AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Søkte om støttekontakt, fritidskontakt for en stund tilbake. La oss si det var i fjor sommer, med oppstart i januar i år. Jeg har fått innvilget 3 timer i uka, noe som jeg er fornøyd med. Bor på et lite tettsted utenfor Bergen! Det som er greia er at denne støttekontakten er veldig trivelig, å vi har det hyggelig når vi møtes. Hun har noen helse problemer som hun må ta hensyn til, noe jeg forstår. Noe revmatisk, husker ikke helt nøyaktig hva. Det som er poenget med denne saken er at først fikk hun lov til å ta seg en pause en månedstid siden hun var sliten. Det er jo greit nok det. Nå skal hun bort på et treningsopplegg i regi av nav også i april i 3-4 uker.. Selv opplever jeg jo at det er litt spesielt, fordi at det går jo utover mine behov. Altså det jeg har søkt. Hun får betalt for denne jobben! De gangene man møtes, møtes vi sjelden mer enn knappe 2 timer. Helt greit det, det holder men jeg får liksom aldri brukt det jeg har krav på 😂 Er dette innenfor tenker dere? Selvsagt skal jeg ikke ta opp dette eller lage en greie ut av det. Men alt i alt så får hun betalt og dette går utover meg føler jeg nå. Jeg søkte det av en grunn. Hva tenker dere? Aner ikke om hun får lønn eller er sykemeldt. Tviler. Dette pga av at jeg skrev med hun i kommunen som har med dette å gjøre, om hun var sykemeldt i tillegg til at jeg viste forståelse for det, uten noe svar tilbake. Anonymkode: b4844...7dc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Støttekontakt er en jobb, som med alle andre jobber kan man være sykemeldt når det er behov. Hvis du ønsker en annen støttekontakt kan du kontakte kommunen og be om det, men det er som regel ikke flust av folk å ta av, så det er ikke sikkert kommunen har noen andre å tilby. Anonymkode: 083cc...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Støttekontakt er en jobb, som med alle andre jobber kan man være sykemeldt når det er behov. Hvis du ønsker en annen støttekontakt kan du kontakte kommunen og be om det, men det er som regel ikke flust av folk å ta av, så det er ikke sikkert kommunen har noen andre å tilby. Anonymkode: 083cc...2d6 Ja jeg forstår det. Nei det skal jeg ikke, for det var lite av det! Men hva med mine behov? Skal hun bare få lov til å styre i vei? Jeg skrev jo at hun mest sannsynlig ikke er sykemeldt. Kan jeg aldri tenke meg til, for en så liten periode. Så hvorfor fikk jeg ikke svar da? Magefølelsen min sier nei. Anonymkode: b4844...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg forstår det. Nei det skal jeg ikke, for det var lite av det! Men hva med mine behov? Skal hun bare få lov til å styre i vei? Jeg skrev jo at hun mest sannsynlig ikke er sykemeldt. Kan jeg aldri tenke meg til, for en så liten periode. Så hvorfor fikk jeg ikke svar da? Magefølelsen min sier nei. Anonymkode: b4844...7dc I tillegg styrer hun kl slett å jeg får aldri brukt opp timene jeg har krav på. Da er vel ikke så rart man reagerer litt over tid Anonymkode: b4844...7dc 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Du trenger ikke finne deg i dette. Du kan ta kontakt med kommunen og be om en annen. Ikke sett de selv til side ved å være for forståelsesfull. Men hvis du liker hun du har så godt at du ikke vil bytte, så må du godta at situasjonen hennes er sånn. Anonymkode: d94c0...ab1 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg forstår det. Nei det skal jeg ikke, for det var lite av det! Men hva med mine behov? Skal hun bare få lov til å styre i vei? Jeg skrev jo at hun mest sannsynlig ikke er sykemeldt. Kan jeg aldri tenke meg til, for en så liten periode. Så hvorfor fikk jeg ikke svar da? Magefølelsen min sier nei. Anonymkode: b4844...7dc Støttekontakten din må tenke på sine behov før dine. Det kan være mye i hennes liv du ikke vet om. Mener du hun skal sette dine behov først? støttekontakt er dårlig betalt og det er lite gunstig å jobbe kun to timer av gangen. Du kan be om en ny støttekontakt. Anonymkode: 08ad7...e18
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Støttekontakten din må tenke på sine behov før dine. Det kan være mye i hennes liv du ikke vet om. Mener du hun skal sette dine behov først? støttekontakt er dårlig betalt og det er lite gunstig å jobbe kun to timer av gangen. Du kan be om en ny støttekontakt. Anonymkode: 08ad7...e18 Men da er støttekontakt ikke jobben hun skal ha. Det at hun er syk skal ikke gå ut over brukerne hun har forpliktet seg til å være støttekontakt for. Hun skal være der når hun skal være der, gjøre jobben sin, og være der den tiden hun skal være der. Anonymkode: e7a99...88a 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 Jeg ville bedt om en ny støttekontakt. Det er helt greit at hun evt er syk, men du har fått innvilget de timene du har fått, og da er det opp til kommunen å gi deg det. Du har fått vedtaket av en grunn og skal ikke være avhengig av at den ene personen, og det er ikke hun som skal styre dette. I andre tjenester i feks kommunen, får man vikarer, når den ansatte er borte. Anonymkode: c3021...a26 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Du må ta det opp. Du har fått innvilget 3 timer i uka og det får du ikke. Gi tilbakemelding om at vedtaket ikke er innfridd og at du vil ha det du har fått innvilget. Anonymkode: ed0a2...051 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Støttekontakten din må tenke på sine behov før dine. Det kan være mye i hennes liv du ikke vet om. Mener du hun skal sette dine behov først? støttekontakt er dårlig betalt og det er lite gunstig å jobbe kun to timer av gangen. Du kan be om en ny støttekontakt. Anonymkode: 08ad7...e18 Denne støttekontakten har feil jobb da. Det er jo ikke brukerens ansvar å ivareta støttekontakten?? Anonymkode: c3021...a26 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 At du ber om en ny fritidskontakt er ikke kritikk mot henne, men du skal ha en du har fått vedtak på. Ja, det er en betalt jobb, men hun får bare betalt for de timene dere er sammen, hun må fylle ut skjema på når og hvor lenge dere er sammen og hun får betalt etter det hun fører opp. Så hun får ikke mer penger enn hun har krav på. Du har krav på en fritidskontakt som har tid og mulighet til å oppfylle kontrakten, så det er helt greit at du sier i fra til kommunen at "selv om hun jeg har nå er grei, så er det ikke greit at jeg ikke får mine tre timer hver uke" Anonymkode: 63a79...920 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men da er støttekontakt ikke jobben hun skal ha. Det at hun er syk skal ikke gå ut over brukerne hun har forpliktet seg til å være støttekontakt for. Hun skal være der når hun skal være der, gjøre jobben sin, og være der den tiden hun skal være der. Anonymkode: e7a99...88a Det er det jeg og tenker. Hvorfor søke om du ikke har helse til det. Greit nok at man skal ta hensyn, selvfølgelig. Alle har jo behov og utfordringer i hverdagen , det forstår jeg. Jeg skal også ta hensyn. men det blir jo litt sært når man selv har sine utfordringer, og så skal jeg være den som tar hensyn til den som skal være det for meg 😂 Ts Anonymkode: b4844...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du må ta det opp. Du har fått innvilget 3 timer i uka og det får du ikke. Gi tilbakemelding om at vedtaket ikke er innfridd og at du vil ha det du har fått innvilget. Anonymkode: ed0a2...051 Hvem skal jeg ta det opp med? Henne eller kommunen? det er jo helt ok at man ikke alltid møtes ut tiden, men hver gang liksom. At det blir knappe 1,5-2 timer. Da føler man at personen har holdningen: "jeg vil bare få dette unnagjort raskest mulig" ! Anonymkode: b4844...7dc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Støttekontakten din må tenke på sine behov før dine. Det kan være mye i hennes liv du ikke vet om. Mener du hun skal sette dine behov først? støttekontakt er dårlig betalt og det er lite gunstig å jobbe kun to timer av gangen. Du kan be om en ny støttekontakt. Anonymkode: 08ad7...e18 Det er ikke så dårlig betalt som du kanskje tror. Det er 188-200 kr timen! Selvfølgelig, men ikke når det blir en vanesak. At jeg hver gang skal tenke på hennes behov. Man må jo gi og ta Anonymkode: b4844...7dc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 Du tar det selvfølgelig opp med kommunen. Men det er fullt mulig å ha innvilget slik hjelp, uten at kommunen faktisk har mulighet til å gi hjelpen. Likevel kan du be om ny støttekontakt, og få det, evt vente til kommunen har fått tak i en ny. Om hun er sykmeldt eller ei, er en sak mellom henne og oppdragsgiver, som er kommunen. Anonymkode: 3b3b3...a92
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #16 Skrevet 26. mars 2022 Høres jo mest ut som hun er sykemeldt. Snakk med kommunen😊 Anonymkode: 08ad7...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå