Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jordmor på helsestasjonen tilgang på journalen på sykehuset om fødselen, eller vasler man selv at man har født? Hvordan foregår det egentlig? 

Anonymkode: b467c...c2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Epikrisen sendes normalt til helsestasjonen i kopi (digitalt), men av og til blir det glemt.

Anonymkode: f8a08...af1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jordmoren min fikk min og baby sine epikriser (baby får sin egen) tilsendt fra sykehuset, også ba hun meg om å få ta kopi av operasjonsbeskrivelsen fra da legen lappet meg sammen og av den grafen som viser hva som skjedde når underveis i fødselen (f.eks. klokkeslettet du var x cm, fikk smertestillende, babys laktat (dersom det måles), din temperatur) for å legge det inn i journalen min hos helsestasjonen. En eventuell operasjonsbeskrivelse og den grafen jeg snakker om får du med deg hjem fra sykehuset. Sykehuset melder ifra, men det hender det glipper, så vi fikk beskjed om å si ifra selv i tilfelle de skulle glemme det. :)

Anonymkode: 01d6b...147

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jordmor skrev journalene mine, så ja, hun har tilgang. 🤔

Endret av Snabeltann
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Snabeltann said:

Jordmor skrev jo journalene mine, så ja, hun har tilgang. 🤔

De fleste går til en jordmor på helsestasjon og har en annen jordmor på sykehuset under fødsel som skriver journal/epikrise fra fødselen.. 

Anonymkode: bdba2...8aa

Skrevet (endret)

Har ikke født noen av mine 3 på sykehus. Bor 4 timer unna nærmeste. Vi har lokal fødestue.

Endret av Snabeltann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...