Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2022 at 9:38 PM, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke tull. Det gir god uttelling på lønnsslippen å jobbe ugunstig. Vi som er lokførere på godstog jobber veldig mye kveld og natt, er mye borte fra hjemmet (ofte 24t eller mer) og jobber annenhver eller tredjehver helg. Enkelte vakter ligger vi feks et døgn på hotell mellom turer. Det er da betalt og kompensert for fritid man ikke får benyttet hjemme.

Anonymkode: 89ffb...e2a

Stemmer. Å jobbe på godstog er ikke for alle. 

Anonymkode: e743e...990

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 22.20):

Jeg er konduktør elsker jobben min har jobbet i snart 20 år. Vi har en lønn på 700+ mange tjener over 1mill i året. Men dette er ikke yrket for hvem som helst. Du må kunne takle mennesker som er svært vanskelige til tider. Du er helt alene pluss lokfører om du trenger hjelp men de fleste situasjoner må du takle på egenhand. Dette er ett yrke som er veldig personavhengig. Bare spør om du lurer på noe.

Anonymkode: 79067...b70

Har du familie? Hvordan er jobben kombinert med familie/høytider osv når man er så mye borte?

Anonymkode: e1ba9...ff3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du familie? Hvordan er jobben kombinert med familie/høytider osv når man er så mye borte?

Anonymkode: e1ba9...ff3

Ikke meg du spør, men jeg jobber også som konduktør. Hvor mye du er borte, kommer an på hvor du jobber og turnusen din. Jobber man på region lang (Bergen, Trondheim feks) så er man mye borte. 
Selv kommer jeg hjem fra jobb hver dag. I forrige turnus hadde jeg en dobbeltur, hvor jeg ble borte i ca et døgn hver sjette uke. 

Røde dager må man regne med at man må jobbe innimellom. Det er heldigvis ikke så vanskelig å bytte bort disse dagene, og man kan også få fri selv om man skal jobbe. Jeg har aldri jobbet julaften på de årene jeg har jobba som konduktør, men har jobba på 17 mai flere ganger og annenhver påske. 

Anonymkode: c44a3...68c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...