg mye over de gangene det kommer mange kunder på en gang at de ikke kommer personell for å betjene kassen. Når jeg legger inn feks alkohol i selvebetjeningskassen så kan det ta en evighet før noen kommer å godkjenner alderen min, fordi folk står rundt i butikken med å stable i noen hyller for å vise at de gjør noe. Anonymkode: 64251...77d Gjesp!!! Det er snakk om å gjøre oppgaver i stille perioder.. Anonymkode: 2542b...c11
Elysion Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Kjenner igjen noe av det her, og det beste tipset jeg kan gi deg er at du ikke overarbeider deg selv for å gjøre opp for at en kollega ikke gjør sin jobb. Man får som oftest hverken takk for det, eller noen godtgjørelser i form av f.eks. forfremmelse eller noe slikt. For min del endte det kun opp med at jeg fikk enda flere arbeidsoppgaver. "Du er jo så pliktoppfyllende!" 🤮 3
Kamikatze Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Fortell #3 eller sjefen at du ikke får gehør når du gir #1(?!) oppgaver, og at du derfor fra nå blir å gjøre dine egne oppgaver, og lar sjefene ta jobben med å delegere. Hvis du gjør jobben, er det jo ingen andre enn du som får ulempene... Endret 26. mars 2022 av Kamikatze
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Bålkaffe skrev (På 26.3.2022 den 13.17): Å fylle etter i hyllene er en del av jobben deres og hadde de ikke gjort dette for å haukepasse over kassa i tilfelle det kommer en kunde, hadde du ikke hatt noe å plukke ut av hyllene. Til TS: Slutt å gjør oppgavene hennes. Om ass. lurer på hvorfor ting ikke har blitt gjort, si sannheten, "jeg gav dette i oppgave til nyansatt, så dette må du ta med henne, isåfall". Off topic, men du har så nydelige øyne. Anonymkode: 05a15...14d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Elysion skrev (På 26.3.2022 den 17.57): Kjenner igjen noe av det her, og det beste tipset jeg kan gi deg er at du ikke overarbeider deg selv for å gjøre opp for at en kollega ikke gjør sin jobb. Man får som oftest hverken takk for det, eller noen godtgjørelser i form av f.eks. forfremmelse eller noe slikt. For min del endte det kun opp med at jeg fikk enda flere arbeidsoppgaver. "Du er jo så pliktoppfyllende!" 🤮 Jepp, enig i den. Slutt å gjøre andres arbeidsoppgaver, og klager sjefen, plasser ansvaret der det hører hjemme, hos kollegaen som ikke gjør jobben. Og jeg ville også sett meg om etter en annen jobb. Konfliktsky ledere som ikke tar tak i at noen ikke gjør jobben sin er noe av det verste som finnes, og det blir sjelden bedre. Anonymkode: 8b3c4...575
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 0.07): Har jobbet noen år i en butikk hvor vi er fire ansatte. Hun nyeste har jobbet i et halvår ca, jeg har jobbet der i to år. Tredjemann og sjefen har jobbet der i sykt mange år. Nå er sjefen sykemeldt så #3 er ass.butikksjef nå. Etter at sjefen ble syk har jeg jobbet mest med hun nyeste og hun er skikkelig lat på jobb. Min sjef har alltid vært ganske streng på at vi skal alltid ha noe å gjøre, og det er mer enn nok å gjøre. Men hun nyeste har med seg bok på jobb og noen ganger strikketøy. Og hun sitter mye på en krakk bak kassa og leser bok. Jeg har gitt henne atbeidsoppgaver når det er tid for hennes skift men lite av de blir gjort. Hun sier det ikke er tid til det pga kunder. Men jeg ser jo når jeg kommer på jobb at hun da ofte sitter på krakk, prater i mobilen osv. Denne uka skulle vi starte salg og jeg hadde før skiftet mitt var over funnet frem salgsplakater og sånt som hun skulle henge opp rundt om i butikken på kvelden før salget, da det er rolig i butikken før stengetid. Jeg hadde skrevet ned hva som måtte gjøres og sa det til henne også. Når jeg kom på jobb dagen etter hadde hun skrevet på lappen at det ble dessverre ikke tid. Men hun hadde heller tydeligvis brukt arbeidstiden på å skrive helt nye "salgsvarer byttes ikke" plakat og dekorert dem med blomster og hjerter og fargelagt møysommelig. Flere slike hadde hun laget, enda vi ikke skal lage disse for hånd. Vi får tilsendt egne maskinskrevne som skal brukes i alle butikker. Så jeg måtte altså bruke morgenen og litt av åpningstida på å springe rundt å få opp de plakatene samtidig som masse kunder strømmet på. Flere ganger har jeg sagt fra til ass.butikksjef men hun sier bare at vi må svelge kameler og komme overens i denne vanskelige tiden når sjefen er borte. Osv. Og hun sier at hun nye må få lov til å bruke krakken i blant fordi hun sliter med vonde hæler. Men jeg jobber meg jo i hjel fordi hun nye ikke gjør jobben sin. Jeg må ta mine oppgaver samtidig som det hun skulle gjort fordi hun er opptatt av å lese bok og strikke når hun er på jobb. Hva gjøre? 😣😖 Anonymkode: 9f9cd...88e Jeg synes du skal snakke med den du har et problem med. Ikke gå å prate dritt til assisterende butikksjef. Si ifra om at hei, vi har jo plakater å henge opp. Jeg ser at du leser bok når du har ledig tid, det er jo mye lurere å drive med jobbrelaterte ting. Anonymkode: 0974d...9d5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes du skal snakke med den du har et problem med. Ikke gå å prate dritt til assisterende butikksjef. Si ifra om at hei, vi har jo plakater å henge opp. Jeg ser at du leser bok når du har ledig tid, det er jo mye lurere å drive med jobbrelaterte ting. Anonymkode: 0974d...9d5 Det er ikke alltid man blir hørt, så da må man gå til leder. Anonymkode: 8b3c4...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå