Gå til innhold

Første gang med ny partner -make it or break it?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skikkelig prestasjonsangst. Har hatt et tidligere forhold i 20 år, så beskjedent med erfaring. Er nå i et nytt forhold og veldig redd for at første gangen blir kleint/nedtur.

Dersom det blir kleint/kjedelig første gangen, tenker dere da at dere ikke er kompatible og at dermed ikke er noe å satse på? 

Anonymkode: 682f5...cd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke første gangen være litt klein da? Ville ikke avsluttet et forhold fordi første sex sammen var litt bommert. Fortsetter det å være kleint ville jeg heller tenkt at dette ikke var noe.

Anonymkode: 9c193...6b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forventer ikke at alt er perfekt første gangen nei. Tar tid å bli kjent med hverandres kropper :)

Anonymkode: 11340...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Bare en gang det ble make it ore break it, eller rettere sagt break it. Da begynte vi faktisk å krangle etter sex første gang. Han syntes sæd var ekkelt, og forlangte at jeg dusjet skikkelig etter sex. Ikke bare tørke eller vaske meg heller, men virkelig spyle meg før jeg kom tilbake til senga. Da hadde vi datet lenge, begge to hadde testet seg, men at vi hadde så ulikt syn på kroppsvæsker hadde vi ikke avdekket før det. 

Det ble ikke oss nei. 🤣

Anonymkode: 9f405...ca6

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare en gang det ble make it ore break it, eller rettere sagt break it. Da begynte vi faktisk å krangle etter sex første gang. Han syntes sæd var ekkelt, og forlangte at jeg dusjet skikkelig etter sex. Ikke bare tørke eller vaske meg heller, men virkelig spyle meg før jeg kom tilbake til senga. Da hadde vi datet lenge, begge to hadde testet seg, men at vi hadde så ulikt syn på kroppsvæsker hadde vi ikke avdekket før det. 

Det ble ikke oss nei. 🤣

Har ikke noe med tråden å gjøre, men jeg lurer på hvordan man skal bringe opp tema om å teste seg med ny partner. Jeg har blitt spurt før selv og har ikke noe problemer med det, men er det vanlig? og hvordan gjøre det på en ålreit måte? (er redd for å fornerme)

AnonymBruker
Skrevet
Epplekiwi skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe med tråden å gjøre, men jeg lurer på hvordan man skal bringe opp tema om å teste seg med ny partner. Jeg har blitt spurt før selv og har ikke noe problemer med det, men er det vanlig? og hvordan gjøre det på en ålreit måte? (er redd for å fornerme)

Jeg har bare sagt rett ut at jeg ikke vil ha sex uten kondom før vi begge to er testet. Jeg har ikke tenkt på det som fornedrelse, men som klokt. Jeg tester meg jo også, for sikkerhetsskyld. Man har jo ikke fullstendig garanti for at forrige partner ikke var utro for eksempel. 

I dette tilfellet ønsket ikke han sex med kondom, så vi testet begge før sex overhodet. (Merkelig egentlig, siden sæd var så ekkelt. Han kunne brukt kondom og gått og spylt seg selv, istedenfor å forlange at jeg gjorde det. 😜)

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom det blir kleint/kjedelig første gangen, tenker dere da at dere ikke er kompatible og at dermed ikke er noe å satse på?

På ingen som helst måte. Min (relativt begrensede) erfaring tilsier at første gang med ny partner gjerne blir litt klein uansett. Kanskje spesielt med litt alkohol innabords - som det sikkert er temmelig vanlig å ha første gang med ny partner.

Som med de fleste problemer på soverommet eller i samliv generelt, så løses nok dette best ved kommunikasjon. Forklar partneren din hva du føler på, og hvis det er et problem at du føler det sånn... så kan du gjøre dine vurderinger om hvorvidt vedkommende egentlig er noe å samle på.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Epplekiwi skrev (1 time siden):

Jeg sier bare at jeg ikke har ubeskyttet sex før begge har testet seg og starter med blanke ark. Reagerer ikke dama positivt på det så er det jo bare fint - da vet jeg at hun er feil dame for meg, at hun ikke har for vane at hun (begge) tester seg før ubeskyttet sex med ny partner, og at hun ikke bryr seg om sin egen eller min helse.

Jeg syns man fullstendig avslører hvor lavpanna man er hvis man ikke er vant til å teste seg før ubeskyttet sex med ny partner - det er jo så enkelt og fort gjort å så er man 100 % trygg. Til og med utroskap - iallfall utroskap som gir deg sykdommer- er du mer beskyttet mot hvis du iallfall har en partner som har vett nok til å beskytte seg selv/ikke har for vane å pule folk uten beskyttelse og bare krysse fingrene for at det går bra.

Første gang man har sex med ny partner så må man jo lære hverandre å kjenne, så det er selvfølgelig ingen dealbreaker om det var litt kleint / kål - er det med en person man kjenner og er glad i så er jo det null stress og noe man finner ut av sammen.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har skikkelig prestasjonsangst. Har hatt et tidligere forhold i 20 år, så beskjedent med erfaring. Er nå i et nytt forhold og veldig redd for at første gangen blir kleint/nedtur.

Neida, du kan klebbe og kløne så mye du kan, så lenge du har humor og er litt enig at du ei lita "toillsjur". Mye av den sjarmen, er nettopp den jeg ofte faller for.. Hun får mange sjanser, for jeg kan også være en liten "toillpeis" den første gangen. Så vi blir en god match, for veien mellom små klønheter og stønn er forbausende liten. Humor har større betydning enn noe annet, fordi den bryter stillheten som gjør at ting føles kleint. Men den skaper også en varm tone og atmosfære.. Det betyr jo ikke at vi gapskratter når vi har sex... neida, men vi har det ikke travlere enn at vi kan ha det litt gøy, i de små pausene vi skifter stilling.

Kos, klem, kyss, smil, stønn, orgasmer, kleinheter og litt latter hører så absolutt til i sex.. Sånn dønn seriøst, perfeksjonist sex uten et smil er ikke min greie😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble fullstendig skivebom første gangen typen og jeg hadde sex. Vi hadde 3 heftige klinerunder før jeg ikke klarte å holde mer igjen, og plaggene forsvant. Han gikk først ned på meg og holdt på ganske lenge, og da jeg tryglet han om å ta meg viste det seg at han ikke fikk den opp. Han prøvde ganske lenge og iherdig, men ingenting hjalp, så til slutt la han seg bare ned ved siden av meg, nærmest med et skuldertrekk. Det som reddet situasjonen var at han ikke ble stresset av det og dermed unngikk å lage en greie ut av det. Han presterte til og med å sovne der han lå. Og han var klinkende edru. 

Jeg husker jeg var den som var mest stresset, fordi jeg visste at jeg måtte hjem for å mate kattene mine. Så jeg var redd for at det ville virke som skikkelig dårlig unnskyldning for å bare forsvinne etter det mislykkede forsøket på sex. Så da jeg begynte å ymte frempå at jeg måtte hjem, sa jeg at han gjerne kunne sove hos meg dersom han ønsket det (han hadde allerede tilbudt seg å kjøre meg hjem). Det ville han gjerne. Han hadde ikke mindre selvtillit enn at han begynte å klå da vi var vel i seng hos meg, men da sa jeg nei. Sex ble det derfor ikke før dagen etter. 

For min del la jeg ikke noe i at første gangen ble ganske katastrofal. Sexen vår nå blir bare bedre og bedre, og han har ikke hatt problemer med ereksjonen siden. Så løpet er absolutt ikke kjørt dersom første gangen blir kjip, men det fordrer nok at jenta er ganske interessert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 46346...74e

AnonymBruker
Skrevet

Er bare å hoppe i senga også finner man fort om man er kompatible eller ikke. Husker en gang jeg begynte å bli intim med en dame. Vi hadde allerede datet veldig lenge. Sexen var god, men hun nektet å svelge når jeg kom i munnen henned. Vi ble dessverre ikke sammen 

Anonymkode: e8ace...ed2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er bare å hoppe i senga også finner man fort om man er kompatible eller ikke. Husker en gang jeg begynte å bli intim med en dame. Vi hadde allerede datet veldig lenge. Sexen var god, men hun nektet å svelge når jeg kom i munnen henned. Vi ble dessverre ikke sammen 

Anonymkode: e8ace...ed2

Nettopp slikt…. men hadde en mann seriøst ment at det var grunn til å dumpe så skulle jeg gjerne ha visst om det tidlig…

Bra de fleste av dere skriver at en skal ta første gang med relativt lave skuldre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du føler så sterkt på,prestasjonsangst foran en sånn ubetydelighet som dette, bør du oppsøke en psykolog.

Anonymkode: 66310...d94

AnonymBruker
Skrevet

Nei hvis jeg liker noen får han to forsøk men om jeg ikke har følelser for han og sexen er dårlig første gang så gjør jeg det ikke med han igjen 

Anonymkode: 68bf1...2da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...